‌

روزهای پایانی آبان‌ماه سال قبل بود که مسیح علینژاد و حامد اسماعیلیون از چهره‌های اصلی اپوزیسیون، با حضور در کنفرانس امنیت بین‌المللی هالیفکس کانادا، خواهان منطقه پرواز ممنوع کردستان ایران شدند.

گزارش سیاست مشرق - آبان‌سال قبل مسیح علینژاد و حامد اسماعیلیون از چهره‌های اصلی جریان ضدایرانی در خارج از کشور، با حضور در کنفرانس امنیت بین‌المللی هالیفکس کانادا، به صحبت در ارتباط با آشوب‌هایی که با اسم رمز زن، زندگی، آزادی در حال انجام بود پرداختند. صحبت هایی که به ظاهر برای کمک به مردم ایران بود.

اما پس از اختلافات شدید بین براندازان و فاصله گرفتن آن‌ها از یکدیگر، عوامل سینه چاک و طرفدار هر کدام، علیه یکدیگر افشاگری کردند. مهدی حاجتی، از چهره های نزدیک به رضا پهلوی و طراح پروژه خرابکاری شرافتمندانه، در یک توئیت پرده از اهداف شیطانی و پنهانی این کنفرانس برداشت. او نوشت:

رفته‌اند در کنفرانس هلفیکس درخواست منطقه پرواز ممنوع برای کردستان کرده‌اند تا بتوانند مدل بنغازی را در ایران پیاده کنند، بعد عده‌ای اینجا به ما می‌تازند که چرا مقابلشان ایستاده‌اید و نمی‌گذارید انقلاب کنند. دوستان! سیاست ابعاد پیچیده‌تری از تایملاین توییتر دارد، بازی خورده‌اید.

چه کسی می‌خواست کردستان را بغازی کند؟ + عکس و فیلم

در حالی که حامد اسماعیلیون التماس به ناتو برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در استان کردستان را تکذیب کرده بود، یک کاربر در توئیتر با جست‌وجوی میزان توجهات به کنفرانس امنیتی هلیفکس و هم‌زمانی آن با ترند شدن محتواهای مربوط به شهر بنغازی در لیبی، یک رشته توئیت در خوصوص این کنفرانس منتشر کرده است.

چه کسی می‌خواست کردستان را بغازی کند؟ + عکس و فیلم

او در ادامه به سایت نیویورک تایمز مراجعه کرده و طی بررسی های خود متوجه شده که این سایت همزمان با برگزاری کنفرانس هالیفکس، در قالب یک گزارش، به موضوع پرواز ممنوع کردستان عراق در دهه ۹۰ میلادی و وضعیت این منطقه در ایام اغتشاشات ۱۴۰۱ پرداخته است.

چه کسی می‌خواست کردستان را بغازی کند؟ + عکس و فیلم

چه کسی می‌خواست کردستان را بغازی کند؟ + عکس و فیلم

اما ارتباط موضوع پرواز ممنوع کردستان با بنغازی لیبی چیست؟

۱۴ مارچ ۲۰۱۱، نیروهای دولتی لیبی، شهر «اجدابیا»، آخرین شهر در مسیر منتهی به بنغازی را در کنترل گرفتند و در حال آماده سازی مقدمات محاصره کامل بنغازی بودند، دولت‌های غربی که پایان کار شورشیان را محتوم می دیدند، وارد عمل شدند و با صحنه گردانی آمریکا و انگلیس، قطعنامه ۱۹۷۳ را با عنوان «حفاظت از غیرنظامیان لیبی» را به تصویب رساندند که در جو سنگینی که علیه دولت قذافی در عرصه بین المللی ایجاد شده بود، و همچنین به واسطه این که قذافی به امید نزدیکی با آمریکا روابط خود را با چین و روسیه به حداقل کاسته بود، این دو قدرت جهانی هم آن را وتو نکردند.

بلافاصله بعد از تصویب این قطعنامه که ایجاد منطقه «پرواز ممنوع» در بنغازی را در ذیل خود داشت، نیروی هوایی ایالات متحده، با همکاری متحدان اروپایی (به ویژه فرانسوی ها) وارد درگیری نظامی مستقیم با دولت لیبی شدند.

در ۳۱ مارچ ۲۰۱۱، رویترز در خبری اختصاصی گزارش داد که باراک اوباما در فرمانی سرّی، مجوز انتقال سلاح به شورشیان لیبی را صادر کرده است. به گزارش رویترز، مقامات آمریکایی به این خبرگزاری گفتند باراک اوباما در این فرمان محرمانه، به سازمان سیا(مسوول عملیات مخفی ایالات متحده در خارج از مرزها) اجازه پشتیبانی نظامی مخفی از شورشیان مسلح لیبی را با هدف براندازی دولت سرهنگ قذافی داد.

البته این تمام ماجرا نیست، این کاربر با جست‌وجوی بیشتر متوجه شده که در ایام کنفرانس هالیفیکس، کارزاری اینترنتی در توئیتر راه اندازی شده و هشتگ «Noflyzone4Kurdistan_Iran» با درخواست منطقه پرواز ممنوع کردستان را مطرح کرده است. این کاربر از همزمانی این کارزار اینترنتی و کنفرانس امنیتی هالیفکس شک میکند.

چه کسی می‌خواست کردستان را بغازی کند؟ + عکس و فیلم

این کاربر همچنین به پروموت شدن هشتگ «Noflyzone4Kurdistan_Iran» میپردازد. این هشتگ به طرز عجیبی در قالب طراحی های گرافیکی در اکثر شبکه های اجتماعی منتشر و بازتاب داده شده است.

البته این فکت یادآور افشاگری ها علیه رضا پهلوی و مسیح علینژاد بوده که با پولپاشی، سایبری های فضای مجازی و حتی افراد زندانی در خارج از کشور را خریداری کرده و به عنوان فعال مدنی و سیاسی و اکانت کاربری، آن ها را تبدیل به کنشگر میکردند.

چه کسی می‌خواست کردستان را بغازی کند؟ + عکس و فیلم

چه کسی می‌خواست کردستان را بغازی کند؟ + عکس و فیلم

این کاربر همچنین در ادامه متوجه می شود که دو مقاله به زبان‌های ایتالیایی و فرانسوی درباره این هشتگ تولید و منتشر شده است. همچنین بخش انگلیسی سایت معاند ایران‌وایر نیز با انتشار یک صوت از زبان یک «دختر کرد ۱۴ ساله»، مدعی میشود که این دختر خواهان منطقه پرواز ممنوع کردستان شده است.

او نسبت به این که فارسی زبانان اطلاع چندانی از رخ دادن این هشتگ نداشتند اما در قالب مقاله به دو زبان اروپایی منتشر شده، مشکوک می‌شود.

چه کسی می‌خواست کردستان را بغازی کند؟ + عکس و فیلم

چه کسی می‌خواست کردستان را بغازی کند؟ + عکس و فیلم

صوت منتشر شده در سایت معاند ایران‌وایر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    6 0
    لعنت خدا بر هر دو بیشرفشون مخصوصا مصی بوگندو. آرزو بر آنها عیب نیست
  • سید IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    36 1
    حمایت اصلاح طلبان تهوع آور از این جریان و سکوت شان در برابر توطئه های این فتنه را فراموش نمی کنیم!!!
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 0
      همراهی بهتر تا واژه حمایت
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      1 0
      این ثابت میکنه حمایت سلبریتی های با تابعیت خارجی از فتنه اخیر با هدف براندازی بوده و نباید بهشون رحم کرد
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      2 9
      سیدخود تو یکی از اون تهوع آورها هستی
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 0
      تهوع آور نوکران گوش به فرمان و سگ های داخلی دست آموز دشمنان ایران و غربی ها ریاکار هستند
  • ناشناس IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    25 2
    علی کریمی ، ترانه علیدوستی ، فرخ نژاد و بقیه سلبریتی های مفت خور این همه سال بردن و خوردن و بعضی ها از همین مردم گفت حقشان است ولی الان یه روحانی رو می بیند بهش دزد و فاسد می بندند . در حالی که روحانیون کشور خودشون هم مشکلات مالی دارند .
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 0
      اینا عروسک های خیمه شب بازیند باید یقه حامیان پشت صحنه این جماعت را گرفت
  • ناشناس IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    💩علی کریمی💩 💩علیدوستی 💩 💩فرخ نژاد 💩
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    22 1
    اغتشاشات زن زندگی ازادی جعلی واقعابرای نابودی غرب اسیا برنامه داشت نه فقط خیابانهای ایران
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    10 0
    سلام خدا قوت لطفاً به نگارش صحیح توجه فرمائید. مسیح!!؟؟ مسیح که اسم زن نیست؟ معصومه (مصی) علینژاد در سایه سار الطاف الهی موفق و مستدام باشید.
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 0
      ایشون اسمش مصی و ماهیتش فرچه بزرگ سرویش بهداشتیه
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    مشتی سبک مغز فکر کردن ایران ليبي وعراق است که ناتو بتواند به آن حمله کند ومنطقه پرواز ممنوع اعلام کند
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    بهمن 88 سازمانهای نظر سنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند
  • خادم IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    عجب پس شما قذافی هستید؟
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    3 0
    امریکا و اسرائیل فهمیدند و پیوند دختران و زنان با فضای مجازی و شستشوی مغزی دختران در این شبکه های اجتماعی میتوانن نافرمانی مدنی ایجاد کنند و حالا حالها دست بردار از دختران و شبکه های مجازی نیستن
  • صالح IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    اخه اصلا مگه چنین چیزی شدنی بود؟ ایران که لیبی و سوریه نیست امریکا و اروپایی ها بخوان کشور مارو پرواز ممنوع. اوکراین که الان توش جنگه امریکا و کل اروپا و برخی اسیای ها نمیتونن اونجارو پرواز ممنوع کنن بعد ایران؟؟!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس