اکونومیست: گرانی انرژی در اروپا بیشتر از همه‌گیری کرونا تلفات داشت

نشریه اکونومیست در گزارشی نوشت که افزایش افسارگسیخته بهای انرژی در اروپا طی زمستان گذشته بیشتر از همه‌گیری کرونا در این قاره تلفات برجای گذاشته است.

به گزارش مشرق، در گزارش این نشریه انگلیسی آمده است: بهای بالای انرژی می تواند به قیمت جان انسان ها تمام شود. این مساله مردم را از گرم کردن مناسب خانه منصرف می کند و زندگی در شرایط سرد هم خطر مشکلات قلبی و تنفسی را افزایش می دهد.

اکونومیست در ادامه می‌نویسد: در نوامبر گذشته پیش‌بینی کردیم که افزایش بهای برق ممکن است بین ۲۲ هزار تا ۱۳۸ هزار کشته برجای بگذارد و متأسفانه به نظر می رسد که پیش بینی ما درست بوده است.

این نشریه اقتصادی با بیان اینکه میزان تلفات در اروپا طی زمستان سال گذشته بیشتر از حد انتظار بوده است افزود: آمارها نشان می‌دهد که بین ۲۸ کشور اروپایی ۱۴۹ هزار نفر در بازه زمانی نوامبر ۲۰۲۲ تا فوریه ۲۰۲۳ بیش از دوره مشابه سال قبل جان خود را از دست داده‌اند. این میزان ۷.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان کسانی که در زمستان گذشته جان خود را از دست دادند، نزدیک به ۶۰ هزار نفر به عنوان مرگ ناشی از کووید-۱۹ ثبت شده است. کاهش یک درجه‌ای میانگین دمای هوا نیز منجر به افزایش ۲.۲ درصدی مرگ‌ومیر شده است.

بر اساس این گزارش، کشورهای که بیشترین میزان مرگ و میر را داشته‌اند، بالاترین افزایش را در هزینه سوخت تجربه کرده‌اند. اکونومیست نوشت: ما تخمین می زنیم که افزایش حدود ۰.۱۰ یورو به ازای هر کیلووات ساعت به ۲.۲ درصد افزایش تلفات طی هفته منجر شده است. این درحالیست که اگر هزینه برق مانند سال ۲۰۲۰ بود، آمار تلفات ۶۸ هزار نفر کمتر بود.

این درحالیست که فاتح بیرول رئیس آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده است که بحران انرژی اروپا نه تنها در سال گذشته پایان نیافت، که طی زمستان امسال سخت تر و دشوارتر شود. وی با اشاره به قطع واردات گاز طبیعی روسیه به اروپا، کمبودهای بالقوه ال ان جی (گاز طبیعی مایع شده) و دمای گرم تر از میزان عادی هوا در سال جاری، افزود: اروپا شاید تنها در سال جاری با کمبود انرژی روبرو نباشد و این بحران نه تنها پایان نیابد، بلکه در سال آینده ۲۰۲۳ بسیار دشوارتر از سال جاری بشود.

بحران انرژی علاوه بر افزایش میزان تلفات باعث از دست رفتن میلیون ها شغل در اتحادیه اروپا نیز شده است. به نظر می رسد نشانه های پیامد جنگ اوکراین که به بهانه ای برای اعمال تحریم ها از سوی غرب علیه مسکو تبدیل شد، در قاره اروپا نمایان شده است. نگرانی ها در کشورهای این قاره باعث شده که مقامات تلاش کنند منابع جایگزینی را برای تامین سوخت پیدا کرده و مردم را دعوت به حفظ آرامش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 0
    غربگداها نظری ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس