1

انتخاب ایران به عنوان رئیس دوره‌ای اجلاس مجمع اجتماعی حقوق بشر درحالی است که دشمنان و جریان اپوزیسیون ایرانی همواره سعی کرده‌اند یک چهره ضد حقوق بشری از جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذارند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که بررسی پیامدهای انتخابات ترکیه در منطقه، سه راهکار مهار تورم، تبعات بی‌ثباتی وزیر در وزارت آموزش و پرورش و روایتی جدید از داستان حقوق و مزد در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روز گذشته برخی رسانه‌ها مدعی شدند که نیروی هوایی ارتش در هفته های پیش رو اولین دسته از جنگنده های سوخو ۳۵ را دریافت خواهد کرد، این خبر مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه خراسان درباره ورود جنگنده جدید به ناوگان هوایی کشورمان نوشته است:

به نظر اما و اگرها و انتظار برای حضور سوخو ۳۵ روسی در آسمان آبی ایران به پایان رسیده و؛ نیروی هوایی ارتش در هفته‌های پیش رو اولین دسته از جنگنده‌های سوخو ۳۵ را دریافت خواهد کرد.» موضوعی که چندی پیش نیز وزیر دفاع و فرمانده نیروی هوایی ارتش از آن سخن گفته و از مهیا شدن مقدمات حضور این جنگنده روسی خبرداده بودند. داغ شدن موضوع خرید «سوخو ۳۵» توسط ایران آن چنان که به ۳سال قبل بر می‌گردد. تابستان ۹۹ در شرایطی که تحریم نظامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل به پایان زمان خود نزدیک می‌شد «مایک پمپئو» وزیر سابق خارجه آمریکا با طرح مسئله فروش جنگنده‌های روسی به ایران، اهتمام خود را بر جلوگیری از لغو این تحریم‌ها گذاشت؛ تلاشی که البته با یک شکست دیپلماتیک برای واشنگتن همراه بود و طرح آمریکا برای تمدید تحریم‌های نظامی ایران با رای مخالف ۲ عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل (چین و روسیه)، ۱۱رای ممتنع و تنها ۲رای موافق (آمریکا و دومینیکن) رد شد.

در ادامه این گزارش آمده است:

ورود «سوخو ۳۵» به نیروی هوایی ایران را باید آغازی بر یک تحول و پوست‌اندازی جدی دانست که موازنه قدرت هوایی در منطقه را تغییر خواهد داد. «سوخو ۳۵» یکی از قدرتمندترین جنگنده‌های نسل ۴++ دنیاست که به رادار پیشرفته آرایه فازی N-۰۳۵ مجهز است و امکان کشف ۳۰ هدف و درگیری با ۸ هدف را به صورت همزمان در آسمان و دریا و زمین داراست. برد نهایی رادار این جنگنده در حالت پیک پاور حدود ۴۰۰ کیلومتر است.

شکست پروژه ایران‌هراسی براندازان در ژنو/ روزنامه اصلاح‌طلب: جنگنده‌های سوخو ۳۵ ثمره برجام است!

روزنامه آرمان ملی که همچنان حسرت به دل میوه‌های برجامی است سوخو ۳۵ را محصول برجام خوانده و مدعی شده است که این جنگنده جدید محصول دولت روحانی است، در بخشی از این گزارش آمده است:

برجام هنوز میوه می‌دهد هر چند که برخی هنوز می‌خواهند القاء کنند که برجام مرده است، سوخو ۳۵ را باید آخرین دستاورد برجامی برشمرد!

شکست پروژه ایران‌هراسی براندازان در ژنو/ روزنامه اصلاح‌طلب: جنگنده‌های سوخو ۳۵ ثمره برجام است!

شکست دوباره پروژه ایران‌هراسی

جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌ بار به عنوان رئیس دوره‌ای اجلاس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد، این خبر بازتابی در روزنامه‌های اصلاح‌طلب نداشته است!

روزنامه همشهری درباره این موفقیت دیپلماتیک می‌نویسد:

انتخاب سفیر ایران در ژنو به‌عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر، یکی از رویدادهای مهم روزهای اخیر بود که بازتاب‌های گسترده‌ای در محافل سیاسی – رسانه‌ای جهان یافت و شکست دیگری برای آمریکا و برخی مدعیان غربی حقوق‌بشر در راستای پیشبرد پروژه «ایران‌هراسی» به‌شمار می‌آید. براساس اعلام رئیس‌ شورای‌حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری‌اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در ژنو، سمت ریاست نوزدهمین اجلاس مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر در سال۲۰۲۳ را عهده‌دار شد؛ خبری که به آب سردی بر سر دشمنان و جریان‌های معاند تبدیل شد و نقشه‌های ضدایرانی ماه‌های اخیر آنان را نقش‌برآب کرد.

همشهری نوشته است:

جریان‌های ضدانقلاب، آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی در ماه‌های اخیر تلاش‌های پیگیرانه‌ای را صرف کردند تا با سوءاستفاده از سازوکارهای بین‌المللی و وارونه‌نمایی تحولات داخلی ایران، به‌ویژه در پاییز۱۴۰۱، فاز تازه‌ای از پروژه «ایران‌هراسی» را با هدف افزایش فشارها بر تهران پیش ببرند، اما خبر ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر، شکست سنگینی برای آنان در این مسیر بود؛ رویدادی که با انتقادها و فضاسازی‌های گسترده‌ای از سوی جریان‌های ضدانقلاب، آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی همراه شد.

شکست پروژه ایران‌هراسی براندازان در ژنو/ روزنامه اصلاح‌طلب: جنگنده‌های سوخو ۳۵ ثمره برجام است!

روزنامه وطن امروز هم می‌نویسد:

انتخاب ایران به عنوان رئیس دوره‌ای اجلاس مجمع اجتماعی حقوق بشر درحالی است که دشمنان و جریان اپوزیسیون ایرانی همواره سعی کرده‌اند یک چهره ضد حقوق بشری از جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذارند. در همین رابطه می‌توان به تلاش‌های بی‌شمار اما بی‌فرجامی اشاره کرد که طی ماه‌های گذشته از سوی جریان ضدایرانی شاهدش بودیم. یکی از کارویژه‌های اغتشاشاتی که پاییز سال گذشته به بهانه فوت مهسا امینی در برخی نقاط کشور به راه افتاد، معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام ضد زن، ضد آزادی و ضد حقوق بشر بود. تلاش اپوزیسیون خارج‌نشین برای به انزوا کشاندن جمهوری اسلامی و گدایی تحریم‌های بیشتر از غربی‌ها نیز در همین راستا قابل تحلیل است.

شکست پروژه ایران‌هراسی براندازان در ژنو/ روزنامه اصلاح‌طلب: جنگنده‌های سوخو ۳۵ ثمره برجام است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    66 2
    بابا اصلاً همه چیز ما ثمره برجامه
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      12 1
      افزایش بیش از دو برابری تحریمها و افزایش 10 برابری نرخ دلار و سکه و مسکن و خودرو و موبایل ثمره برجام نافرجام بود و دیگر هیچ !
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      12 2
      جنگنده سوخو 35 حاصل تعامل ایران و روسیه در دولت رئیسی است تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه در این امر بی تاثیر نبود.
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      11 0
      برجام یک جنازه متعفن و بدبوست خود فریدون و ظریف باید آنرا دفن می کردند.
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      12 0
      حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      6 0
      گویا مقاله نویس روزنامه آرمان فراموش کرده که با برجام تحریمهای تسلیحاتی ایران لغو نشدند بلکه تمدید شدند.
    • SE ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      10 0
      جنازه برجام هرجا دفن بشه ویروس پلیدش همه گیاهان و جانور آن منطقه را نابود میکند. آلوده شدگان اصلاحطلب به ویروس برجام هم مثل زومبی ها همه پیشرفتها را ناشی از برجام و مشکلات را در عدم ادامه گسترش ویروس ملعون خیانت و شکل نگرفتن برجامهای بعدی میدانند انشاءالله. این زومبیه قالب تهی کنند تا ملت ایران از شر این خبائث خلاص شوند
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      8 0
      سوخو ۳۵ را باید آخرین دستاورد برجام// ما که به این حرفاشون می خندیم اما طفلک خونواده هاشون. چجوری با این پدرسوخته ها زندگی می کنن؟
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      10 0
      به قول آن مثل؛ موز اگر قوت داشت اول کمر خودش را صاف می کرد! برجام اگر ثمری داشت که نیاز به تبلیغ نداشت! ملت خودشان می دیدند! فراموش کرده اند که اساساً تحریم نظامی یکی از بندهای برجام هست که پومئپو خواهان تمدید آن بود!
    • اهبرخان IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      6 0
      با سلامک بنده متولد 60 هم ثمره برجام هستم اگر روحانی افساد طلب ها بدوندند اینو باید اعلام کنند
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      1 0
      تنش از طرف ما نیس که - عملکرد روح خاتمی هم تنش بود که هی تحریم پشت تحریم بود
  • فرهاد IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    50 5
    با داشتن لشگری از مثلا دلسوزان نیازی به براندازان نیست.
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      4 0
      کشور ما با داشتن دوستانی مثل تو دیگر دشمن در تعریفش جایی ندارد!!!
  • سلام IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    41 4
    زند ه باد پوتين
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    5 1
    سوخو ۳۵ میوه برجامه؟ تو و اون ریش قشنگ شکر خوردید
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 2
    هنوز که نیومده
  • US ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 3
    فعلا کسی سوخو ندیده! ولی طرف شاهد رو گرفت و رفت
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اومدید ابرو درست کنید،زدید چشمش رو کور کردید.ما مردم خواستار محاکمه روحانی بخاطر واکسن بی کیفیت و خرید جنگنده،مسافربری انهم در شرایط بد اقتصادی مردم،را خواستاریم.خخخخخ.کلک دیگه چکارا کردید.
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    2 0
    مگه نمیدونی؟! پیروزی انقلاب هم نتیجه لبخند ظریف بود
  • عمید IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    4 0
    اونموقع که ایران رو از کمیسیون مقام زن حذف کردن،اصلاحطلبان،خودتحقیرها داخلی شروع کردن که ما ایرانی ها چقدر بدبختیم،اگه ایرانی هستی یه اتفاقی مشابهش افتاده.نمیخواد بگی خوشبخت هستیم،اتفاق مثبت خوشحالی نداره؟؟؟
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    7 0
    جدیداهم جنایتکارزیست محیطی که خودش مجری طرح طوبی دردولت رفسنجانی ودولت روحانی بوده پروانه شکارکل وقوچ ایرانی به جاسوسان غربی آنهم درشکل وشمایل شکارچی می‌فروخت آمده گفته که اگردرایران حکومت عاقلی ازچهل سال پیش برسرکار می آمداوضاع آبهاوفرونشست دشت های ایران این مرحله نمیرسید!به نظرتون نبایداین جنایتکارزیست محیطی که حالامدعی هم شده بانام عیسی کلانتری باطناب آغشته به گوه اعدامش کنند؟یه مهره غربگرا وخائن نفوذی در بدنه نظام
  • مجتبی IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    3 0
    سو 35 نتیجه همکاری پیوسته ایران و روسیه است که از سوریه آغاز شد و همکاری نظامی فنی دو کشور در سطح بی سابقه ای در مقابل تحریمهای امریکا گسترش یافته است
  • محمدایوب IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    5 0
    این بیچاره های وامانده سرمایه های اسراییل واسب تروای آمریکا آنقدر به برجام دل بسته اند وامید به آن دارند وبرای زنده نگه داشتن آن تلاش میکنند که حتی فرزند آوری همسران وخانواده اشان را ثمره برجام میدانند و معتقدند کار آمریکاییان است وانشاالله چشمانشان آبی وموهایشان بور بساط زندگیشان بعداً در غرب جور علی برکت الله
  • یاران امام IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    29 0
    ثمره برجام برجاشد. سوخو 35 ثمره پهپادهای 136 شاهد .197 است نه ثمره برجام. تلخی برجام هنوز هم از کام ملت نرفته است. البته سوخو 57 که محصول مشترک ایران وروسیه است در راه است.
  • ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    2 0
    اصلاح طلبان برجام را حلوا حلوا کنند بلکه کمی کام تلخشان شیرین شد و دست از لجاجت برداشتند
  • م IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 3
    ثمره اصولگرایی ایران هراسی تندروی هتاکی و ...
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ترابی خخخخخ
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 3
    این سوخوها به لطف ترامپ به دستتون رسید اگر ترامپ از برجام خارج نمیشد آمریکا میتونست جلوی پایان تحریم تسلیحاتی ایران را که در برجام ذکر شده بود بگیره اما چون امریکا دیگه جزئی از برجام نبود اینکار رو نتونست بکنه کلا عمو ترامپ خیلی لطف به شماها و خیلی ضرر به مردم ایران رسونده خدا لعنتش کنه
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 0
    جناب نازمان چه بچه تخسی هم تربیت کرده که کل هنرش مثل سلب می تو ها عریانی است. کاش به جای ترانه خوانی ، گلستان خوانی می کرد برای بچه اش که ادم تربیت کنه
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    2 0
    جالبه آمریکا بعد از خروج از برجام تونست تمام تحریم های اقتصادی ایران رو برگردونه اما نتونست جلوی رفع تحریم های نطامی ایران را بگیره ظاهرا از اولش عده ای با هدف دیگه رفتند برجام رو امضا کردند
  • یاسر IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    2 1
    دو طیف هستن که بیچاره میکنن یک ملت را : اصولگرای صورتی و اصلاح طلب همه چیزدان تندرو ...هر دو روبروی هم اما موافق هم خدا شر هر دو طیف را از سر ما کم کند تا جوانان نخبه انقلابی شبیه حاج قاسم سکان مدیریت کشور رو در دستشون بگیرن از سیاست گرفته تا فرهنگ و اقتصاد ... الهی هزار آمین
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    خداوند رحمت کندمرحوم حسین زمان رو ، وقتی روزی نامـۀ خاندان هاشمی بنویسه آزاده ، معلومه دیگه ......
  • علی افصحی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    7 0
    « ایدئولوژی خاکشیریزم اصلاح طلبان آمریکایی». شهید شریعتی در کتاب شیعه یک حزب تمام از راهبردی نام می برد به نام « راهبرد خاکشیری!» نقل می کند دلاک های قدیم که مشتری را در حمام در اختیار می گرفتند همواره نسبت به دردودل های مشتریان نظراتی آماده داشتند یکی از آن دلاک ها اما روش منحصر به فردی داشت و آن این بود که اگر می گفتی سرم درد میکند می گفت خاکشیر مصرف کن. اگر گفته می شد قلبم درد می کند می گفت خاکشیر مصرف کن.برای شکم درد و... خلاصه برای هر درد بی درمان خاکشیر بود و خاکشیر. اصلاح طلبان آمریکایی هم برای هر دردی ارتباط با آمریکا و هر گشایشی را نتیجه « برجام نافرجام می دانند.هر اتفاق مثبتی را نیز نتیجهٔ « برجام » جامی زنند همان برجامی که امام خامنه‌ای آن را خسارت محض دانست. خسارتی که ده سال تمام کشور را معطل نموده و عین ده سال عقب ماندگی شدید اقتصادی و اجتماعی به بار آورده و زمینه ساز فتنه هاشد.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 4
    لاستیک سوخو را هم نخواهند داد
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      2 1
      تکیه کلان افسادطلبان: من می دونستم موفق نمیشیم
  • خ IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    روحانی اول تااخرریپ میزد ..درایران ریس جمهور درکار نظامی هیچ گونه مسعولیتی ندارد درواقع هیچ سمتی نظامی متوجه ریس جمهور ایران نیست واین قدرت نظامی بعدازبنی صدر به رهبری سپرده شده واکنون روحانی فکرمیکند بااین حرفا اعمال مخربش را پاک میتواند بکند
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 1
    شما با برجام مخالفید؟اگر برجام نبود امروز با تحریمهای شدید بین المللی روبرو بودیم یک هرج مرج شدید داخلی داشتیم و هیچ کشور از ما نفت نمی خرید و شاید امروز در یک محاصره کامل نظامی از یک ائتلاف جهانی بودیم. در هر صورت طرف ضعیفتر اگر سیاست نداشته باشد جر میخورد مثل همین الان
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 1
    بزار سوخو 30 ها که قول دادن بدن سوخو35 پیشکش
  • حمید IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    لطفا در مورد سایتهای داخلی که وظیفه اصتحاله فرهنگی دارن گزارش تهیه کنید مثلا سایت pinkmusic .ir از آهنگهای شاهین نجفی گرفته تا گوگوش از توماج صالحی گرفته تا آهنگهای ضد انقلاب که در اغتشاشات اخیر به نام زن .... رو منتشر میکنه در بخش کامنتها هم توهین به اسلام تا نظام و رهبری و شهدا گرفته تا فحش های رکیک ناموسی تایید و منتشر میشه لطفا یکی جلوی این سایتها رو بگیره
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 1
    روسیه خبیث

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس