شهر«ورویه» در بلژیک روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد

شهر«ورویه» در بلژیک در حمایت از مردم فلسطین، روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد.

به گزارش مشرق، شهر «ورویه» در بلژیک در حمایت از مردم فلسطین، روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» روز چهارشنبه گزارش کرد که شورای شهرداری ورویه در جلسه خود طرحی را مورد بحث قرار داد که توسط اعضای حزب سوسیالیست و حزب کارگر ارائه شده بود و در آن از این شهر خواسته شده بود در حمایت از مردم فلسطین، روابط خود با رژیم نژاد پرست اسرائیل قطع کند.

در پیش نویس این طرح آمده است که شورای شهرداری ورویه متعهد می شود تا زمانی که نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین‌المللی توسط مقامات اسرائیلی پابرجاست، روابط خود را با تل آویو قطع نگه دارد.

این شهر دنباله‌روی شهر «لی‌یژ» بلژیک است که شورای شهر آن ماه گذشته با استناد به نقض حقوق بش، استعمار و اشغال نظامی تصمیم به پایان دادن به روابط با رژیم اسرائیل گرفت.

شهر«ورویه» در بلژیک روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد

شهر «اسلو» در نروژ نیز تصمیم گرفت شرکت‌هایی را که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در شهرک‌سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی مشارکت دارند، کنار بگذارد. در فوریه نیز شهردار «بارسلونا» در اسپانیا تصمیم به تعلیق روابط با رژیم صهیونیستی گرفت.

به دنبال اعلام شهر ورویه بلژیک در قطع روابط با رژیم اسرائیل، کمیته ملی تحریم فلسطین، بزرگترین ائتلاف در جامعه فلسطین، از این تصمیم استقبال و آن را به عنوان «کار خستگی‌ناپذیر جامعه مدنی بلژیک» توصیف کرد. میته ملی تحریم فلسطین در بیانیه‌ای از شهرهای سراسر جهان خواسته از نمونه‌های الهام‌بخش ورویه، لیژ، اسلوو بارسلونا در قطع روابط با رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینی‌ها پیروی کنند.

به تازگی، ۱۰ کشور اروپایی با امضای درخواستی رژیم صهیونیستی را ملزم کردند تخریب خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری و قدس شرقی و همچنین مصادره اراضی آن‌ها را متوقف کند.

شهر«ورویه» در بلژیک روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد

کنسولگری‌های بلژیک، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، بریتانیا، دانمارک، فنلاند، ایرلند و همچنین دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در کرانه باختری و نوار غزه این بیانیه مشترک را امضا کرده‌اند. هیات‌های مذکور از رژیم صهیونیستی خواستند «عملیات مصادره اراضی و تخریب [خانه‌ها] را متوقف کند و به سازمان‌های بشردوستانه در کرانه باختری از جمله قدس شرقی بدون مانع‌تراشی اجازه دسترسی دهد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    1 0
    اونوقت یه مشت ایرانی نما به مردم ایران میگفتن عربها خودشون زمین های شون رو فروختن.آیا کسی به کشورهای اروپایی میگن اینها عربن به شما چه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس