جزئیات رسمی از درگیری در مرز ایران و افغانستان

روزنامه زنجیره‌ای اعتماد می‌گوید ما نباید در مقابل طالبان نرمش به خرج می‌دادیم و نباید می‌گذاشتیم آنها به راحتی دره پنجشیر را به تصرف درآورند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: این روزنامه در تحلیلی با عنوان «نرمش از ما، گستاخی از طالبان» نوشت: «اگر مسئولان ما نتوانند از پس این گروه برآیند و بدون هزینه آنچنانی حقابه اهالی سیستان ما را بگیرند و سیاست‌شان کنند باید به مردم پاسخ بدهند که در این ۴۳ سال چه آموخته‌اند؟ واقعیت آن است که طالبان با خیانت آمریکا به مردم افغانستان و توافق با او اغلب کشورهای منطقه را غافلگیرکرد و با اینکه جزئیات این توافق هنوز هم مشخص نیست ایران را خوشحال کردند که یک پای آمریکا از منطقه برداشته شده است!

گویا ما چنین حادثه‌ای را چنان مبارک و نافع خود یافتیم که از خطرات حضور یک گروه غیرقابل پیش‌بینی و متعصب که مشروعیت بین‌المللی ندارد غافل شدیم. گروهی که برای ماندن بر اریکه قدرت و کسب حداقلی از مقبولیت جهانی هر کاری از دستش بر می‌آید و ظرفیت عامل شدن برای قدرت‌های جهانی را دارد. مسلما درگیری با چنین گروهی که فعلا چیزی برای از دست دادن ندارد و ضربه‌های ناتو و آمریکا هم نتوانست سر عقل‌شان بیاورد به صلاح مملکت‌مان نیست. اما راه مماشات هم همیشه باز نیست،چه بسا مزاحمت فزاینده ایجاد کنند و از آنجا که می‌دانند ایران تمایل و منافعی در جنگ با آنها ندارد از حد بگذرند و خود را مصون از پاسخ شدید ایران تصور کنند.

چند عامل مهم در گستاخی طالبان وجود دارد که نباید آنها را دست‌کم گرفت؛ اگر اسرائیل توانسته باشد با انواع ترفندها و ارتباط‌های مستقیم و غیرمستقیم این گروه را تحت تاثیر خود قرار بدهد بهترین گزینه برای اشغال ایران هستند و اگر کار ایران با این گروه بالا بگیرد در تل‌آویو جشن برپا می‌شود».

اعتماد می‌افزاید: « عامل دیگر مشی و مرام چریکی این گروه و غیرمسئول بودن‌شان نسبت به منافع افغانستان است. آنها به کشتن و کشته شدن عادت کرده‌اند و عمق استراتژیکی برای درهم کوبیدن ندارند. در خیال‌انگیزترین تصورات فرض کنیم که ایران برود و کابل را بگیرد؛ نهایت اینکه آنها دوباره به کوه‌ها پناه می‌برند و آنقدر در شهرها بمب منفجر می‌کنند و مردم را می‌کشند تا دوباره همه را متقاعد کنند که حضورشان در کابل برای مردم و منطقه امنیت بیشتری به ارمغان می‌آورد. واقعیت آن است که ایران در حساس‌ترین شرایط و کلیدی‌ترین موقعیت فکر مبادا را نکرد و برای خود امتیازی نگه نداشت. ما به چه دلیلی از احمد مسعود و جبهه مقاومت ملی افغانستان حتی به صورت سیاسی حمایت نکردیم و گذاشتیم طالبان به آسانی دره پنجشیر را به تصرف خود درآورد و در مقابل این عدم حمایت چه امتیازی از طالبان گرفتیم؟

چرا سفارت افغانستان را به یک گروه که نماینده همه ملت افغانستان نیست، دادیم و در این کار کدام منفعت را تحصیل کردیم؟ خطر بزرگ این است که با ندانم‌کاری و ضعف تحلیل و محاسبه تصمیم‌گیران، طالبان به یک تهدید جدی و طولانی‌مدت در شرق کشور مبدل شود. اما سخن اصلی اینکه طالبان هم با همه حقارتی که دارد متوجه مشکلات داخلی ایران شده است و برای مطرح شدن در دنیا و توجه احتمالی غرب و آمریکا بخت خود در این زمینه را می‌آزماید. چنانچه سیاست‌های ما در داخل و خارج از توازن لازم برخوردار بود و خصوصا مستحضر به تمایل و اراده ملی بود و اقتصادمان رنجور و بیمار نبود چه بسا طالبان همه افراد خود را بسیج می‌کرد که صف به صف شوند و دبه دبه آب به طرف ایران بریزند تا تهران به کابل اخمی نکند ولی افسوس که سیاستمداران ما ادعای‌شان گوش فلک را کر می‌کند ولی در عمل یک گروه منفور می‌آید بیخ گوش‌مان و بدون ترس شلیک می‌کند و جوانی از عزیزان‌مان را به شهادت می‌رساند».

دقت در اجزای تحلیل روزنامه زنجیره‌ای، از آشفتگی بند بند آن حکایت می‌کند،‌ گویا که نویسنده فقط مأمور بوده طرف ایرانی را- ولو با ضد و نقیض‌نویسی- سرزنش می‌کند.

اولاً نویسنده روزنامه غربگرا اعتراف می‌کند آمریکا در حق ملت افغانستان برای چندمین بار خیانت کرد و حال آنکه مدعیان اصلاح‌طلبی چه به هنگام اشغال افغانستان و چه به هنگام تشکیل دولت غربگرای اشرف غنی، برای تحرکات آمریکا غش و ضعف می‌رفتند، اشغالگری را آزادی افغانستان جا می‌زدند و دولت وابسته به آمریکا را نماینده جمهوریت و توسعه و پیشرفت وانمود می‌کردند. (بماند که بخشی از همین اصلاح‌طلبان مثل سازمان مجاهدین انقلاب، به هنگام اشغال افغانستان توسط آمریکا، خواستار جنگیدن دوشادوش طالبان شدند!) اما اکنون هرچه هست با عبور از دو دهه خیانت‌های آمریکا و تملق‌های خود نسبت به اشغالگران، طرف ایرانی را سرزنش می‌کنند که چرا حقابه خود را نگرفته است.

نویسنده مغرض یا بی‌سواد اعتماد به این واقعیت اشاره نمی‌کند که احداث یا گسترش سدهایی مانند کمال‌خان و کجکی برای تضییع حقابه ایران (معاهده ۱۹۵۱)، در دولت غربگرای اشرف غنی به عنوان پروژه‌ای آمریکایی و انگلیسی آغاز شد و طالبان همان خیانت را ادامه می‌دهد.

درباره خسارت‌های آمریکا در افغانستان، جو بایدن اعلام کرده که واشنگتن روزانه ۳۰۰ میلیون دلار در این کشور هزینه می‌کند گفت و بعد از ۲۰ سال حضور، تداوم چنان هزینه هنگفتی امکانپذیر نبود.

در عین حال، جمهوری اسلامی ایران، خبطی را که دو قدرت مستکبر (آمریکا و شوروی) در اشغال افغانستان مرتکب شدند، هرگز مرتکب نشد، هرچند که نقشه مطلوب آمریکا بود و به همین دلیل، از سوی محافل غربگرا در ایران تأکید می‌شد، مبنی بر اینکه هرچه سریع‌تر به جنگ طالبان برویم (بروید!). طبعاً این رونویسی از دیکته آمریکایی‌ها نیز به گروه خون غربگرایان نمی‌خورد و صرفاً نشان می‌داد درگیر کردن دو همسایه شرقی نسخه‌ای آمریکایی است.

نویسنده اعتماد از یک سو اذعان می‌کند که آمریکا و ناتو نتوانستند با ضربات نظامی، طالبان را سر عقل بیاورند و از طرف دیگر، غر می‌زند که چرا طرف ایرانی شدت عمل نشان نداد و مثلاً وارد جنگ با طالبان در پنجشیر در کنار احمد مسعود نشد! نکته قابل تأمل اینکه احمد مسعود (پسر شهید احمدشاه مسعود) با میانجی‌گری صهیونیست بدنام و فتنه‌انگیزی به نام برنارد هانری لوی به ملاقات ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه رفته بود و اگر بنا بود از وی حمایتی صورت گیرد، باید توسط فرانسوی‌هایی انجام می‌شد که دور مسعود حلقه زده بودند.

درباره برنارد هانری لوی گفتنی است که در ارتباطات گسترده‌ای با صهیونیست‌هایی مانند شیمون پرز و ایهود باراک و دیگران دارد و از عناصر نقش‌آفرین در جنگ و تجزیه‌طلبی در کردستان عراق، لیبی، سودان، سوریه، افغانستان و اوکراین به شمار می‌آید. او همان کسی است که سال گذشته چند تن از عناصر دست چندم اپوزیسیون ایرانی را به ملاقات با ماکرون برد.

در موضوع طالبان، جمهوری اسلامی ایران این گروه را به رسمیت نشناخته است. اما به عنوان جریان مستقر در افغانستان، با آن تعامل دارد، همان‌گونه که بسیاری از دولت‌های دیگر دنیا تعامل دارند.

اما درباره روضه پایانی روزنامه غربگرا، به اختصار باید نوشت که محافل غربگرا چه در آسیب زدن به اقتصاد کشور و چه امنیت ملی، نقش اول را دارند و از این جهت، در تراز دیگر مهره‌های آمریکا و انگلیس و اسرائیل رفتار می‌کنند. با این وجود، جمهوری اسلامی ایران چنان مقتدر بوده که نقشه‌ها و دشمنی‌های پیاپی غرب را مهار کرده و در بسیاری از موارد در منطقه، بر ضد نقشه تبدیل کرده است. بنابراین در ماجرای افغانستان هم با قاطعیت و تدبیر، قادر به مدیریت ماجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 78
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • US ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    2 0
    نه مثل مشرق تطهیر طالبان و بعد حمله طالبان و فرار از مرز و نماز خواندن طالبان در خاک و ناموس ملت
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    43 7
    خودشون برند به ما چه پنجشیر
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      29 4
      اصلاحطلبا ... دارن برن بجنگن کسی جلوشون نگرفته :)
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      13 2
      از اربابشون بایدن دستور گرفته اند تا جنگ جدیدی را راه بیندازند
    • محمد IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      10 2
      سلام این آقایون کی میخوان سر عقل بیان وبفهمن که جمهوری اسلامی هیچوقت با سوت واشاره چنین افرادی وارد بازی دلخواه آمریکا وصهیونیستهانمیشه.
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      4 0
      اصلاح طالبان توجه داشته باشند که آمریکا یک دکمه داره اگه فشارش بده مهمات و موشک های ایران از کار می افته!! :))
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      2 0
      اگه حسن فریدون رای نیاره طالبان به ایران حمله می‌کنه!
    • عبدالله مومن IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      1 0
      همه افسادطلبان را بار کامیون کرده و به افغانستان ببرید تا ببینیم چه می کنند ؟!
    • ali IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      1 4
      رفتار شما یک تناقض تمام! برای اسراییل روز شمار می گذارید !!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟ - هنوز دنبال دادگاهی ترامپ و پمپ اوو هستید و وووو که اما طالبان مرتب ما را به سخره گرفته و هر روز سرباز های ما را شهید می کند و گوییم ناز شصتش برادره اشکال ندارد.! ما و طالبان کجا مرحبا!/// دوم مگر اختیار اعلان جنگ و نیروی های مسلخ با اصلاح طلبان است!؟ و سوم شخصا هم موافق جنگ با طالب ها نیستم(چون یک سرزمین سوخته با عده ای غار نشین و مردمی تحت ستم دستاوردی ندارد ) اما یک گوشمالی حسابی شلیک صدها تا موشک همزمان به مقر این گروهک تا کار دستش بیاد! و در اخر شخصا می دانم که چه اتفاقی خواهد افتاد و اینها قصر در نخواهند رفت! اما لطفا سرنا را از سر گشاد نزنید.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    غربگدا اونبه که با واسطه کردن این و اون و در پشت پرده داره با امریکا مذاکره میکنه
  • آرش اسدی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    برافروختن آتش جنگ بین ایران و افغانستان بزرگترين آرزوی آمریکا و ابرقدرتهای دیگر است تا با اینکار نخست سرمایه های دو ملت را به بهانه فروش سلاح غارت کنند. دوم امنیت را از این سرزمین ها ببرند و سر ایران را به درگیری درون خودش گرم کنند و در نهایت بذر دشمنی بکارند تا این دو ملت برادر زخمی بین‌شان بوجود آید که تا یک قرن از آن خون تراوش کند.
  • علـی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    4 1
    ملعونین دقیقاً همونی‌رو میخوان که رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس میخوان! کور خوندن
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    4 2
    شما نوکر دیکتاتور و نوکر روسیه بفرمایید
  • دیسک مدیریت IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    یه حسی بهم میگه طالبان پشت پرده با آمریکا زده...دلار در برابر یه چیزایی..مثل تحریک یه جاهایی
  • مرتضی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    روزنامه غرب گرایی که در لوای آمریکاست و سنگ آمریکا را به سینه می زند حالا مخالف طالبان شد؟؟؟؟؟؟؟ مگر نه اینکه طالبان دست پرورده آمریکا -عربستان و پاکستان است؟
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 1
    روزنامه شرق گرا.........حتما باید جوانهای بیشتری بمیرند تا نرمش داشته باشی
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 2
    غربگرا بودن بهتره یا دستمال کثیف مشتی کمونیست چینی و روسی شدن ؟ خاک بر سرت که حامی طالبانی بی غیرت
    • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      2 0
      کسی حامی طالبان نیست ولی جنگ با اونا اشتباه محضه و به ضرر ایران
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      0 0
      جنگ با قدرت های اول منطقه به صلاح ایرانه اما با یه عده چماق بدست وحشی به ضرر ایرانه
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 1
    مثل این میمونه که یک غده بسیار بزرگ و بدخیم در بدن شکل گرفته و شما علیرغم هشدار جدی پزشکان از ترس عمل جراحی مدام به دارودرمانی و شیمی درمانی اصرار کنی . کار بجایی نرسه که از شدت وخامت حال بیمار پزشکان اعلام کنن دیگه حتی عمل جراحی هم کارساز نیست . با عرض معذرت طالبان نه تنها خانواده ما محسوب نمیشه بلکه یک گروهک تروریستی و آمریکاییه که بعد از این سکوت و لبخند رو علامت ترس تلقی میکنه و شک نکن دست به ماجراجویی و ناامنی میزنه . خود دانید
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    3 2
    چطور شما از اینجا سرباز راهی میکردین تو سوریه با داعش بجنگه میگفتین اگه اونجا با داعش نجنگیم بعدش باید تو تهران باهاشون بجنگیم.غیرازاینه که واسه خوش خدمتی به روسیه اینکارو میکردین و بهانه تون حمایت از حرم بود؟! چرا سرباز راهی نکردین تو پنجشیر با طالبان بجنگه؟! چیه ؟ روسیه بهتون رخصت نداده بود؟
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      1 1
      زوزه بکش حرامی دیگه تمام شد خیلی ناراحتید اسلحه امکانات در اختیار شما اصلاحطلب ها میزاریم برید بجنگید کسی جلوتون نگرفته ببینم .. دارید
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    2 0
    ما که کاملا موافقیم که یک گردان یا لشکر و یا هر استعداد نفرات از اصلاح طلبان برای کمک به مردم افغان تجهیز بشوند و بروند آنجا ببینیم چند مرده حلاجند. در هیچ یک از اتفاقات داخلی که نیاز به کمک هست(سیل و ...) شرکت نمی کنند، آیا غیر از لاتا الات چیزی هم بلد هستند یا نه ... و یا اینکه فقط می خواهند جوانان مردم را گوشت قربانی غرب وحشی کنند؟؟؟
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    گروهان اصلاحیون ، هم اکنون در دو جبهه خیالی در حال جنگیدن است، در کنار زلنسکی هم جنس باز و در دره پنجشیر
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 1
      میدونی بابت تهمت زدن به زلنسکی باید ازش حلالیت بطلبی ؟ چون تهمت گناه کبیره است و حق الناس . به هر حال دلم واست خیلی میسوزه . خدا خودش هدایتت کنه
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    اگر به زندگی فوق لاکچری عوامل و مدیران پشت پرده روزنامه های زرد زنجیره ای خوب نگاه کنید براحتی متوجه میشوید سر در آخور کدام سرویس های جاسوسی غربی عبری دارند
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    اعتماد چرا نگفته در زمان خاتمی باغی و روحانی و ظریف الممالک مقاله ایران را نگرفتند؟
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    "نویسنده مغرض یا بی‌سواد اعتماد به این واقعیت اشاره نمی‌کند که احداث یا گسترش سدهایی مانند کمال‌خان و کجکی برای تضییع حقابه ایران (معاهده ۱۹۵۱)، در دولت غربگرای اشرف غنی به عنوان پروژه‌ای آمریکایی و انگلیسی آغاز شد" و اتفاقا دراین مدت دولت غرب پرست شما روی کار بود چرا اقدام برای جلوگیری از سد سازی نکرد و حتی سیمان لازم را هم به پیمانکار ترک تقدیم کرد؟
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 2
    این تق و توق رو نیگا نکن.طالبان برادر و متحد ماست.حالا بعضی وقتا بین برادرا اختلاف هم میوفته
  • ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    34 6
    مگر همینها نمی گفتند ما در سوریه چکار می کنیم چطور شد رگ گردنشان باد کرد ؟
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      19 3
      اصلاح طلبان یا اصلاح طالبان !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      6 14
      مگه براي اعدام شيخ نمر كنسولگري آتش نزدند. يك سرباز ما شهيد شده. بسم الله ...
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 0
      یعنی بخاطر کشور خودت بجنگی رو با جنگ بخاطر سوریه مقایسه میکنی؟
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      2 0
      دقیقا بسیجی بره جون بده فحش هم بشونه نه آقا دیگه خبری نیست راه باز اصلاحطلبان و جنبش فواحش برن اگه ... دارن
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      1 0
      میگفتن بریم با داعش مذاکره کنیم!؟ داعشی که رسما ماشین کشتار بود برای اینها قابل مذاکره کردن بود! داعشی که هیچ سرزمین، طایفه و ملتی نداشت برای اینها قابل مذاکره کردن بود! داعشی که با ما هیچ مرزی نداشت برای اینها قابل مذاکره کردن بود! ولی اینجا....! الحق که پست فطرت تر از لیبرال مسلک اصلاحاتی هیچ موجودی نیست
    • ح IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      2 1
      کنسولگری را کسانی آتش زدند که می‌خواستند رابطه با عربستان خراب شود اینارو نندازین تقصیر ما در ثانی یک شهید دادیم 21 کشته ازشون گرفتیم و 36 زخمی!!
  • سید فروزان CH ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    خداوند عقل و شعور و سواد به چرت و پرت نویسان روزنامه اعتماد و شرق بدهد ,
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 1
    مدعیان اصلاح‌طلبی و نوکران غربی‌های وحشی مدام به فکر ضربه‌زدن به ملت ایران و کشور هستن. در کل این افراد شیاطینّ اِنس محسوب میشن.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    4 8
    مهار کردن از سفره مردم پیداس
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 1
    کیهان صبح تا شب میشینه روزنامه های دیگه بررسی میکنه جوابیه بده کی گفته تحلیل تو درسته کیهان ؟ همونطور که تو فک میکنی درسته اون روزنامه ام میگه درسته من خواننده ام میگن اون درسته ایران اگه مشکلات نداشت طالبان جرعت پرو شدن نداشت
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    7 13
    مرگ بر اصلاح طلب ولی حرفش درست بود یادتون باشه تو دوره روحانی مثل رئیسی تورم بود اما با بی حجابی برخورد مناسبی می شد و اینقدر پررو نبودند
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      2 0
      مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس. مرگ بر انگلیس.
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      2 1
      بسیجی برا این اشغالا و طرفداران جنبش فواحش قدمی بر نمیداره ما خودمون بلدین چطور گلیممون از آب بیرون بکشیم ناراحتید بسم الله برید بجنگید
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 1
    اتفاقا این روزنامه درست گفته .ما بجای سوریه الان باید در افغانستان می جنگیدیم.خطر طالبان از رگ گردن به ما نزدیکتره
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    9 5
    تحلیل بدی نبود
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      1 1
      اما دروغ و مغلطه بود
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    21 5
    خطاب به اصلاح‌طلبان:راه باز جاده دراز
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    21 9
    ما منتظر دستور سیدعلی هستیم هر چی ایشون بفرمایند همون کار رو میکنیم
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 2
      من از هیچ کس دستور نمیگیرم
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      5 0
      بی رودربایستی یک صراط مستقیم به سوی خداوند در هر زمانی بوده و الان هم همین یک راه صراط مستقیم است بقیه راه ها رو به دره جهنم یا با هزار سختی کج و ماوج گرفتاری رو به بهشت
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      0 0
      حاجی جوبشور اسرائیلی آخه کی با تو بود
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    درست گفته غربگرا باشه تعصب که داره مثل کیهان نیستکه تعصب ملیتی رو فدای مصلحتش میکنه
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    2 1
    دفاع مقدس با انقلابیون دفاع از حرم با انقلابیون حالا یک بار هم شما غرب گراها و اصلاح طلب ها برید با طالبان بنگید
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    2 0
    عقلی درست حسابی که ندارند اگه داشتند که اینهمه مملکت رو به باد نمی دادند
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    5 7
    هی لااقل بذار یه مدت از مراسم خاکسپاری مرزبان شهید عزیزمون بگذره بعد دوباره شروع کن طالبان جونم اینجور طالبان عزیز جیگرم اونجور . سیستان بلوچستان هم خشکید خیالی نیست آخه طالبان جونه تیل میخواد طالبان جون
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    7 14
    اگر در کابل با طالبان نمیجنگیدیم مجبوریم با طالبان در تهران بجنگیم
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      3 0
      مرگ بر مریم رجوی
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      9 2
      بیا برو بجنگ کسی جلوت نگرفته دیگه گدشت اون موقع که هم بسیجی بجنگه و شهید بده هم فحش بخوره
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    12 13
    کیهان هنوز داره از گروه طالبان دفاع میکنه
    • ح IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      3 5
      چرا شما ها از کومله و باکو دفاع میکنید؟؟
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      1 1
      تو مرز آذربایجان با تهران هیچ مشکلی نیست هیچ گلوله ای به سمت مرزبان های جمهوری تهران شلیک نشده اما شما در برابر طالبان سکوت کردید فقط علیه آذربایجان موضع گیری کردید
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 2
    یکی از اشکالات کار ما اینست که در افغانستان یک سیستم جاسوسی قوی نداریم و از اوضاع داخلی افغانستان آمار و اطلاعات دقیقی در دست نیست،مثلن نمی دانیم طالبان دقیقا چه سلاح هایی و به چه تعدادی دارند...
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 2
    چرا دروغ مینویسی؟ اگر حمایت سیاسی از مسعود اسمش جنگیدن با طالبانه پس تقدیم سفارت به طالبان وحشی و القاعده قطعا اسمش جنگ با همه مردم شیعه و سنی افغانستانه
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 1
    همان شد که طالبان خواست چطور موضوع حق آبه رو از یاد مسُولان پراند با یک اولتیماتوم وکشتن مرزبان این کشور حق با اعتماده
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 1
    این سگهای زنجیری آمریکا در ایران را بفرستید تا در ذره پنجشیر شجاعت نداشته شان را نشان بدهند و توسط طالبان به جهنم فرستاده شوند‌
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    برید با پاکستان ترکیه اذربایجان هم بجنگید
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 1
    ایران اگر بخواهد هم توان مبارزه با طالبان را ندارد پس بهتر است سر جایش بنشیند و فکری به حال وضعیت اسفبار تورم و مسکن و اشتغال و .. بکند
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    2 1
    چرا به ویدیویی که یکی از سقط شدگان نزدیک به احمد مسعود که در ان به صراحت از تجزیه طلبان و بالتبع تجزیه ایران حمایت شده بود و در ایران تی وی قابل مشاهده است اشاره ای نکردید؟احمد مسعود و کلا گروههای حاضر در افغانستان به جز لشکر سرفراز فاطمیون نظر خوبی به ایران ندارند و حاضرند برای دلبری از امریکا به ایران ضربه بزنند.
  • ایران IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 1
    غربگرا جماعت رو به دلیل بی غیرتیش قبول ندارم ، اما نظام در مورد طالبان داره اشتباه بزرگی رو انجام میده ، همین امروز فیلم مستقر شدن طالبان با سلاح های سنگین در مرز اسلام قلعه افغانستان با خراسان رضوی منتشر شد. فرق طالبان امروز با طالبان ۲۵ سال پیش اینه که زبان مسولان سیاسی اش بسیار نرم و دیپلماتیک شده اما نیروهای در میدانش در عمل بسیار خشن و بی رحم نسبت به ایران هستند. از این همه ساده لوحی و انفعال مسولان ایرانی در عجبم !!
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    نه پنجشیر نه کابل جانم فدای ایران
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    ارتش هرات تجهیزات زرهی زیادی به مرز فرستاده این تنش دیگه بخاطر احداث جاده و سیم خاردار نصب کردن پیش اومده
  • علی ولی خدا عبادالله IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 3
    اصلاح طلب همیشه غیرتی بوده و هست و خواهد بود وان کسی که غیرتش را به اب داده نوکر روس شده بار بر چین شده حمال طالبان جناژت کار شده شما اقایان در جناح رایت هستید اگر غیرت داشتین زمانی که چین جزایر را به عربها بخشید به پا بوسشان نمی رفتین بس کنید بله باید با قا طلین فرزندان ایران قهرمان جنگید تا ادب شود ان گونه که هست سال با کل دنیا جنگیدیم و پیروز شدیم طالبان که عددی نیستن حالا اگر با صلاح نمی جنگید لا اقل ماله کش حرفهای نا مردانه نمک نشناسان افغانی نباشید مرگ بر غاتلین فرزندان اژن طالبان مرگ بر امریکا
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 1
    شما تحلیل گرای اص لگرا گفتین طالبان عوض شده....پشت احمد مسعود خالی کردین..سریع سفارت تخویل دادین داداشی شدین........بی سیاستی کردین..به قول امام شما اصولگراها عرضه اداره نونوایی ندارین
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    2 2
    شرق گراها وقتی که از طالبان حمایت می کردن باید الان پاسخگو باشند
  • مرتضی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 1
    اینکه مسعود چه موضعی دارد، باعث نمی شود لاس زدن دوستان انقلابی با طالبان توجیه شود.
  • عمیر IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 1
    ننگ به کیهان روسگدا
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    2 0
    ابطحی و کروبی و خاتمی و بقیه الدنگ ها خودشون برن بجنگن....
  • خسرو IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    آره جایی که زور باشه دیگه باید تامل کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس