کد خبر 1494327
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
تمجید سایت کشتی داغستان از ژنرال هشت ستاره ایران

سایت کشتی داغستان روسیه با تمجید از نابغه کشتی ایران، او را درخشان‌ترین آزادکار تورنمنت جام تختی معرفی کرد.

به گزارش مشرق، چهل و سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شد. یکی از نفرات شاخص این پیکارها حسن یزدانی بود که توانست با کسب عنوان قهرمانی یک بار دیگر صاحب دوبنده تیم ملی شود.

سایت کشتی داغستان با تمجید از حسن یزدانی نوشت: جام تختی پیش از این دارای جایگاه بین‌المللی و در تقویم اتحادیه جهانی ثبت شده بود؛ امسال در این مسابقات کشتی‌گیران داخلی وآزادکارانی از کشورهای عراق و افغانستان حضور داشتند. این رقابت‌ها از مراحل انتخابی چرخه انتخابی تیم ملی برای رقابت‌های جهانی (۱۶ تا ۱۹ شهریور بلگراد) و بازی‌های آسیایی (۴ تا ۷ مهر هانگژو) بود. در این جام ۱۴۶ شرکت کننده در شهر ارومیه حاضر شدند و تنها رحمان عموزادخلیلی قهرمان جهان در سال ۲۰۲۲ در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم حضور نداشتند. یکی از اتفاقات مهم این مسابقات مربوط به وزن ۸۶ کیلوگرم بود که با حضور حسن یزدانی، مسابقات شور و هیجان زیادی داشت و هواداران به همین دلیل سالن مسابقات را پر کرده بودند. یزدانی توانست در این جام با امتیاز عالی و زودهنگام سه مسابقه خود را به پایان برساند.

این سایت روسی نوشت: امیرحسین زارع هم در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، یکی دیگر از کشتی‌گیران صاحب عنوان در این رقابت‌ها بود که با اعتماد به نفس بالا در تمام مبارزات خود پیروز شد. او در فینال با امیررضا معصومی قهرمان مسابقات قهرمانی جوانان جهان دیدار کرد. زارع در تقابلی دیگر ثابت کرد که در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و قرار نیست از هدایت تیم ملی در رده سنگین دست بکشد. او حریف جوان را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد.

قهرمانان این جام در اوزان‌های مختلف احمد محمد نژادجوان (۵۷ کیلوگرم)، رضا اطری (۶۱ کیلوگرم)، محمدرضا شاکری (۶۵ کیلوگرم)، محمد بخشی (۷۰ کیلوگرم)، یونس امامی (۷۴ کیلوگرم)، علی سوادکوهی (۷۹ کیلوگرم)، محمد مبین عظیمی (۹۲ کیلوگرم) و مجتبی گلیج (۹۷ کیلوگرم) بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس