آیت الله خاتمی: خاورمیانه جدید با محوریت جبهه مقاومت شکل گرفته است/ در کنار بیان مشکلات باید امیدآفرینی کرد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ۴۴ سال از عمر نظام اسلامی با عزت و اقتدار گذشت. در طول این مدت بر خلاف ادعای زورگویان که به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید با حاکمیت استبداد بودند، خاورمیانه جدید با محوریت جبهه مقاومت شکل گرفت.

به گزارش مشرق، آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) که ظهر امروز در سالن حضرت زهرا(س) سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده: شیعیان ما فقط دو چشم سر ندارند بلکه علاوه بر دو چشم سر، دو چشم قلب هم دارند. خداوند چشم های شما را باز قرار داده است و چشم های دشمنانتان را کور و منظور از دو چشم قلب، همان چشم بصیرت است.

وی افزود: شیعه یاور امام صادق، اهل بصیرت است. خداوند چشم شما را بینا قرار داده تا واقعیات و حقایق را خوب درک کرده و به درستی تحلیل کنید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بعد از اغتشاشات آمریکایی اسرائیلی و حضور گسترده مردم در مراسم ۲۲ بهمن سال گذشته جلوه ای از «فتح ابصارکم» بود. این راهپیمایی در ده سال اخیر بی سابقه بود و همه شهرها و روستاها آمدند.

آیت اله خاتمی اضافه کرد: مقام معظم رهبری حضور مردم در مراسم تشییع پیکر پاک حاج قاسم سلیمانی را رفراندوم نامیدند. آن روز دشمنان کور بودند و آن جمعیت عظیم را ندیدند. حضور میلیونی مردم در تهران، مشهد، قم، کرمان و همه جا، «فتح البصائرکم» را خدا در ملت ایران قرار داده است و پیوسته باید تلاش کرد که این چشم ها را کور نکنند تا واقعیات درک شود.

وی خاطرنشان کرد: ۴۴ سال از عمر این نظام اسلامی با عزت و اقتدار گذشت. در طول این مدت بر خلاف ادعای زورگویان که به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید با حاکمیت استبداد بودند، خاورمیانه جدید با محوریت جبهه مقاومت شکل گرفت.

عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: سلاح جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین، روزگاری سنگ بود اما امروز با ده ها موشک، رژیم صهیونیستی را زمین گیر کردند، آنچنان که صهیونیست ها مجبور شدند آتش بس را بپذیرند. این یعنی خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت. جبهه مقاومت در منطقه حرف اول را می زند و دشمنان این جبهه ناکام ماندند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: امروز ایران اسلامی از جایگاه رفیعی در منطقه برخوردار است. نمونه این امر استقبال و تجلیل از رئیس جمهور ایران در سوریه است که این تجلیل تنها از آقای رییس جمهور نبود بلکه تجلیل و تشکر از ملت ایران بود.

وی افزود: امروز همسایه های کشور برای رابطه با ایران صف کشیده اند. رابطه با عربستان انجام شد، روابط با کشور مصر همین روزها عادی خواهد شد و دو طرف سفارت خودشان را افتتاح خواهند کرد، اردن و همه آنهایی که با تهدید امریکا علیه ما بودند در جبهه متحدان با نظام اسلامی قرار گرفتند و این یعنی روز به روز بر توفیقات نظام اسلامی افزوده می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در عرصه داخلی هم کارهای بزرگی در این کشور صورت می گیرد. پروژه های بزرگ آبرسانی در کشور در این دولت افتتاح می شود. هرگز نمی خواهیم نارسایی ها در کشور وجود داشته باشد، گرانی های افسار گسیخته بی حساب و کتاب از نابسامانی های کشور است. این ها را باید دید اما موفقیت ها را نیز در کنار این مشکلات باید دید.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: دشمنان تلاش می کنند ضعف های ما را بزرگ جلوه دهند و اصلا خدمات دیده نشود. در کنار بیان مشکلات باید این امیدآفرینی ها را هم بگویید که رییس جمهور و مجموعه دولت شبانه روز در حال خدمت است.

وی یادآور شد: جمعی که سرکار آمدند خادم ملت هستند و می خواهند به مردم خدمت کنند. کسی که خطا می کند چون قصد خدمت دارد اجر دارد. گرانی ها را منکر نیستیم اما بخشی از این گرانی ها بخاطر این است که ما در حال جنگ اقتصادی هستیم. ما با دشمنانی طرف هستیم که نسبت به انقلاب و موفقیت های آن کینه دیرینه دارند و ۴۴ سال است که برای ممانعت از موفقیت و پیشرفت کشور توطئه های زیادی را اجرا کرده اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: رهبر انقلاب حرکت پاییز ۱۴۰۱ را به فتنه تعبیر نکردند و آن را اغتشاشات خواندند. اغتشاشات خطرناکتر از تمام تحرکات علیه نظام است. یعنی بعد از انقلاب غائله کردستان را داشتیم و بعد گنبد و خلق عرب را در خرمشهر داشتیم و خلق آذربایجان و... داشتیم. یعنی مدام ما گرفتاری داشتیم و جنگ ۸ ساله ای که تنها با صدام نبود و دنیا یکدست شده بود. ۷ کودتا علیه نظام اسلامی تدارک دیدند که خوشبختانه همه اینها قبل از عمل خنثی شد.

آیت الله خاتمی بیان کرد: در این بین باید به این نکته توجه کرد که در فتنه های گذشته به هیچ وجه قرآن سوزی و پرچم سوزی سابقه نداشت. پرچم نماد یک ملت است و سوزاندن پرچم یعنی سوزاندن یک ملت و اینها پرچم را سوزاندند و آن هم پرچمی که مزین به الله است. کارهایی که در این اغتشاشات صورت گرفت نهایت توان ضد انقلاب بود اما حضور مردم را باید یکی از دلایل مهم ناکام ماندن آن ها دانست. انصافا حضور مردم جانانه بود و عالی وارد صحنه شدند و مکرر علیه اغتشاشگران به صحنه آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    6 2
    زنده باد سید محمد خاتمی.
  • حمید رضا IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    4 0
    خدا به ما ملت رحم کرده که اینا خادم ملت هستن اگه خادم نبودن معلوم نیست چه بلایی قرار بوده سر ما بیارن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس