کد خبر 1490220
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
آخرین تحولات میدانی سودان؛ ازسرگیری خشونت‌ها در خارطوم

با وجود دستیابی طرف‌های درگیر در سودان به توافقی در شهر جده عربستان بر سر آتش‌بس، درگیری‌ها بین نیروهای مسلح و نیروهای واکنش سریع از بامداد امروز در دو شهر «بحری» و «ام درمان» خارطوم از سر گرفته شد.

به گزارش مشرق، با وجود برقراری هفت دور آتش بس در سودان و اعلام پایبندی طرفین به آتش‌بس، درگیری‌ها شدید از صبح امروز پس از چند روز آرامش نسبی، از سرگرفته شد.

حملات هوایی و توپخانه‌ای در استان خارطوم شدت پیدا کرد، زیرا ارتش سودان در صدد بیرون راندن نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد دحلان دقلو معروف به حمیدتی در دو شهر بحری و ام درمان است.

شاهدان عینی در خارطوم می‌گویند که صدای بمباران و انفجار را در جنوب شهر شنیده‌اند و در طول نیمه شب مناطقی از بحری و ام درمان به شدت گلوله باران شد.

در همین رابطه، روسیا الیوم به نقل از خبرنگار خود در سودان گزارش داد که ارتش با استفاده از هواپیماهای میگ و هواپیماهای بدون سرنشین حملات و بمباران‌های متعددی را در بخش‌های جداگانه پایتخت علیه مواضع نیروهای واکنش سریع انجام داد.

در همین حال، نیروهای واکنش سریع سودان به ریاست حمیدتی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که «کودتاچیان و بازماندگان رژیم منحله سحرگاه امروز تلاش کردند تا مواضع نیروهای ما را در منطقه بحری شمالی هدف قرار دهند که نیروهای ما شجاعانه با نیروی متجاوز مقابله کردند».

در ادامه بیانیه آمده است: «نیروهای ما موفق شدند اردوگاه السواقه و تعدادی از اردوگاه‌های بحری شمالی را به طور کامل تصرف کنند و بیش از 700 نیروی کودتاچی را اسیر و ده‌ها نفر را به هلاکت برسانند».

درگیری بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع حدود 200 هزار نفر را مجبور به فرار به کشورهای همسایه کرد و منجر به آوارگی بیش از 700 هزار نفر در داخل سودان شد.

همچنین، یک منبع آگاه وابسته به هلال احمر سودان اعلام کرد که در درگیری امروز شهر الجنینه در غرب این کشور بیش از 300 نفر کشته شده و 200 نفر زخمی شده‌اند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس