کد خبر 1493769
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
تصاویر| تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای بیست و یکمین شنبه متوالی در شهرهای مختلف علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای بیست و یکمین شنبه متوالی در شهرهای مختلف علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

تظاهرات اصلی در خیابان کابلان در تل‌آویو برگزار می‌شود اما در بیش از ۱۵۰ شهر و شهرک‌های صهیونیستی نیز تظاهراتی علیه نتانیاهو برگزار شده است.

در حالی که تظاهرات کنندگان تا کنون علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو تظاهرات برگزار می‌کردند، کاهش ارزش «شیکل» (واحد پولی رژیم صهیونیستی) طی روزهای اخیر نیز باعث افزایش تظاهرات کنندگان علیه نتانیاهو شده است.

تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی +عکس

تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی +عکس

تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی +عکس

اعتراضات علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو برای بیش از چهار ماه تداوم یافته و سرزمین‌های اشغالی را برای بیتسمین هفته متوالی به صحنه درگیری معارضان و حامیان کابینه تبدیل کرده است. از زمان اعلام این طرح تاکنون تل آویو و سایر شهرک‌های اشغالی هر شنبه شب شاهد تجمعات صهیونیست‌های منتقد برنامه‌های کابینه نتانیاهو است و رهبران معارض نیز به برنامه‌های خود علیه نتانیاهو ادامه می‌دهند.

تشدید بحران‌های داخلی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در شرایطی است که بسیاری عقیده دارند او برای فرار از این بحران‌ها دست به ترور فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین در غزه زد و جنگ پنج روزه را آغاز کرد، اما دقیقا فردای آتش‌بس بار دیگر دهها هزار نفر در خیابان‌های تل آویو علیه نتانیاهو شعار دادند و اکنون نیز بحران بودجه‌بندی گلوی کابینه افراطی او را گرفته است.

«مئیر دوغون» تحلیلگر سیاسی در این باره به شبکه ۱۲ اسرائیل گفت که بحران به جزوی از عناصر اصلی کابینه نتانیاهو تبدیل شده است. او گفت: «نتانیاهو با وعده‌های بزرگ به احزاب راستگرای افراطی آن‌ها را جذب خود کرد تا کابینه‌اش را تشکیل دهد، اکنون زمان عمل به وعده‌هاست و نتانیاهو برای حفظ خود همواره باید در پی راضی نگه داشتن افرادی چون بن گویر و اسموتریچ باشد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس