واعظ آشتیانی

کارشناس سیاسی اصولگرا، با طرح این سوال که چرا اصلاح طلبان هیچگاه به وضعیت مشارکت انتخاباتی در کشورهای اروپایی اشاره‌ای نمی‌کنند، تاکید کرد: جریان‌های سیاسی بذر ناامیدی نکارند.

به گزارش مشرق، امیررضا واعظ آشتیانی با اشاره به موضع‌گیری اصلاح طلبان نسبت به مشارکت مردم در انتخابات، اظهار داشت: هر کشوری فرهنگ و شرایط خاص خود را دارد و نمی‌توانیم کشورها را به لحاظ فرهنگی و اجتماعی با یکدیگر مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه همواره در تلاشیم در زمینه‌های مختلف وضعیت خود را با برخی از کشورهای دیگر مقایسه کنیم در حالی که در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کاملاً شرایط متفاوت است.

کارشناس سیاسی اصولگرا با بیان اینکه طرح مسائلی چون آزادی بیان و دموکراسی یک بازی است که توسط اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به راه افتاده، تصریح کرد: هرکسی که در زمین این دو کشور بازی کند قطعاً آینده خوبی نخواهد داشت.

واعظ آشتیانی مطرح کرد: در قانون اساسی پیش بینی‌های لازم برای آزادی‌های فردی، اجتماعی و همچنین بیان مسائل مختلف وجود دارد لذا باید نسبت به این موارد اهتمام لازم داشت.

وی با بیان اینکه تا به امروز در چارچوب قانون آزادی‌های خودمان را داشته‌ایم، گفت: اینکه اصلاح طلبان انتخابات تکیه را ملاک قضاوت خود قرار می‌دهند جای تعجب است چرا که هنوز فضای اجتماعی و فرهنگی آن کشور برایشان روشن نیست و صرفاً به مشارکت در انتخابات اشاره می‌کنند.

چرا اصلاح طلبان به میزان مشارکت در انتخابات کشورهای اروپایی اشاره‌ای نمی‌کنند؟

فعال سیاسی اصولگرا با طرح این سوال که چرا اصلاح طلبان هیچگاه به وضعیت مشارکت در انتخابات کشورهای اروپایی اشاره‌ای نمی‌کنند، افزود: در کشورهای اروپایی شاهد مشارکت زیر ۵۰ درصد هستیم.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: وقتی برخی گروه‌های سیاسی در تلاشند یاس و ناامیدی را در دل مردم بکارند و سپس مدعی مشارکت پایین شوند، باید ادبیات، رفتار و عملکردشان در زمانی که دولت را در اختیار داشته و بلاهایی که بر سر کشور آورده‌اند، را در نظر بگیرند!

وی ادامه داد: متأسفانه برخی دولتهایی که سر کار می آیند در حوزه‌های مختلف کشور را شخم می‌زنند و ایجاد مشکل برای دولت بعدی در جهت اصلاح می‌کنند؛ از طرفی همین افراد تلاش می‌کنند ناکارآمدی‌هایی که خودشان ایجاد کرده‌اند را مطالبه کنند!

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به انتخابات ترکیه، بیان کرد: در زمان آقای اردوغان صادرات و شرایط تولید در ترکیه بهتر شد. البته این کشور گاهی در برابر آمریکا مقابله می‌کرد و مورد تنبیه هم قرار می‌گرفت از جمله اینکه ارزش پول ملی آن کاهش یافت؛ بنابراین اگر امروز مشارکت ترک‌ها در انتخابات بالاست، بخشی از آن بخاطر دهن کجی به رفتارهای خصمانه آمریکاست.

واعظ آشتیانی گفت: در داخل کشور ما نیز در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حتی افرادی که وابسته به جریان سیاسی نیستند برای مقابله با رفتارهای خصمانه آمریکا و اروپا حضور می‌یابند.

وی تاکید کرد: ان شاالله در کشور ما هم انتخابات پرشوری برگزار خواهد شد اما به شرطی که جریان‌های سیاسی بذر یاس و ناامیدی را در اذهان عمومی نکارند.

فعالی سیاسی اصولگرا با بیان اینکه دولت باید در حوزه اقتصادی گام‌های مهمی بردارد، خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در هر دوره از انتخابات برگرفته از تلاش‌های دولت‌های مستقر است و هرچه فعالیت‌شان در حوزه‌های اقتصادی بیشتر و بهتر باشد مردم مشارکت بیشتری خواهند داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • غار نشین شدیم IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    اینترنت فوق العاده ضعیف و بدرد نخور شده چون هیچ کاری نمی کند
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    همه حرفات کشکه مردم ترکیه مشارکت بالایی داشتند چون فضای رقابتی ایجاد شد چون همه احزاب بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس