کد خبر 1492169
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
موضع قاطع اینفانتینو: رئال باید برنده اعلام می‌شد!

جانی اینفانتینو، رییس فیفا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قوانین فیفا در زمینه نژادپرستی واضح است و سه امتیاز بازی برابر والنسیا باید به رئال مادرید می‌رسید.

به گزارش مشرق، جنجال پیرامون توهین نژادپرستانه هواداران والنسیا به وینیسیوس جونیور همچنان ادامه دارد.

شعارهای زننده هواداران والنسیا در ورزشگاه مستایا در جریان بازی شب گذشته برابر رئال مادرید باعث شده که بسیاری از فوتبال‌دوستان، ستاره‌های فعلی و سابق دنیای فوتبال و همچنین مقامات رسمی از وینیسیوس جونیور حمایت کنند و خواهان اقدامی قاطع علیه شرایط فعلی لالیگا باشند.

اینفانتینو هم دقایقی قبل با انتشار بیانیه‌ای حمایتش را از این ستاره برزیلی اعلام کرد و با تاکید بر قوانین قاطع و واضح فیفا در این زمینه، خواهان به کارگیری این قوانین در چنین شرایطی شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش تند آنچلوتی به وقایع بازی رئال مقابل والنسیا

در این بیانیه آمده است: «کاملا از وینیسیوس حمایت می‌کنم و با او همراه هستم. هیچ جایی برای نژادپرستی در فوتبال یا در جامعه نیست و فیفا در کنار تمامی بازیکنانی است که در چنین شرایطی قرار می‌گیرند. اتفاقاتی که در جریان بازی بین والنسیا و رئال مادرید رخ داد نشان داد که اقدامی باید صورت گیرد.

به همین دلیل است که روند سه مرحله‌ای در قوانین فیفا گنجانده شده تا در تمامی سطوح به کار گرفته شود. اول بازی باید متوقف شود و این موضوع اعلام شود. دوم بازیکنان باید زمین را ترک کنند و بلندگو اعلام کند که اگر حملات ادامه پیدا کند، بازی متوقف خواهد شد. وقتی بازی از سر گرفته شد، در مرحله سوم در صورت ادامه حملات بازی متوقف خواهد شد و سه امتیاز به حریف تعلق می‌گیرد. این قوانینی است که باید در تمامی کشورها و لیگ‌ها اجرا شود.

مشخصا گفتن این صحبت‌ها و حرف زدن از این قوانین آسان‌تر از عملی کردن آن است اما ما باید این کار را انجام دهیم و با اطلاع رسانی درست از این اقدام حمایت کنیم.»

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    4 3
    لعنت بر اروپای کثیف و فوتبال ناپاکش مثل لنگپولیس حقیر
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      0 1
      برووو پی کارت جام پرید تو هنوز داری فشار میخوری
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 0
    کچل قاچاقچی
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 0
    جای تاج بی غیرت خالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس