سرلشکر صفوی: مخالفان ایران، از ۱۰۰ سال پیش دنبال تجزیه طلبی هستند/ پس از ۲۳ شبانه روز جنگ سخت، سنندج آزاد شد - کراپ‌شده

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: قدرت‌های ضد ملت ایران، از بیش از ۱۰۰ سال گذشته پشت سر حرکت‌های تجزیه طلبی قرار داشتند و تا به امروز فتنه‌های خود را در منطقه ادامه داده‌اند.

به گزارش مشرق، آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی سنندج و بزرگداشت سردار شهید محمد بروجردی، عصر امروز با حضور سرلشکر پاسدار رحیم صفوی مشاور فرمانده معظم کل قوا، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) و جمعی از بسیجیان و جانبازان دوران دفاع مقدس در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) سپاه تهران بزرگ برگزار شد.

سرلشکر پاسدار رحیم صفوی مشاور فرمانده معظم کل قوا در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکرم که در چهل و سومین سالگرد آزادی سنندج در حضور شما قهرمانان آزادی سنندج و عزیزان کُرد که از کردستان آمده‌اید هستم، از طرف مقام معظم رهبری وکیل هستم که سلام ایشان را به تک تک شما عزیزان برسانم.

وی گفت: قدرت‌های بزرگ و قدرت‌های ضد ملت ایران، از بیش از ۱۰۰ سال گذشته پشت سر حرکت‌های تجزیه طلبی قرار داشتند، موافقت‌نامه‌ای به اسم موافقتنامه سایکس _ پیکو در سال ۱۹۱۶ میلادی وجود دارد که در آن انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها توافقی کردند که بعد از فروپاشی امپراطوری عثمانی، سرزمین‌های این امپراطوری را میان خود تقسیم و دو دولت کردی و ارمنی را بوجود آورند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا ابراز کرد: بعد از جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸، عراق و فلسطین به قیومیت انگلیس، سوریه و لبنان نیز تحت تسلط فرانسه در آمد و بحث تشکیل دولت کردی و ارمنی همزمان شد با انقلاب کبیر فرانسه ۱۹۱۷ که به همین جهت نتوانستند دو دولت کردی و ارمنی را تشکیل دهند اما فتنه‌های خود را در منطقه ادامه دادند.

سرلشکر صفوی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل با تحریک آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و حزب بعث عراق دشمن برای تجزیه ایران تلاش کرد؛ در سیستان و بلوچستان ضد انقلاب بلوچ، در شمال شرقی ایران منطقه گلستان فعلی خلق ترکمن، در خوزستان خلق عرب و دیگر گروهک‌ها علیه ایران اقداماتی انجام دادند.

وی ادامه داد: سازمان‌های تروریستی مثل سازمان چریک‌های فدایی خلق، مجاهدین خلق، حزب دموکرات کردستان کومله، رستگاری، حزب توده و غیره همه فعال شدند و به جان جمهوری اسلامی ایران افتادند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در مورد دولت موقت عنوان کرد: دولت موقت که روی کار آمد، شروع به مذاکره با ضد انقلاب کرد، حتی وزیر وقت کشور مرحوم جوادی در دوم فروردین ماه ۱۳۵۸ در پی نامه‌ای به رئیس ستاد مشترک ارتش سرلشکر قرنی، خواستار توقف عملیات نظامی ارتش برای رفع محاصره پادگان لشکر ۲۸ کردستان شد.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: سرلشکر قرنی در جواب نامه با قدرت نوشت که درحالی که ضد انقلاب پادگان را محاصره کرده، ما هیچ کوتاهی نمی‌کنیم و نمی‌گذاریم بر استان کردستان مسلط شوند که بعد از مدتی در تاریخ ۶ فروردین ۱۳۵۸ سرلشکر قرنی استعفا داد که متن استعفایش ۷ الی ۸ بند دارد.

وی گفت: بنده تنها یک بند متن استعفانامه را می‌خوانم که در آن بند بیان کرده؛ «اعزام نمایندگان دولت به استان کردستان بدون مشورت با ارتش که موجب حمله به پادگان‌ها و طرح مسأله خودمختاری شده است، اعلام مرخصی سربازان در فروردین‌ماه از سوی وزیر دفاع، بدون مشورت و نظرخواهی رئیس ستاد مشترک ارتش از طریق رسانه‌ها، در نتیحه رها کردن سربازخانه‌ها از سوی سربازان در حالی که ارتش به دنبال جمع‌آوری آنان به منظور حفاظت از پادگان‌ها است.» دقت کنید این موارد عجیب است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در ادامه در مورد خاطرات خود از آزادی سنندج نیز بیان کرد: به وسیله دو هواپیما به سمت سنندج پرواز کردیم که به محض نشستن در فرودگاه، ضد انقلاب ما را از ارتفاعات حسن آباد بمباران کرد، باتوجه به اینکه شهر کامل در اختیار ضد انقلاب بود تلاش کردیم شهر را شناسایی کنیم.

سرلشکر صفوی افزود: تلاش ما برای متصل کردن فرودگاه به شهر و آزاد کردن شهر سنندج ادامه داشت، در ۲۳ شبانه روز سخت جنگیدیم و سرانجام در سحرگاه ۲۳ اردیبهشت‌ماه از ۳ محور وارد شهر سنندج شدیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح آزادسازی سنندج شهید بروجردی به عنوان فرمانده پادگان، محور پادگان را عهده دار شد و بنده و شهید صیاد شیرازی نیز از محور فرودگاه وارد شدیم و محور پادگان به فرودگاه را وصل کردیم که با این وجود شهر آزاد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • کاظم IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 2
    مخالفان ایران
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    5 2
    بایدبحث اقتصادودورزدن کلی تحریمهاایجادشودجهت دادن به سودوام بانکی درجهت اشتغال صورت بگیردبایدهزینه وائتلاف قدرمندی ازکشورهای ضدصهیونیستی صورت بگیرد
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 1
    ⚔️🇮🇷⚔️شمشیری که شما تجزیه طلبان و بیگانگان را جلوی مادرمان ایران به زانو در میاورد قبلا توسط 🗡️کوروش و 🗡️آلپ ارسلان تیز شده است.🇮🇷
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 6
    هرجا کرد است آنجا ایران است.
  • US ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    2 3
    مرز شرقی را ببندید کشور شده افغانستان
  • ساس IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 1
    میخوای بگی این بازی برای ما قدیمیه و دوباره میبریم. درست! ببین چطوری عمل میکنید که جای زخم های قبلی دوباره عفونت میکند و دوباره سرمایه های کشور هزینه تکراری میشود.
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    2 4
    درود خدا بر پاسداران وطن مان ایران و لعنت ابدی بر تجزیه طلبان مزدور شرق و غرب
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    1 3
    ایران اگر تجزیه میشد اینهمه مثل امروز ویران نمیشد
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 1
    ملت ایران
  • یوسف از همدان IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 2
    جناب سردار صفوی حتما مستحضر هستید که وحدت ملی و ملت سازی بدونه توجه به خواست اقلیت های ساکن در یک پهنه سرزمینی حاصل نمی شود. از حداقل الزامات ایجاد حس وطن خواهی ار بین بردن عوامل تبعیض در قومیت های ساکن در کشور می باشد
    • یوسف از همدان IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 0
      اونهایی که به نظر حقیر منفی داده اند دقیقا از کجای نوشته ام ناراضیند؟
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    4 4
    رفراندوم بزار تو همین سنندج ببینیم نتیجه ش چی میشه !(:
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 0
      اول همه پرسی را در سلیمانیه نخجوان می‌گذاریم تا ثابت شود نام کرد و آدری و سایر اقوام با ایران عجین شده است و اقوام بدون ایران و ایران بدون اقوام معنای ندارند. اگرچه به شیوه حکمرانی همواره انتقادات صریحی بوده است ولی این انتقادات دلیلی بر جولان تجزیه طلبان ۲۰۰ دلاری در فضای مجازی نخواهد بود.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اگر ایران تجزیه شود مطمن باشید مسبب آن ....
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    خوبه که فهمیدی از صد سال پیش این بحث ها وجود داره ولی نگفتی علت چیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس