کد خبر 1496016
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
هشدار آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران درباره احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی این منطقه به دلیل گرمای هوا و دخالت عوامل انسانی هشدار داد.

به گزارش مشرق، مهرداد خزایی پول روز یکشنبه در گزارشی با اشاره به افزایش دمای هوا در این ایام گفت که احتمال وقوع آتش سوزی در برخی از عرصه های جنگلی در این مناطق وجود دارد.

به گفته وی به دلیل وزش باد گرم و احتمال آتش سوزی، شهروندان در طبیعت غرب مازندران آتش روشن نکنند.

وی افزود: با این که برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این عرصه ها در ابعاد مختلف اقدامات لازم صورت گرفته است اما همکاری مسافران، گردشگران و مردم دراین حوزه بسیار موثر است.

خزایی پول اظهارداشت : در صورت مشاهده و یا اطلاع از حریق در اراضی منابع طبیعی، مردم با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴، شماره تلفن‌های امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد. شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس