ایران مصمم به وصول حقابه هیرمند است/ افغانستان متعهد به عملیاتی کردن معاهده هیرمند شد

وزیر نیرو گفت: دولت برای تامین منابع آب هیرمند گام‌های جدی تعریف کرده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، حقابه ایران از رود هیرمند را تا وصول پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو علی‌اکبر محرابیان، ضمن اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر پیگیری حقابه هیرمند تا حصول نتیجه اظهار داشت: پیرو دستور ویژه رئیس جمهور به منظور تعیین و تکلیف مسئله آب شرق کشور، روز گذشته جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط در این موضوع تشکیل شد.

وزیر نیرو در تشریح جلسه برگزار شده گفت: در این جلسه ابعاد مختلف حل مسئله حقابه هیرمند مورد بررسی قرار گرفت و پس از گزارشاتی که دستگاه‌های مختلف ارائه کردند، تصمیماتی به منظور احقاق حق ایران اتخاذ شد.

وی افزود: مطابق گزارش‌های ارائه شده در این جلسه، دولت طالبان متعهد به عملیاتی کردن معاهده هیرمند و پرداخت حقابه ایران بر اساس این معاهده شده است.

محرابیان تاکید کرد: دولت برای تامین منابع آب هیرمند گام‌های جدی تعریف کرده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ما حقابه ایران از رود هیرمند را وصول خواهیم کرد.

به گزارش پاون، اخیرا رئیس‌جمهور در دستوری ویژه وزرای امور خارجه و نیرو را مامور به پیگیری حقابه هیرمند کرد. بلافاصله پس از این دستور، وزیر نیرو از جلسه‌ای با حضور کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط برای تعیین تکلیف این مسئله خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    2 1
    آقای مهندس علی‌اکبر محرابیان. هیچ ساده لوحی دستش رو زیر تبر همسایه نمی گذاره. استان سیستان بغل اقیانوس هند هست. باروش "اسمز معکوس" آب اقیانوس رو شیرین کنید و بعد از اینکه به استقلال آبی رسیدید با طالبان مذاکره کنید و نه قبل از آن. یعنی شما این مسائل بدیهی رو نمی دانید و من باید بهتون بگم؟!
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    3 0
    تنها راه حل اینکه ایران حمله کنه به افغانستان و بخشی از خاک افغانستان رو که سرچشمه هامون در اون هست بخاک خودش ضمیمه کنه ،التماس و خواهش و مذاکره فایده ای نداره
    • تتت IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      0 0
      جووون حمله کننده ی کی بودی !!چی میزنی دقیقا؟
  • بانمک شهر IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    بنده خدایی نظر داده که حمله کنیم...!!! راههای بسیاری برای تادیب این القاعده مهیاست...گزینه نظامی بسیار بعید و آخرین مورد است ..احساسی تصمیم گرفتن خوب نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس