کد خبر 1491353
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
چین

 دولت چین می گوید در نشست گروه ۲۰ به ریاست هند که قرار است در منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر در اوایل خرداد ماه برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، «وانگ ون بین» سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا چین در نشست گروه ۲۰ به میزبانی هند که قرار است در منطقه مورد مناقشه کشمیر برگزار شود شرکت خواهد کرد یا نه گفت: در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی به صراحت اعلام کرد: چین قویا مخالف برگزاری هر گونه نشست گروه ۲۰ در مناطق مورد مناقشه است و ما در چنین نشست ها شرکت نمی کنیم .

این نشست قرار است از اول تا سوم خرداد ماه برگزار شود.

 این واکنش کوتاه و صریح چین بدون تردید خوشحالی پاکستانی ها را بدنبال خواهد داشت چرا که مالکیت منطقه مورد مناقشه کشمیر از سال ۱۹۴۷ تا کنون که هند و پاکستان به عنوان دو کشور به استقلال رسیدند، به اصلی ترین موضوع مورد مناقشه میان دو کشور بوده و حتی چند جنگ هم بین دو کشور همسایه بر سر این موضوع در گرفته است.

هندی ها که تصمیم جنجالی برای برگزاری نشست گروه ۲۰ در کشمیر گرفته اند، نگرانی اوضاع امنیتی این نشست هستند و تدابیر شدید امنیتی در این منطقه اتخلذ کرده اند.

پاکستان هر گونه پیشنهادی برای نشست گروه ۲۰ در جامو و کشمیر را برای تلاشی برای «مشروعیت بخشی بین‌المللی» به حاکمیت هند بر منطقه می‌بیند و سال گذشته اعلام کرد که کشورهای عضو باید به طور کامل از الزامات قانون و عدالت آگاه باشند.

اسلام آباد همچنین از متحدان خود چین، عربستان سعودی و ترکیه برای خنثی کردن این اقدام هند درخواست حمایت کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس