کد خبر 1492544
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
واشنگتن: ارسال جنگنده به اوکراین چند ماه طول می‌کشد

فرمانده نیروی هوایی آمریکا گفته است که در بهترین حالت، چندین ماه طول می‌کشد که جنگنده‌های اف-۱۶ به دست اوکراین برسد.

به گزارش مشرق، «فرانک کندال» فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که در بهترین حالت چند ماه طول می‌کشد تا جنگنده های F-۱۶ به اوکراین برسند.

شبکه سی ان ان در این خصوص گزارش کرد، پس از اینکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که ایالات متحده از تلاش برای آموزش مشترک خلبان‌های اوکراینی حمایت می‌کند، جزئیات اندکی از طرح تجهیز نیروی هوایی اوکراین به جنگنده‌های ساخت ایالات متحده یا سایر هواپیماهای نسل چهارم ارائه کرده است.

دولت آمریکا تاکنون درباره این‌که چه کشوری جنگنده اف-۱۶ را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد و یا این‌که آموزش خلبان‌های اوکراینی در چه کشوری انجام می‌گیرد، جزئیاتی ارائه نداده است.

بر اساس گزارش سی ان ان، نیروهای آمریکایی در نظر دارند به همراه دیگر متحدان و شرکای خود در اروپا در برنامه مشترک آموزش نظامیان اوکراینی مشارکت کنند.

کندال در جمع خبرنگاران گفت: «اقدامات در جریان است و قطعاً اوکراینی‌ها برای به دست آوردن چنین قابلیتی علاقمند هستند. احتمالات زیادی از جمله درباره شرکای ما وجود دارد».

وی در ادامه گفت قبل از آن‌که اوکراین بتواند به توانایی راه‌اندازی اف‌-۱۶ دست پیدا کند، چندین ماه طول خواهد کشید و قبل از آن‌که نیروی هوای اوکراین بتواند با تعداد زیادی از جنگنده‌های غربی پرواز کند، جزئیات بیشتری باید مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام آمریکایی در این خصوص گفت: «ما قرار نیست که تحت هیچ‌ شرایطی تعداد قابل توجهی از جنگنده‌های اف‌-۱۶ یا هر جنگنده غربی دیگری را کمتر از حداقل چندین ماه به دست نیروی هوایی اوکراین برسانیم».

اما به گفته یکی از مقامات نیروی هوایی، این هنوز یک جدول زمانی نسبتاً سریع است زیرا به طور معمول بیش از دو سال طول می‌کشد تا یک خلبان جدید آمریکایی در این هواپیما آموزش داده شود و حتی یک دوره تکمیلی برای خلبان اف-۱۶ که برای مدتی از پرواز با این جنگنده فاصله گرفته است، می تواند تا پنج ماه طول بکشد.

ایالات متحده ماههاست که به صورت علنی گفته است که ارسال جنگنده‌ در صدر فهرست اولویت‌های این کشور قرار ندارد و هم‌اکنون کندال اظهارات اخیر بایدن درباره ارائه جنگنده اف-۱۶ به اوکراین را زمان مناسب آغاز آماده‌سازی ارتش اوکراین برای آینده توصیف کرده است.

وی در این خصوص گفت: «اوکراین همچنان یک کشور مستقل باقی می‌ماند. این کشور به مجموعه کاملی از قابلیت‌های نظامی برای برنامه‌های خود نیاز دارد و زمان آن رسیده است که به این باندیشیم که در درازمدت ارتش اوکراین به چه شکل خواهد بود و چه چیزهایی را شامل می‌شود».

پیش از این، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه (۲۳ مه) اعلام کرد خلبانان اوکراینی آموزش استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ را در چند کشور آغاز کرده‌اند.

تصمیم آمریکا برای ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا درباره ارائه آن‌ها به کی‌یف و دخالت کشورهای عضو ناتو در درگیری هشدار داد.

بایدن پس از دیدار با همتای اوکراینی در حاشیه نشست گروه هفت اعلام کرد کی‌یف تضمین داده از جنگنده اف-۱۶ برای حمله به خاک روسیه استفاده نکند. با این حال، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت این کشور هیچگونه محدودیتی برای توانایی‌های اوکراین در حمله به ارتش روسیه در داخل مرزهای اوکراین از جمله شبه‌جزیره کریمه قرار نخواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    اوکراین کاملانابودبشه تاانگیزه ای دیگه بجز جنگ یااواره شدن اوکراینی هانداشته باشند مدفوع خانه ی خوک شرف داره به مغزهرزه های متجاوزبه هم ادمکش ضدهم اشغالگرکاخ سفید
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    روسیه چرا چنین لژیونی از داوطلبین اوکراین با نام ارتش آزادیبخش را در اوکراین تشکیل نمی دهد تا اوکراین را آزاد کنند روسیه نیز باید از سربازان فراری و داوطلبن اوکراین ارتش آزادی بخش اوکراین را تاسیس نماید ترکیه در سوریه و عربستان در یمن و اسرائیل در جنوب لبنان چنین ارتشی را تاسیس و هدایت کردند چرا روسیه را خواب مطلق فرا گرفته است
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      چرا کامنت های چرت و پرت می‌نویسید
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    پس این خبر حمله بزرگ روسیه به اوکراین چه شد تجمع 300 هزار نفر در شمال شهر خارکف برای قطع راه آهن کیف به جنوب و مشخصا دونباس چرا روسیه نمایش قدرت و مانور با 300 هزار نیرو را در شمال کیف و یا شمال خارکف برگزار نمی کند
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    اتفاقا باید بسیج مردمی باید تا ازادی کامل خاک روسیه و اوکراین ادامه یابد پوتین باید نیروهای بسیج نسبی را ارتش آزادی بخش روسیه باید نامگذاری کند دوما بسیج نسبی و فراهم کردن 300 هزار نیروی دیگر برای حمله از شمال چرنیهوف و 300 هزار نفر دیگر از شمال خارکف از اوجب واجبات برای ارتش روسیه است سوما بسیج مردمی جنگ اوکراین را سریعتر به پایان می برد و ناتو را سر میز مذاکره می آورد چهارما با 200 هزار نیرو مگر ارتش روسییه برای پیک نیک به اوکراین آمده در حالی که اوکراین هم یک میلیون ذخیره را فراخوانده است
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    روسها باید قبل ضدحمله اوکراین باید از محور خارکیف راه اهن بولتاوا به خارکف را مسدود نمایند تا محور جنوبی امن شود و اوکراین نتواند ضد حمله انجام دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس