کد خبر 1495647
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
ساپینتو

اگر استقلال به واسطه ناکامی فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس دیگر نخواهد با سرمربی خود همکاری کند، یک بند قرارداد هم کمک شایان توجهی به این باشگاه خواهد کرد.

به گزارش مشرق، پس از ناکامی استقلال برابر پرسپولیس و از دست رفتن کاپ قهرمانی جام حذفی، همه چیز برای پایان همکاری با ریکاردو ساپینتو فراهم شد چون استقلالی‌ها قبل از آن لیگ برتر را هم از دست داده بودند.

از طرف دیگر، رفتاری که سرمربی آبی‌پوشان در طول فصل انجام داد با ماجراهایی که در فینال جام حذفی به وجود آمد دست به دست هم داد تا شرایط برای ماندن این مربی پرتغالی دیگر فراهم نباشد. در چنین شرایطی اما یک بند موجود در قرارداد این مربی می‌تواند کمک بسیار بزرگی به استقلالی‌ها برای جلوگیری از غرامت خواهی سرمربی آنها کند.

سرمربی استقلال ماه‌ها از این باشگاه پولی دریافت نکرده بود و همین حالا هم رقم قابل ملاحظه‌ای را طلبکار است. طبق قانون فیفا اگر مرد پرتغالی بعد از اینکه دومین قسط استقلال به تعویق افتاد دقیقاً مانند آندرئا استراماچونی ایران را ترک می‌کرد، علاوه بر اینکه می‌توانست به صورت یک طرفه قراردادش را فسخ کند، رقم قابل ملاحظه‌ای هم به عنوان غرامت دریافت می‌کرد. اصلاً شاید این شرایط برایش به وجود می‌آمد که مانند استراماچونی تمام مبلغ قرارداد دو ساله خود را بگیرد ولی او ماند و به کارش ادامه داد.

بندی در قرارداد مربیان خارجی وجود دارد که مورد تایید فیفا نیز قرار گرفته است. بر اساس این بند، ریکاردو ساپینتو چون خودش با وجود تاخیر در دریافت دستمزد ترجیح داد در ایران بماند و استقلال را تنها نگذارد، حالا دیگر به خاطر این تاخیر نمی‌تواند از استقلال ادعای غرامت بکند و اگر طرف ایرانی طی روزهای پیش رو مطالبات سرمربی خود را بپردازد، همه چیز تمام می‌شود و داستان استراماچونی در رابطه با ساپینتو تکرار نخواهد شد. اما اگر استقلال نتواند مطالبات سرمربی خود را بپردازد آنگاه این مربی می تواند ادعای خسارت هم بکند.

در همین رابطه: رقم دقیق طلب ساپینتو از استقلال مشخص شد؛ سرمربی پرتغالی ۳ ماه طلبکار بود نه ۸ ماه/ پول بلیت پرواز و جریمه فینال هم از طلبش کم می‌شود

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    2 0
    بله چرا نشود یک پول قلمبه بدون صاحب و یک مردم گرسنه تیم باخته
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    خوب یعنی چقدر میشود؟
  • مهدی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 1
    مردونه وایساد و برای استقلال جنگید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس