سران اتحادیه عرب از توافق ایران و عربستان استقبال کردند

سران کشورهای عضو اتحادیه عرب امروز جمعه در بیانیه پایانی سی و دومین نشست خود در شهر جده از توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران و عربستان در زمینه روابط دوجانبه استقبال کردند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، سران عرب در این نشست از توافق عربستان و ایران و فعالسازی تفاهمنامه همکاری های امنیتی و اقتصادی میان دو کشور استقبال کردند.

شرکت کنندگان در این نشست بر افزایش تلاش ها برای حل و فصل عادلانه موضوع فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام تاکید کردند.

سران کشورهای عربی خواستار توقف دخالت های خارجی در امور داخلی کشورهای عربی شدند.

تاکید بر احترام به ارزش ها و فرهنگ دیگران و احترام به حاکمیت و استقلال کشورهای اسلامی و مخالفت با آنچه آن را تلاش برای تشکیل گروه های مسلح خارج از چارچوب نهادهای رسمی دانستند، از دیگر مفاد بیانیه پایانی سران عرب در جده بود.

حمایت از تلاش های بین المللی و منطقه ای به منظور یافتن راه حل فراگیر بحران یمن و افزایش تلاش های عربی برای کمک به دمشق به منظور برون رفت از بحران این کشور و تامین شرایط لازم برای بازگشت آوارگان سوری از دیگر بندهای بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب بود.

شرکت کنندگان همچنین بر نقش عربستان در فراهم کردن شرایط مناسب برای تحقق رشد اقتصادی در منطقه تاکید کردند.

شرکت کنندگان در سی و دومین نشست سران اتحادیه عرب بر مخالفت با هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی سودان برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع این کشور و ضرورت گفت و گو تاکید کردند.

سران اتحادیه عرب در بیانیه پایانی نشست روز جمعه خود خواستار انتخاب رئیس جمهوری و تشکیل دولت جدید لبنان در سریع ترین زمان ممکن شدند.

حمایت از تلاش ها برای یکپارچه شدن نیروهای مسلح لیبی و تثبیت آتش بس و حمایت از تلاش های سازمان ملل متحد و تاکید بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در لیبی به عنوان راحل برون رفت از بحران این کشور، از دیگر بندهای بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب در جده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    2 0
    البته در مورد جزایر سه گانه ادعا کردن سانسورچی
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    1 0
    آنها از زلنسکی هم استقبال کردند کلا مهربون شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس