کد خبر 1490821
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
اسرائیل

مخالفان دولت نتانیاهو در سرزمین های اشغالی تظاهرات علیه اصلاحات قضائی را از سر گرفتند.

سرویس جهان مشرق - با تمام شدن درگیری میان سازمان جهاد اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی، مخالفان دولت نتانیاهو که به دلیل شرایط تظاهرات علیه اصلاحات قضائی و دولت نتانیاهو را متوقف کرده بودند، مجددا به خیابان ها آمدند. در این تظاهرات، صهیونیست های مخالف دولت نتانیاهو، در شهر تل آویو به خیابان ها آمدند. این اولین تظاهرات بعد از پایان تنش با سازمان جهاد اسلامی و حملات موشکی به سرزمین های اشغالی از نوار غزه است.

پس از تنش میان رژیم صهیونیستی و جهاد اسلامی و ترور فرماندهان مقاومت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی‌، وضعیت وی در نظر سنجی ها به میزانی کم و مختصر بهبود یافته است. پیشتر به دلیل سیاست های دولت وی و خصوصا مسئله اصلاحات قضائی، جایگاه وی در نظرسنجی ها کاهش یافته و بنی گانتس به عنوان گزینه مطلوب برای نخست وزیری مطرح شده بود و البته کماکان در نظر سنجی ها، گانتس به عنوان گزینه اصلی نخست وزیری در مقابل بنیامین نتانیاهو مطرح است.

بیش از پنج ماه است تظاهرات در سرزمین های اشغالی بر علیه دولت نتانیاهو و طرح اصلاحات قضائی ادامه دارد. مخالفان نتانیاهو هشدار میدهند تصویب این طرح، ضربه ای شدید به موجودیت اسرائیل خواهد زد. این طرح به نتانیاهو و برخی از وزاری کابینه وی که دارای پرونده های قضائی هستند، کمک میکند تا به شکل قانونی خود را از پرونده های قضائی که به دلیل انجام اقدامات خلاف برای آنها تشکیل شده است، رهایی یابند. همچنین، تصویب این طرح به نتانیاهو قدرت سیاسی دو چندانی خواهد داد که میتوان گفت نتانیاهو جایگاهی شبیه سلطنت خواهد داشت.

علی رغم مخالفت های مستمر علیه طرح اصلاحات قضائی، دولت نتانیاهو کماکان از تصویب این طرح کوتاه نیامده است و مذاکرات میان دولت ائتلافی و جریان اپوزوسیون به رهبری بنی گانتس و یائیر لاپید نیز به نتیجه و توافق میان دو طرف نرسیده است. بنیامین نتانیاهو در درون ائتلاف با فشار متحدان خود برای تصویب این طرح روبه رو است و رد کردن این طرح، میتواند زمینه سقوط دولت ائتلافی او را فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 0
    با این جمعیت کمی که اسرائیل داره این تعداد خودش شگفت انگیزه و باید تو گینس ثبت بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس