کره شمالی

مشاور امنیت ملی کره جنوبی ادعا کرد احتمال این وجود دارد کره شمالی به زودی اولین ماهواره جاسوسی خود را پرتاب کند.

به گزارش مشرق، چو تائه یونگ، مشاور امنیت ملی کره جنوبی امروز (سه شنبه) ادعا کرد که کره شمالی می‌تواند اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را در آینده نزدیک پرتاب کند، زیرا گمانه‌زنی‌ها در مورد زمان پرتاب افزایش یافته است.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، چو هشدار داد در صورتیکه کره شمالی به این روند اداکه دهد با تحریم‌های شدیدتری مواجه خواهد شد. چو در ادامه گفت: احتمال پرتاب در آینده نزدیک وجود دارد. در چنین رویدادی، تلاش‌هایی از سوی ما صورت خواهد گرفت و منجر به تعمیق انزوای دیپلماتیک کره شمالی در جامعه بین المللی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هفته گذشته از یک کمیته مقدماتی برای پرتاب ماهواره بازدید و برنامه اقدام آتی آن را تایید کرد و نشان داد که پرتاب آن قریب الوقوع است.

چو گفت سئول با فشار بر جامعه بین المللی برای اجرای دقیق تحریم‌ها علیه کره شمالی و همچنین اعمال تحریم‌های مستقل اضافی همراه با کشورهای همفکر پاسخ خواهد داد. او مدعی شد: «آنچه مهم است روشن کردن این موضوع است که چه کره شمالی یک ماهواره شناسایی پرتاب کند یا آزمایش هسته‌ای انجام دهد، دیگر نمی‌تواند حضور خود را در جامعه بین‌المللی به رخ بکشد یا هیچ سود اقتصادی عملی کسب کند».

کشورهای غربی به ویژه آمریکا سالهاست که کره شمالی را به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای خود تحریم کرده اند؛ آمریکا می‌گوید پیونگ یانگ در حال ساخت سلاح‌های هسته‌ای پیشرفته است که می‌تواند جهان را تهدید کند؛ سخنانی که هر بار توسط مقامات کره شمالی به شدت رد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    خود کره جنوبی دو هفته دیگه قراره با ماهواره بر نوری دو بومی خودش ماهواره نظامی راداری سار دهانه مصنوعی به فضا پرتاب کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس