کد خبر 1495931
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
.

منابع محلی حاضر در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند که نظامیان تروریست آمریکا، ۴۵ تانکر نفت را از این منطقه سرقت کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای اشغالگر آمریکا که به صورت غیر قانونی در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند، همچنان در حال سرقت منابع ملی این کشور به ویژه نفت هستند.

منابع محلی حاضر در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که نظامیان تروریست آمریکا، ۴۵ تانکر نفت را از این منطقه سرقت کرده و از طریق گذرگاه غیر قانونی المحمودیه به کردستان عراق انتقال دادند.

این منابع تأکید کردند که نظامیان آمریکا طی چند بار، این تانکرها را از سوریه خارج کردند و به پایگاههای خود در شمال عراق منتقل کردند.

این سرقت در حالی صورت گرفته است که نیروهای آمریکا اوایل اردیبهشت جاری نیز، ۳۴ تانکر حامل نفت سرقتی را از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه و نیز ۴۰ تانکر دیگر را از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به عراق قاچاق کرده بودند.

دمشق تاکنون بارها به تداوم سرقت نفت این کشور از سوی اشغالگران آمریکایی واکنش نشان داده و تاکید کرده است که این غارت نفت و ثروت ملی سوریه با قوانین بشردوستانه بین‌المللی در تضاد است.

سوریه بارها به آمریکا گوشزد کرده که حمایت از تروریسم و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب را متوقف کرده و فورا خاک سوریه را ترک کند.

دمشق میزان خسارات مستقیم ناشی از حملات ایالات متحده و شبه نظامیان وابسته به آن به اقتصاد سوریه را در اواخر ۲۰۲۲، رقم ۲۵.۹ میلیارد دلار تخمین زد. این رقم هر روز افزایش می‌یابد و امکان برآورد خسارات غیرمستقیم ناشی از این تجاوز به دلیل تمامی اقشار جامعه سوریه را که زیر یوغ تحریم‌ها به سر می‌برد، دشوار است.

وزارت خارجه سوریه هم چندی پیش تأکید کرد، آمریکا با تداوم حضور غیرقانونی نیروهایش در بخش‌هایی از خاک سوریه در شمال شرقی این کشور و همچنین منطقه التنف در جنوب، به چپاول نفت و گندم و دیگر منابع اصلی و ثروت‌های ملی ملت سوریه ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که خسارات مستقیم تجاوزگری نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان وابسته به آن در سوریه ۲۵.۹ میلیارد دلار است که ۱۹.۸ میلیارد دلار آن مربوط به خسارات ناشی از سرقت نفت و گاز و ثروت‌های معدنی و ۳.۲ میلیارد دلار آن مربوط به خسارات ناشی از تخریب و سرقت تاسیسات و ۲.۹ میلیارد دلار آن ناشی از بمباران ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به تاسیسات نفت و گاز سوریه بوده است.

بر اساس این بیانیه خسارت غیر مستقیم اشغالگری آمریکا در سوریه نیز بیش از ۸۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود که مجموع این خسارت در بخش نفت به ۱۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس