کد خبر 1495993
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
رگبار پراکنده در برخی استان ها/ کاهش دما در نوار شمالی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد و گفت: رگبار پراکنده گاهی رعد و برق در برخی از استانها پیش بینی می شود.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده اظهار کرد: از امروز (۱۴ خردادماه) تا روز دوشنبه (۱۵ خردادماه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در برخی نقاط شمال غرب، شمال شرق، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات زاگرس مرکزی، برخی نقاط استان‌های یزد، اصفهان، فارس، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین این شرایط امروز در برخی مناطق شمال شرق نیز حاکم است. روز سه‌شنبه (۱۶ خردادماه) همین شرایط در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، سواحل دریای خزر، اردبیل، دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز و در بخش‌هایی از استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز چهارشنبه (۱۷ خردادماه) به تناوب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، مرکز، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، استان یزد و شمال شرق فارس و روز پنجشنبه (۱۸ خردادماه) علاوه بر مناطق ذکر شده در برخی مناطق غرب، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی با احتمال گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان یادآور شد: علاوه بر این در روز چهارشنبه به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر تشدید می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد که طی پنج روز آینده در شرق کشور (به ویژه منطقه زابل) و امروز در استان خوزستان در بعضی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود و روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ خردادماه) کمی ابری، گاهی وزش باد شدید، بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۱۶ خردادماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ خردادماه) اهواز با دمای ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    0 0
    بارون اصلا چی هست؟ اینجایی که من و نیاکانم هستیم فقط شن هست
  • IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    0 0
    امروز ۱۵خرداد تو ورزقان تو خونه از سرما میلرزیدیم مجبور شدیم درجه بخاری رو زیاد کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس