تیم ملی فوتبال

باوجود گذشت چندین ماه از جام جهانی 2022 قطر، همچنان اخبار تکان دهنده ای از بذل و بخشش های انجام شده در حاشیه تیم ملی به گوش می رسد.

سرویس ورزش مشرق - اول. همین اول، حرف آخر را اول بزنیم که تیم ملی فوتبال با سرمربیگری کارلوس کی روش، در جام جهانی 2022 قطر یک شکست خورده بود. تیمی که در آن اتفاقات عجیبی روی داد که مثل آن در جام جهانی فرانسه و بر تومیسلاو ایویچ رفته بود، با وعده های عجیب به دوحه رفت اما دستاورد فنی اش، ناکامی مطلق بود. کی روش که آمده بود تا به انگلیس سبک ببازد و با پیروزی برابر ولز و حداقل یک تساوی با آمریکا، رویای صعود به دور دوم جام جهانی را واقعی کند، همان بازی اول شکست خورد و کارش تمام شد. آیا آنچه در جام جهانی با کی روش روی داد، منطقی و طبیعی بود و بایستی چنین عملکرد فنی روی می داد؟ پاسخ این سوال، ابعادی دارد که شاید روزی فرصت پرداختن بدان پیدا شد اما این تیم شکست خورد و دیگر هیچ! اما مخاطب ادامه این مطلب، بازیکنان و مربیان نیستند و مربوط به حواشی تیم اعزامی است.

دوم. برای بازی با ولز و پیروزی آن، پاداشی تخصیص پیدا کرد که دور از ذهن نبود و منطقی به شمار می رود. بازیکنان ما در آن دیدار در قامت واقعی خود ظاهر شدند و کار بزرگی کردند اما پاداشی که به سایرین داده شد، چه معنایی به دور از بریز و به پاش از جیب ملت داشت؟ آیا وقت آن نرسیده که فهرست کامل پاداش این دیدار و جام جهانی اعلام شود؟ شنیده می شود برخی اشخاص در آن حضور داشته اند که اعلام علنی آن می تواند برطرف کننده بسیاری از ابهامات باشد. این بذل و بخشش ها که از جیب بیت المال بوده، بر چه مبنایی صورت گرفته است؟

سوم. این روزها خبر می رسد در پی دیدار اعضای تیم با رئیس جمهوری اسلامی ایران، سکه هایی پرداخت شده که پاداش صعود بوده اما از کسانی سخن به میان می آید که مطلقا نقشی در این فرآیند نداشته اند. آیا نباید نهاد ریاست جمهوری، وزارت ورزش و فدراسیون در این باره روشنگری کنند؟ چرا فهرست دقیق و شفاف این سکه پاشی ها اعلام نمی شود؟ به غیر از بازیکنان، چه کسانی مستحق پاداش صعود شده اند؟

چهارم. نکته قابل توجه در این است که رئیس فدراسیون فوتبال هیچ یک از این پاداش ها و پرداخت ها را دریافت نکرده است. این ماجرا به معنای رد چنین پاداش هایی توسط رئیس دستگاه است اما چگونه می شود این ریخت و پاش ها را توجیه کرد؟ آیا این اقدام رئیس فدراسیون و عدم دریافت چنین پاداش های ارزی، ریالی و سکه ای، به معنای غیرمعقول و غیرمتعارف بودن این بذل و بخشش های نجومی نیست؟ وقتی تاج که عرف و قواعد بین المللی را می داند، چنین رفتاری بروز می دهد، نبایستی از خودمان بپرسیم که در پس این ریخت و پاش ها چه بوده و هست؟

آخر. بر دستگاه های نظارتی و البته فدراسیون فوتبال است که با افشای جزئیات پرداخت های صورت گرفته (به غیر از ملی پوشان و مربیان که منطقی است)، روشنگری کند که کجا و چگونه میلیاردها تومان از پول فوتبال خرج شده است. اکنون وقت شفافیت رسیده تا مردم بدانند که چه بر میلیاردها تومان بودجه فوتبال کشور رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    4 0
    آخه از هر موقعیتی فقط دنبال بخوربخور و بریزبپاش از بیت المال هستین . اینهمه پاداش نجومی برای چی واقعا ؟ شکست مفتضانه و بازگشت با سرهای افکنده ؟ آخه خدا ازتون نگذره
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 0
    زدن به بدن دیگه
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    2 0
    khob begand che ghad dadand. mage mitarsand?
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 0
    آن رفته است که همیشه روزگار می رفته است.
  • رضا IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    1 0
    دست پخت باباحمیدشون، آقا مهدی تاج و کارلوس جان همین است دیگر! وقتی بازیکنان خوب لیگ را از فهرست بازیکنان تیم ملی خط می زنند و بازیکنان نیمکت نشین تیم سوگلی باباحمید را به بازی می گیرن می خواهید چه نتیجه ای حاصل شود؟!!
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    1 0
    خوبه والا.آبروی کشور رو میبرن با سرود نخوندن و باخت خیلی بدشون .پول مفت هم میگیرن .حرومشون باشه
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 0
    چی پاداشی حذف شدن افتضاح گونه و شش گل خوردن پاداش داره
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 1
    تیم خودتون بود. نه مردم. براشون دست و پا میشکستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس