کد خبر 1493682
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کی‌یف به انفجار پل کریمه اعتراف کرد

رئیس سرویس امنیتی اوکراین به طور تلویحی اذعان کرد که کی‌یف پارسال پل راهبردی کریمه را هدف قرار داده بود.

به گزارش مشرق، واسیلی مالیوک، رئیس سرویس امنیتی اوکراین برای نخستین بار در اعترافی علنی، گفت که کی‌یف در راستای مختل کردن مسیرهای لجستیکی روسیه، پارسال در پل شبه‌جزیره کریمه اقداماتی خرابکارانه صورت داده است.

مالیوک در واکنش به پرسشی درباره انفجار مرگبار اکتبر ۲۰۲۲ در پل کریمه که روسیه آن را «اقدام تروریستی به رهبری سرویس ویژه اوکراین با استفاده از یک کامیون حاوی بمب» توصیف کرده، در اعترافی علنی از نقش کی‌یف در این حادثه پرده برداشت.

وی در واکنش به این پرسش گفت: باتوجه به اینکه (پل کریمه) مسیری لجستیکی بود و باید مختل می‌شد، مطابق قوانین بین‌المللی و اصول متعارف جنگی، اقدامات مشخصی اتخاذ شد.

انفجار پل کریمه به مرگ چندین نفر و فروریختن بخشی از مسیر تردد وسایل نقلیه و همچنین وقوع حریق در خطوط راه‌آهن مجاور آن منجر شد.

مقامات روسیه پس از تعمیر پل، تمامی باندها را برای خودروها بازگشایی کرده و در ماه مه میز ترافیک ریلی به طور کامل به شرایط اولیه بازگشت.

سرویس امنیتی فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) مدعی شد که سرویس اطلاعاتی اوکراین مغر متفکر این حمله بوده و کایریل بودانوف، رئیس این نهاد، این اتهام را رد کرد. با این حال، شماری از مقامات کی‌یف از این انفجار ابراز خوشحالی کردند.

مسکو در واکنش به این حمله و در اقدامی تلافی‌جویانه، حملات موشکی گسترده‌ای را علیه زیرساخت‌های انرژی و نظامی اوکراین ترتیب داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 0
    خاک خودش بوده و خرابکاری محسوب نمی گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس