کد خبر 1409631
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
بخشی از جنگل کجور نوشهر طعمه حریق شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بخش کجور نوشهر از وقوع آتش سوزی در منطقه جنگلی مالاک. حدفاصل پول و کوهپر از توابع این بخش کوهستانی خبر داد.

به گزارش مشرق، محسن پور داودی به خبرنگاران گفت که حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز طی گزارش مردمی اطلاع داده شد که در این منطقه آتش به وقوع پیوسته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بخش کجور نوشهر اظهارکرد: ماموران حفاظت منابع طبیعی با همراهی نیروهای بخشداری، آتش نشانان شهرداری پول و گروه‌های مختلف مردمی بدون فوت وقت به محل وقوع آتش سوزی شتافتند.

پور داودی بیان کرد: طبق گزارش ها، کشاورزان این منطقه در حال شخم زنی بودند و پیش از انجام این عملیات اقدام به جمع آوری علف های هرز، پوسیده و دپوی آن در یک نقطه برای سوزاندن کردند که در نهایت با وزش باد و زبانه کشیدن آتش به نقاط جنگلی سرایت کرد.

وی ادامه داد: هم اینک نیروهای مردمی و  آتش نشانان در حال مهار این آتش هستند و سطح عرصه خسارت دیده هم هنوز بر آورد نشده است.

بخش کجور نوشهر با برخورداری از گستره حدود ۸۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی با گونه های ارزشمندی نظیر راش، بلوط و ممرز  زیر پوشش حوزه منابع طبیعی کجور قرار دارد.

این بخش کوهستانی و سردسیر با دارا بودن ۶۴ نقطه روستایی و ۲ نقطه شهری در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری نوشهر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس