کد خبر 1494883
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
خودرو نمایه

قیمت خودرو امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ در برخی از محصولات روند کاهشی و در برخی دیگر نیز افزایش اندکی را تجربه کرد. روند قیمتی، فعلا ثابت و بدون تلاطم است.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ با توجه به فهرست قیمت‌های وب‌سایت کارنامه، با تغییراتی نسبت به روز گذشته همراه شد.

امروز بازار خودرو روند باثبات را آغاز کرد و در اکثر محصولات ثبات قیمتی نسبت به روزهای گذشته پایدار بود. چنانکه در بازار خودروهای داخلی، اکثرا نوسان‌های قیمتی اندکی به چشم می‌خورد که شامل افزایش و کاهش قیمت می‌شود. اما در بازار خودروهای مونتاژی به‌غیر از چند مورد، سایر محصولات تغییرات قیمتی نداشتند.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ با پنج میلیون تومان کاهش، به قیمت ۳۳۵ میلیون رسید. اما پراید ۱۱۱ درهمان قیمت ۳۵۵ میلیون تومان، بدون تغییر باقی ماند.

پژو پارس LX TU۵، ساخت ۱۴۰۱ که در دو روز گذشته ۶ میلیون تومان کاهش قیمتی تجربه کرده بود، امروز ۱۰ خردادماه نیز با ۸ میلیون دیگر کاهش، به ۶۱۷ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای، ساخت ۱۴۰۱ که دو روز اخیر یک میلیون تومان کاهش را تجربه کرده بود، دوباره یک میلیون تومان افزایش یافته و به مبلغ ۶۵۵ میلیون تومان خرید و فروش شد. بنابراین باید گفت که این خودرو فعلا در ثبات کامل قیمتی است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز که روز گذشته کاهش ۱۳ میلیون تومانی را تجربه کرده بود، با ۵ میلیون تومان افزایش به مبلغ ۵۲۵ میلیون تومان رسید.

افزایش و کاهش همزمان قیمت خودرو +جدول

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

امروز در بازار خودروهای خارجی و مونتاژی نیز نوسان عجیب و غریبی شاهد نبودیم.

بیشترین نوسان قیمتی در بازار خودروهای مونتاژی، شاید مربوط به اس‌دبلیوام G۰۱ با سال ساخت ۱۴۰۰ باشد. این خودرو پس از چند روز مقاومت در کانال دو میلیارد، با ۱۰۰ میلیون تومان کاهش، با مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

ام وی ام X۲۲ PRO که در روزهای اخیر کاهش ۸۰ میلیون تومانی را تجربه کرده بود، امروز با ۱۰ میلیون دیگر کاهش، به زیر یک میلیارد رسید و با ۹۹۰ میلیون تومان معامله شد.

جک J۴ و جک S۵ جزو محصولات مونتاژی محسوب می‌شوند که در روز گذشته با کاهش قیمت خوبی مواجه شده بودند، امروز بدون تغییر در همان نرخ‌های ۸۶۰ و یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان ثابت ماندند.

ریسپکت پرایم بهمن موتور که دو روز اخیر حدود ۱۰۰ میلیون کاهش قیمتی تجربه کرده بود، امروز بدون تغییر در همان کانال یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان ثابت ماند.

افزایش و کاهش همزمان قیمت خودرو +جدول

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

به‌دلیل اینکه روزهای آینده اکثر بازار تعطیل خواهد بود، انتظار نمی‌رود که تغییرات قیمتی در این دو روز اتفاق بی‌افتد. اما به‌طور کلی، روند بازار در کوتاه مدت، با شیب اندکی نزولی است. بنابراین قیمت خودرو فعلا در رکود کامل به‌سر می‌برد و معلوم نیست این ثبات تا چه موقعی ادامه‌دار خواهد بود. آیا زمان ثبات کامل در بازار خودرو فرا رسیده است؟ یا در بلندمدت و میان مدت، دوباره شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود؟

طبق وضعیت اقتصادی موجود و استناد بر اینکه پارامترهای اقتصادی ذره‌ای تغییر نداشته‌اند، انتظار رکود بلندمدت در بازار خودرو اشتباه است. از طرفی با آزادسازی مبالغ بلوکه شده در حساب‌های وکالتی، احتمال بازگشت این پول‌ها به بازار خودرو، و ایجاد التهاب وجود دارد.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس