بلژیک

وزیر خارجه بلژیک در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مساعدت ایران برای کمک به حل و فصل موضوع زندانیان اروپایی، گفت: بلژیک برای نزدیکی هر چه بیشتر مناسبات ایران و اروپا آمادگی دارد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و حجا لحبیب وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک شب گذشته (جمعه) ۱۲ خرداد ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی از به ثمر نشستن تلاش‌های مشترک به عمل آمده که منجر به آزادی زندانیان دو کشور شد، ابراز خرسندی کرد و با ابراز امیدواری نسبت به تاثیر تحول اخیر در بازگشایی صفحه جدیدی در مناسبات دو طرف و همچنین روابط ایران و اروپا، تصریح کرد: با توجه به نقش بلژیک در اتحادیه اروپا می‌توان انتظار داشت در سایه احترام متقابل، برقراری گفت‌وگوهای هدفمند و موثر در دستورکار جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های اروپایی قرار گیرد.

وزیر خارجه بلژیک نیز در این گفت‌وگو از مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل و فصل موضوع زندانیان اروپایی قدردانی کرد و با یادآوری اقدام انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که متعاقب تحول اخیر، افق جدیدی در روابط دو کشور باز شود.

خانم حجا لحبیب با اشاره به جایگاه کشورش در اتحادیه اروپایی خاطرنشان کرد: بلژیک برای نزدیکی هر چه بیشتر مناسبات جمهوری اسلامی ایران و اروپا آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه بلژیک همچنین با تمجید از تاریخ و تمدن کهن ایران، ابراز امیدواری کرد که در فرصت مناسب از ایران دیدار کند.

وزیر خارجه بلژیک و همچنین امیرعبداللهیان پیش از این در توئیت‌هایی از این تماس تلفنی خبر داده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس