رئیس پلیس: در پی توافق با عراق گذرنامه زیارتی صادر می‌شود

فرمانده کل انتظامی کشور از توافق با وزارت کشور عراق در راستای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی(ع) و صدور گذرنامه زیارتی علاوه بر گذرنامه رسمی خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور با سرلشگر عبدالامیر الشمری وزیرکشور و رئیس پلیس جمهوری عراق در ستاد فراجا دیدار و گفت‌وگو کرد که در این دیدار صمیمی در ارتباط با تبادل اطلاعات و تجربیات پلیس دو کشور در حوزه‌های آموزشی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و سلاح، برخورد با جرایم سایبری، قاچاق سازمان یافته، انسداد مرز، تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی (ع) و ... بحث و گفت وگو شد.

سردار احمدرضا رادان در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم به هیأت عراقی گفت: امیدوارم از سفری که در این ایام مبارک دهه کرامت به کشور ایران داشته‌اید نتایج خوب و ارزشمندی حاصل شود؛ همکاری دو کشور ایران و عراق بسیار دیرینه و مطلوب است ان شاءالله این اثرگذاری‌ها در حوزه‌های مختلف دو طرفه و ادامه‌دار باشد.

وی در ادامه به تشریح اقدامات و فعالیت‌های پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس امنیت اقتصادی، مرزبانی، یگان ویژه و ... پرداخت و گفت: پلیس جمهوری اسلامی ایران به واسطه اقدامات ارزنده در زمینه مبارزه با جرایم، از پلیس‌های مطرح دنیا محسوب می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور به اقدامات و فعالیت‌های خاص مرزبانی نیز اشاره و عنوان کرد: مرزبانی به عنوان یک نیرو با پلیس کشور عراق ارتباط و هماهنگی‌های مطلوبی در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش و انتقال تجربیات دارند.

این مقام ارشد انتظامی همچنین به پلیس امنیت اقتصادی و پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این دو پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق در تمامی ابعاد اقدامات شایسته و مطلوبی انجام داده اند به طوری که پلیس مبارزه با مواد مخدر در یک سال حدود هزار تن مواد مخدر کشف می‌کند و در این راه این پلیس حدود ۴ هزار شهید تقدیم کرده است.

سردار رادان با بیان اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر به واسطه انجام اقدامات مطلوب در حوزه کشفیات به عنوان موثرترین پلیس در دنیا معرفی می‌شود، تصریح کرد: در این خصوص پلیس ایران آمادگی کامل دارد تا با سایر کشورها از جمله عراق در ارتباط با انتقال تجربیات در حوزه کشفیات موادمخدر همکاری داشته باشد.

این مقام ارشد انتظامی همچنین به پلیس سایبری ایران نیز پرداخت و افزود: پلیس سایبری یا فضای مجازی نیز یکی از موفق‌ترین پلیس‌ها در منطقه است، قدرت کشف این پلیس در حوزه جرایم فضای مجازی بالای ۸۰ درصد است به طوری که قدرت کشف آمریکا در این حوزه زیر ۴۰ درصد است، بنابراین به دلیل این توانمندی‌ها سایر کشورها علاقمند به همکاری با پلیس سایبری ایران هستند.

سردار رادان با اشاره به فعالیت مرکز فوریت‌های پلیسی مرکز ۱۱۰ عنوان کرد: روزانه حدود ۱۷۰ هزار تماس تلفنی و عملیاتی با این مرکز گرفته می‌شود که ۶۰ درصد از این تماس‌ها منجر به خدمت‌رسانی به مردم می‌شود و ۴۰ درصد آن مشاوره است.

تشریح فعالیت‌های سازمان اطلاعات و دو دانشگاه پلیس از دیگر مواردی بود که سردار احمدرضا رادان به آنها در این دیدار اشاره کرد.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اینکه پلیس ایران آمادگی کامل دارد تا در هر صحنه‌ای همکاری متقابل با کشور دوست و برادر عراق داشته باشد به برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و گفت: مردم ایران همواره به واسطه پذیرایی دولت و مردم عراق در مراسم اربعین حسینی (ع) قدردان هستند و میزبانی مردم عراق در بین مردم ایران اسلامی زبانزد است.

وی تصریح کرد: امید است برگزاری مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امسال توأم با همکاری متقابل دو کشور ایران و عراق باشد ان‌شاءالله با توسعه همکاری‌ها شاهد ارتقاء امنیت نیز باشیم.

این مقام ارشد انتظامی همچنین تأکید کرد: تلاش ما بر این است امسال در راستای برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) همکاری گسترده و ویژه‌تری در ارتباط با تسهیل تردد زائران در مرزها صورت بگیرد.

فرمانده کل انتظامی کشور عنوان کرد: بحمداله اقدامات خوبی در راستای برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) بین دو کشور ایران و عراق انجام شده است ان‌شاءالله در مدت باقیمانده شاهد برگزاری جلسات مطلوب‌تر در راستای خدمت‌رسانی به مردم باشیم؛ یکی از این اقدامات خوب که بین دو کشور ایران و عراق انجام شده، قبول صدور گذرنامه زیارتی علاوه بر گذرنامه رسمی از سوی دولت عراق است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: از مردم عزیز ایران اسلامی نیز تقاضا داریم که به تاریخ گذرنامه‌های خود دقت کنند و تمدید آن را به روزهای آخر موکول نکنند ضمن اینکه هزینه صدور گذرنامه زیارتی از گذرنامه رسمی کمتر است که در این راستا اطلاع رسانی می‌شود و زمانی که مراحل ثبت طی شود کمتر از ۱۰ روز به دست زائران عزیز خواهد رسید.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین تأکید کرد: در بحث مرز و تسهیل در تردد زائران برای افزایش گیت‌ها به هر میزان که لازم باشد آمادگی کامل داریم و در این رابطه با کشور عراق نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

سردار رادان در ادامه موضوع انسداد مرز را مورد اهتمام قرار داد و گفت: در این رابطه نیازمند همراهی و همیاری شما برادران عزیز در کشور عراق هستیم؛ از سویی پلیس جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا تجهیزاتی را که با استفاده از نخبگان در کشور به دست آورده ایم در اختیار پلیس کشور عراق قرار دهیم.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: البته از اهتمام، تلاش‌ها و اقدامات کشور عراق در حوزه امنیت قدردانی می کنیم ان شاءالله با تبادل و انتقال تجربیات دو کشور در حوزه مرز و امنیت شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس