کد خبر 1495447
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
اژه ای: دستگاه‌های اطلاعاتی عناصر ضدانقلاب را شناسایی و معرفی کنند

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای: ما می‌خواهیم صف افراد از آنهایی که وابسته به سرویس‌های بیگانه و عناصر ضدانقلاب هستند و به صورت سازمان یافته عمل می‌کنند، جدا شود و اتمام حجت صورت گیرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای پنجشنبه (۱۱ خرداد) با حضور در مسجدجامع ورامین طی سخنانی در کنگره ملی بزرگداشت شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت: مردم دیار ۱۵ خرداد از شهرهای ورامین، پیشوا و قرچک، مردمی مجاهد، مجاهدپرور و انقلابی هستند که دین خدا را یاری کرده و می‌کنند.

وی در ادامه، ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را یک یوم‌الله دانست و گفت: در طول تاریخ و در زمان معاصر، قیام‌ها و نهضت‌های مختلفی شکل گرفتند که یا نافرجام ماندند و یا به نتایج و اهداف مورد نظر خود نرسیدند؛ اما قیامی که در روز ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بر مبنای اسلام ناب محمدی(ص) و اتکای به مردم و با مرجعیت یک مرجع تقلید آغاز شد، به پیروزی رسید.

رئیس قوه قضاییه افزود: امام خمینی(ره) توانست با اتکا به مردم، نظام شاهنشاهی را که مستظهر به قدرت‌های غرب و شرق بود سرنگون کند و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ قدرت عنکبوتی استبداد را شکست دهد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم ورامین، پیشوا و قرچک، یک قیام قرآنی، اسلامی مردمی و در دفاع از مرجعیت و ارزش‌های دینی بود، عنوان کرد: در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ طاغوت فرو ریخت و کاخ‌نشینان یا از کاخ‌های‌شان فرار کردند و یا در این دنیا به خواست مردم به مجازات رسیدند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ضمن بازخوانی رخدادهای تاریخی که منجر به وقوع قیام ۱۵ خرداد شد اظهار کرد: شعار «یا مرگ یا خمینی» در آن مقطع ابتدایی دهه ۴۰ که توسط مردم انقلابی و متدین ایران سر داده می‌شد، شعاری عظیم و جهادگونه بود؛ این عظمت و جهاد از ناحیه مردم ورامین جلوه‌ای دیگر داشت چرا که این مردم بصیر با بر تن کردن کفن، این پیام را به رژیم طاغوت مخابره کردند که ما در راه دفاع از دین و امام خمینی(ره)، جان خود را در طبق اخلاص می‌گذاریم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ما کارگزاران و مسئولان نظام، وظیفه خطیر و سنگینی را در راه خدمت به مردم بر دوش داریم، گفت: در گام دوم انقلاب باید دین خود را به طور کامل به شهدا و جانبازان و ایثارگران ادا کنیم و در مسیر خدمت به مردم، روز و شب نشناسیم.

وی در ادامه با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی و مردم متدین و انقلابی گفت: امروز دشمن به طرق مختلف، درصدد ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی و قبح‌زدایی و ستیز با ارزش‌های اسلامی مردم ماست؛ رعایت نکردن عفاف و حجاب و ترویج بی‌عفتی در عین اینکه خلاف مسلم شرعی و قانونی است، توطئه دشمن نیز می‌باشد؛ لذا انتظار شما مردم متدین از ما مسئولان برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و مقابله با ترویج بی‌عفتی‌ها و بی‌حجابی‌ها، انتظار و مطالبه به‌حقی است و باید اقدامات عاجل و بازدانده‌ای برای مقابله با این حرام مسلم شرعی و توطئه دشمن، انجام گیرد؛ بر همین اساس تاکید می‌کنم که به فضل پروردگار قطعا این توطئه دشمن را با کمک همدیگر خنثی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: ما می‌خواهیم صف افراد از آنهایی که وابسته به سرویس‌های بیگانه و عناصر ضدانقلاب هستند و به صورت سازمان یافته عمل می‌کنند، جدا شود و اتمام حجت صورت گیرد؛ مطمئن باشید که در این قضیه دست دشمن رو خواهد شد و در حال حاضر نیز دستگاه‌های مسئول در حال کار هستند و بر جریانات سازمان یافته اشراف پیدا می‌کنند و می‌خواهند پشت صحنه ها بر همگان روشن شود

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اغتشاشات نیمه دوم سال گذشته و نقشه‌های شوم دشمنان در قالب این اغتشاشات گفت: در اغتشاشات نیمه دوم‌سال گذشته دشمن می‌خواست با بهره‌گیری از برخی ضعف‌ها در داخل، کشور را به هم بریزد و به زعم باطل خود، برخی مناطق کشور را تجزیه کند و فشار امنیتی بر مردم ما وارد آورد اما با هوشیاری مردم و دستگاه‌های مسئول، توطئه‌های دشمن خنثی و صف‌ها از یکدیگر تفکیک شد؛ در همین راستا عناصری که جنایت کرده بودند، طبق موازین قانونی ‌و با رعایت عدل و انصاف، محاکمه و مجازات شدند و آنهایی که باید به سبب جنایت‌هایشان مستحق مجازات‌های سنگین بودند، طبق قانون حکمشان اجرا شد و افرادی نیز که احیاناً فریب خورده بودند، رهبری عظیم‌الشأن ما بر آنها منت نهاد و فرصتی دوباره یافتند؛ مطمئن باشید اگر آنها دوباره به دام شیطان بیفتند، مرتبه بعدی، قضیه برایشان سخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز مسئله اصلی کشور، اقتصاد و معیشت مردم است، گفت: رئیس‌جمهور محترم تمام توان خود را در داخل و خارج به کار بسته تا مسائل و مشکلات اقتصادی را علاج کند؛ قوه قضاییه نیز در این مسیر نهایت تلاش و مساعدت خود را انجام خواهد داد؛ من و آیت‌الله رئیسی بیش از ۴۰ سال است که دوستی و برادری داریم؛ اگر هیچکدام از این‌ها نبود نیز امروز وظیفه خود می‌دانستم تا برای تحقق شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است، با تمام توان به دولت و شخص رئیس‌جمهور کمک کنم؛ دشمن می‌خواهد میان قوا و رؤسای قوا، اتحاد و انسجام وجود نداشته باشد که البته کور خوانده‌اند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، ضمن قدردانی از برگزاری میز خدمت قضایی در مسجد جامع ورامین با حضور مقامات قضایی استانی و شهرستانی، خواستار اهتمام بیشتر همه دستگاه‌های مسئول و متولی برای کاهش مشکلات مردم منطقه دیار ۱۵ خرداد شد.

شایان ذکر است از دو ساعت پیش از برگزاری این کنگره، میز خدمت قضایی در مسجد جامع ورامین با حضور القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه دادستان و معاونین دادستان ورامین برگزار شد.

در جریان برپایی این میز خدمت، مطالبات و درخواست‌های بیش از ۵۰۰ نفر از مردم ورامین استماع و دستورات مقتضی پیرامون رسیدگی به این درخواست‌ها و مطالبات در چارچوب موازین قانونی صادر شد.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    10 86
    ولی من هنوز محاکمه قاتلان شهید علی وردی را ندیدم که. ان شالله منتظریم
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      76 8
      تو هم کوری و هم کر ، برای یک نفر که چهل نفر رو اعدام نمی کنند ، در ضمن انشالله رو برای قاتلین مهسا امینی استفاده می کنند.
    • محمد قزل IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      8 73
      قاتلین مهسا امینی ..خخخخخ مهسا امینی گور به گورشده
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      3 82
      بچه خودتم اینجوری میمرد میگفتی برای یه نفر چهل نفرو اعدام نمیکنند؟!!!! از روزگار بترس که یه چیزی سرت نیاره حالتو بگیره !
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      3 60
      داداش کجایی ، تازه لایحه عفاف و حجاب میدند بیرون که خودش ضد حجابه و عفافه !
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      3 84
      و نخواهی دید . من بعد از خوندن لایحه عفاف و حجاب که از طرف قوه قضاییه تدوین شده بود، کلا قطع امید کردم ازشون . شما هم امید نداشته باش که قاتلان شهید علی وردی آرمان عزیزمون محاکمه بشند .
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      5 70
      علاوه بر قاتلان شهید علی وردی محاکمه سلبریتی های بیسواد و ازخودراضی و متوهم چی شد ?
  • ناشناس IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    5 71
    قاتلان شهید آرمان علی وردی و محمد قبادلو محاکمه نشدن #محاکمه_اشرار
  • ناشناس IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    7 82
    #محاکمه_اشرار
  • ناشناس IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    10 89
    قاتلان علی وردی رو محاکمه کنید
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    29 2
    به دزدی و غارت بورس هم رسیدگی کنید
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      0 38
      مدرک داری ارایه کن وگرنه تهمت پوچ به هیچ دردی نمیخورد
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      36 0
      تو مردش باش دادگاهش رو آماده کن مدرکش رو مردم میارن
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    4 70
    از برخورد با سلبریتی ها کاملا مشخصه چقدر جدی هستی ......
  • سيد مجتبى ، IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    4 71
    نكنه عفو يه معنى ديگش مجازاته و ما نميدونستيم،،،،⁉️‼️
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    69 2
    تا کی می خواهید ملت رو به جرم احقاق حقوقش مجازات کنید؟
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      2 67
      خیانت و وطن فروشی نه حقوق
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      1 70
      اتش زدن مردم و تخریب اموال عمومی و عربده کشی در راستای سیاست های دشمن از کی احقاق حق مردم است ؟ سیصد میلیون دلار دشمن خرج کرد تا امثال این اغتشاشگران را بجان مملکت بیندازد(به اعتراف خودشان) حالا تو اسمش را احقاق حق میگویی
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    79 2
    عوامل اغتشاشات قاتلان مهسا امینی بودن که با قدرت سر کارن؟از محاکمه ی کدام عوامل اغتشاشات حرف میزنی جناب قاضی؟!!!
  • محمد IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    59 5
    بهتره مسئله حل شود نه پاک .
  • چ IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    10 0
    ای خدا از داد مطلوم!!
  • مهدی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    76 3
    آقای اژه ای اغتشاشگران سال57 رو ازروی فیلمهای باقی مانده میشه با ظرافت پیدا کرد این اغتشاشگران اونموقع همه جارو ب آتش کشیدن بجاست که اغتشاشگران 57که سالها گزگذشته وسنی از آنها گذشته بگیرید مانند اغتشاشگران 1401 بسزای اعمالشون برسانیدبا تشکر
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      1 64
      خخخ انقلاب ۵۷ با جنبش فواحش مقایسه میکنی حق زوزه بکشی انقلابتون نیومده رفت خخخخخ
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      1 0
      اعلی حضرت همایونی فقط در یک ساعت انهم نقطه کوچکی چون ژاله تهران حداقل 70 نفر از ان اغتشاش!!!!! گر های خداپرست را روانه بهشت فرمود اگر تشریف میداشت بقیه را هم با انبر و سیم کابل کمیته مشترک راهی دیدار خدایشان میکرد
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    89 4
    شما اگه راست میگین پس چرا تو کشور اسلام اینقدر مسعول دزد داریم1
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    57 0
    حاج آقا بی زحمت شما در مسائل مربوط به خود قوه قضائیه با جدیت و سرعت عمل کنید چون نفوذیها مانع برقراری عدالت و رسیدن حق به حقدار میشوند و قصد دشمن نیز ایجاد بی اعتمادی نسبت به قوه قضائیه هست،قضات فاسد و رشوه گیر و قضاتی که پرونده سازی های سازمان بازرسی به اتهامات واهی برای کارکنان ادارات را آنقدر طولانی و زمانبر میکنند،مردم را به اصل نظام بدبین کرده اند!!!
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    83 2
    شما اگه راست میگین پس چرا بچه های خودتون توی آمریکا کانادا زندگی میکنه
  • مریم IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    86 4
    شما میگید اغتشاشات ما میگیم اعتراضات
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      2 70
      بگو تا جونت درآد بیا بیرون ازتون پذیرایی کنیم
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    2 55
    نشدن
  • امین IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    3 76
    آقای اژه ای بیست سال قبل که نیست هرچی دلتون خواست به خورد مردم بدهید.الان رسانه ها نمی گذارند چیزی پنهان بماند. ضعف تان در اقدام بر علیه اشرار و قاتلان جوانان مظلومی مثل علی وردی و ده ها نفر دیگر کاملا روشن است و مماشات تان با مقابله با کشف حجاب ها و رفتارهای سلبریتی ها واضح. گاهی فکر می کنم نکند ضعفی در برابر این سلبریتی ها دارید که همه اش کوتاه می آیید و توجیه می کنید در جمع مردم یک چیزی می گویید و در جلسات تان کار دیگری می کنید‌.
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      2 68
      داداش کجایی ، تازه لایحه عفاف و حجاب میدند بیرون که خودش ضد حجابه و عفافه !
    • مجتبی IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      0 0
      به این مسئولین امیدی نیست.از اول هم مردم بودند و در ادامه هم همین مردم هستند.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    87 0
    بااختلاسگران چه کردید؟حجت الاسلام؟
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    82 1
    به جای محاکمه حرفشان را گوش کنید
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    86 9
    بابا مقتدر ای قاضی القضات قوی و بی همتا ،توانمند در همه پست ها و......... حالا که عوامل اغتشاشات رو مجازات کردی برو سراغ عوامل ایجاد کننده نارضایتی و بروز اغتشاشات اونها رو هم بگیر و مجازات کن البته اگه زورت بهشون میرسه چون همشون مدیر و مسئول حاضر ویا سابق هستند و دست بهشون بزنی صندلیتو اره میکنن.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    6 71
    خدا قوت به بهانه پیام حضرت اقابالغ بر ۹۰در صدشان را فرستادید پیش مامی جانشان که خدایی نکرده دلتنگشان نشوند مابقی را هم گذاشتی توی اب نمک که شاید سنگی به کوخی بخورد واینها هم بروند پیش مادر جانشان البته از حق نباید گذشت که وکلا زبر دست از ابن ماجرا خوب کیسه دوختند چند نفری راهم که مجازات کردید زیر فشار افکار عمومی بود
  • کریم آق منگل IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    83 0
    اگه میشه یه بسته 100 گرمی یعنی یک دهم کیلو گوشت قرمز بفرستید،من از گربه ها خجالت میکشم دور بر منزل ما نمیان
  • SG ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    91 2
    بکشید جوانان مارا ملت ما بیدار تر و در براندازیتان مصمم تر میشوند بفکر روز خفتتان در سقوط باشید
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      1 70
      بیا پایین حرومی برعندازی و برعنداز مثل سگ میکشیم اینو مطمئن باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس