احتمال بروز سیلاب در استان‌های شمال غربی

سخنگوی صنعت آب نسبت به بروز سیل و طغیان رودخانه ها از امروز (جمعه، ۲۹ اردیبهشت) تا روز یکشنبه هفته آینده (۳۱ اردیبهشت) در استان‌های شمال غربی کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق از شرکت مدیریت منابع آب ایران، «فیروز قاسم‌زاده» گفت: با توجه به نتایج مدل های پیش بینی سازمان هواشناسی و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، بارش در شمال غرب کشور شامل استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان و نیز استان‌های کرمانشاه، گیلان و زنجان فعالیت مناسبی را خواهد داشت، اما با توجه به ماهیت بارش های بهاره، پیش بینی می شود در برخی ساعت‌ها بارش‌های رگباری اتفاق افتاده و باعث طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها شود.

وی افزود: با توجه به احتمال وقوع سیلاب، از هموطنان در این استان ها تقاضا می شود به هشدارها و توصیه های ایمنی توجه کرده و مراقبت های لازم را به عمل آورند تا هیچگونه خسارت جانی و مالی حادث نشود.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان‌کرد: تقاضا می‌شود فعالیت‌های کشاورزی و دامداری به‌ویژه عشایر در بستر رودخانه‌ها، کارگاه‌های عمرانی و معادن شن و ماسه و گردشگری در حاشیه رودخانه در این ایام با مراقبت های لازم و با توجه ویژه به هشدارهای صادره از سوی مراجع ملی و استانی انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس