کد خبر 1495768
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
آپارتمان

مستاجران گله مند از افزایش رهن خانه های نوسازی شده در بافت های فرسوده هستند به طوریکه دیگر بودجه شان برای تهیه خانه در بافت های فرسوده هم نمی رسد.

به گزارش مشرق، در روز افتتاح ۵۰۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در سراسر کشور، مستأجران در بافت‌های فرسوده تهران معترض به افزایش بی اندازه واحدهای نوسازی شده در تهران شده بودند.

یکی از مستأجران به مهر گفت که برخی از واحدهای نوسازی شده به ۸۰۰ میلیون در سال رسیده است در صورتی که این واحد قبل از نوسازی شده نهایت ۲۰۰ میلیون تومان رهن کامل بوده است و از وزیر تقاضا کرده است که یا بافت‌های فرسوده را نوسازی نکند یا اگر این امر انجام می‌شود کانکس‌هایی برای مستأجران خانه‌های بافت فرسوده در نظر بگیرد چرا که بعد از نوسازی قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و مردم توان اجاره را ندارند.

یکی دیگر از این اهالی به مهر گفت: در میدان خراسان در این محله قبل از نوسازی بافت‌های فرسوده مستأجران با ۵۰ میلیون رهن و مقداری اجاره راحت می‌توانستند یک اتاق از یک خانه بزرگ را اجاره کنند اما بعد از نوسازی دیگر حتی با ۲۰۰ میلیون هم نمی‌توان رهن کرد باید حتماً مقداری اجاره پرداخت کنند تازه واحد کوچک را اجاره کنند.

به گفته اهالی به یکی از مشاورین املاک سری زد تا کمی از قیمت‌ها را بپرسد و این مشاور املاک گفت: واحدهای نوسازی شده با توجه به اینکه کلید نخورده هستند و تمام امکانات را دارند با قیمت‌های قبلی دیگر اجاره داده نمی‌شود مگر واحدهایی که مستأجر داشتند و مستأجر به دلیل نوسازی مجبور شده به مدت معلومی جایی که صاحبخانه گفته برود تا خانه تکمیل شده برگردد آن هم سر مهلت قرارداد قطعاً صاحبخانه قیمت جدید را اعلام می‌کند در این محدوده خانه‌های نوسازی شده از ۲۰۰ میلیون تومان رهن و کمی اجاره به مستأجران ارائه می‌شود.

نوسازی بافت‌های فرسوده برای مردم دردسر شده است و وزیر راه و شهرسازی ای کاش قبل از شروع عملیات نوسازی به فکر مستأجران و احتمال افزایش اجاره بها در بافت‌های فرسوده بود و البته با افزایش ودیعه مسکن هیچ چیز در بافت فرسوده درست نخواهد شد و بلکه شاید بازار اجاره بها را در این مناطق بیشتر هم کند این فقط یک منطقه بود که به آن در روز افتتاح واحدهای مسکونی در بافت فرسوده سر زدیم و از مناطق پایین‌تر خبری در خصوص اوضاع مستأجران نداریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیوا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    4 2
    والا ما که موجریم و خانه ۳۰ سال ساخت برای اجاره گذاشته ایم ، مستاجر می آید ، آنقدر زناشون ادا اطوار درمیارن و نمی پسندند انگار کی هستند ! میگن اَه قدیمیه !!
    • هبوط آدم IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      2 2
      ادبیات سرمایه داری و سرمایه سالاری شما خیلی چندش و مزخرفه؟!
  • ا IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    شهرداری با دولت باید در هر محله و خیابان چند واحد داشته باشه (وقف شهرداری به مردم محله)و شورای مساجد و محله ها باید نظارت داشته باشندکه خانه ها با نرخ پایین و درصدی از حقوق مستاجر،تحویل مستاجر بمدت 5 سال بشه و اولویت با ازدواجهای جدید باشه و اونوقت ببینید که درست میشه یا نه.شهرداری تراکم میفروشه و پولش رو بریز و بپاش میکنه و ... و دودش بچشم مردم میره و بی عفتی و فساد و سرقت و زورگیری و ... زیاد میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس