برنامه «دکتر زلفی‌گل» برای اساتید و دانشجویان/ ترویج مکتب حاج قاسم در دانشگاه/ جریان فتنه را قبول نداشته و ندارم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دولت مردمی با رشد تولید و مهار تورم در تلاش است تا اشتغال را در بین جوانان فراگیر کند.

به گزارش مشرق، محمدعلی زلفی گل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر همدان اضافه کرد: ایجاد اشتغال از طریق تولید تحقق خواهد یافت و باعث می‌شود تا جوانان به موقع ازدواج کرده و تشکیل خانواده بدهند و از این رو همه مشکلات اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه نهضت اشتغال باید جدی گرفته شود، بیان کرد: همه امکانات کشور را برای ایجاد اشتغال و رونق تولید بسیج کنیم و با تبدیل آن به نهضت ملی قطع به یقین می‌توانیم امید و هویت جوانان را ارتقا بدهیم.

زلفی گل در ادامه با اشاره به دستاوردهای مهم بین المللی دولت سیزدهم در ماه‌های گذشته گفت: دولت مردمی سیزدهم بالاترین میزان رقابت در عرصه‌های بین المللی با کشورهای همسایه در دیپلماسی علمی و سیاسی دارد و این شیوه در واقع نزدیک‌ترین شباهت و قرابت با ایده‌ها و آرمان‌های امام راحل است.

وی هدایت‌های راهبردی و حکیمانه مقام معظم رهبری را مدنظر دولت سیزدهم دانست و گفت: امروزه در عرصه‌های فراملی، حوزه دیپلماسی ما به جای التماسی، تعاملی و هم افزا است و روابط جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه نیز روز به روز در حال توسعه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دولت سیزدهم ارتباط صمیمانه با کشورهای همسایه را در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه بیش از ۵۳۰ میلیون جمعیت دارند و اولویت ما تعامل با کشورهای همسایه به خصوص اسلامی است و براین اساس روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس در حال بهبودی و افزایش محبت و صمیمیت است.

وی با تاکید بر اینکه دولت توجه ویژه به علم را سرلوحه کار خود قرار داده و می‌داند از طریق علم هر کاری را می‌شود انجام داد، افزود: اوایل انقلاب پزشکان ما اغلب هندی، بنگلادشی و فلیپینی بودند اما امروز انبوه تورسیم پزشکی را داریم که از کشورهای دیگر برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

زلفی گل اضافه کرد: دولت سیزدهم به این مهم اعتقاد دارد که علم به کشور قدرت فرازمینی و فرامکانی می‌دهد و نظم نوین جهانی از طریق علم و دانش حاکم خواهد شد و آینده نظم نوین جهانی را هوش مصنوعی، علوم شناختی، اینترنت اشیا و قدرت فضایی تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: کشورهای پیشرفته با استفاده از علم در حال تسخیر سایر سیاره‌های منظومه شمسی هستند و معادن سایر سیاره‌ها را استخراج می‌کنند و باور داریم که از طریق دانایی می‌شود کشور را اداره کرد.

وی گفت: امروزه بنیان راهبردی جهان بر پایه علم، فناوری و نوآوری است و هم اکنون به یُمن پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های بزرگ رسیده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: بر این اساس در عرصه‌های پزشکی، دارویی، نانو، زیست فناوری، تسهیلات نظامی و انتظامی، هوا فضا، هوش مصنوعی، علوم شناختی و سایر علوم نوپدید شاهد پیشرفت‌های ارزنده در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه سیاست گذاران مطرح جهان می‌دانند که کشور گشایی از طریق جنگ مقدور نیست، گفت: هم اکنون جهانیان به دنبال جنگ و صلح ارزان هستند.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ و تمدن باید برای علم و فناوری هزینه شود چرا که هزینه کردن برای علم و فناوری بهترین نوع سرمایه گذاری برای آینده کشور و آیندگان است.

زلفی گل، افزایش قدرت نرم را سرلوحه سیاست‌های نظام جمهوی اسلامی دانست و گفت: باید به گونه‌ای رفتار کرد که رفاه و آسایش به خوبی نزد مردم حاکم شود و صادرات محصولات به سایر کشورها به گونه‌ای باشد که علاقه مندی آن‌ها به کشورمان را نیز جلب کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    1 0
    دولت مردمی؟ منظورتان اردوغان است؟
  • ناشناس IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    جناب وزیر بی علوم این دولت فقط تورم وگرانی تولیدکرده وگسترش نفهمی
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    دولت مردمی برازنده اردغان هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس