ورمزیار: ساپینتو مربی بازی‌های بزرگ نیست/ حسینی نباید درباره باشگاه حرف بزند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: آمار ساپینتو در بازی‌های بزرگ جالب نیست و به نظر من در مجموع او نتوانسته عملکرد فنی خوبی را در استقلال داشته باشد.

به گزارش مشرق، صادق ورمزیار برای استقلالی‌ها چهره‌ای شناخته شده و محبوب است، او سال‌ها پیش از این جناح چپ آبی‌ها را به نام خود سند زده بود و با گل‌هایی که می‌زد و پاس گل‌هایی که می‌داد بر روی سکوهای طرفداری جایگاه ویژه‌ای برای خود دست و پا کرده بود.

ورمزیار درباره استقلال حرف زد، از ریکاردو ساپینتو انتقاد کرد و گفت او با حاشیه‌ها و رفتارهایش به تیم استرس وارد می‌کند.

انتقاد تندی از ریکاردو ساپینتو داشتید.

کدام انتقاد تند؟

استقلال بزرگترین لطمه را از ساپینتو می‌خورد، این صحبت شما بود که بازتاب زیادی داشت.

اول اینکه من اینطور و به این شکل نگفتم اما اعتقاد قبلی دارم ساپینتو در بازی‌های اخیر نقش مهمی در ناکامی‌های استقلال ایفا کرده است.

چه دلیلی برای این انتقاد دارید.

خیلی دلایل می‌تواند داشته باشد.

چند تا از این دلایل را می‌توانید برای ما بازگو کنید.

اول اینکه در هیچ کجای دنیا به ترکیب تیم برنده دست نمی‌زنند، هیج کجا دنیا تیمی را که در شش بازی به پیروزی رسیده است و رقیبان ریز و درست را از پیش رو برداشته است را با تغییر روبرو نمی‌کنند، هیچ مربی بازیکنی را که چهار گل به پرسپولیس زده است و حریف نسبت به او بار منفی روحی دارد را روی روی نیمکت نمی‌نشاند. جابجایی بازیکنان در بازی‌های اخیر اذیت کننده است، تعویض‌های ساپینتو بیشتر از اینکه به تیم کمک کند به ضرر استقلال بوده است.

در بازی‌های گذشته این مسائل نقاط قوت او بود.

ما درباره بازی‌های اخیر حرف می‌زنیم. آوردن یک بازیکن امید در شرایط حساس به ترکیب بزرگسالان ریسک بزرگی است که جواب نداد. تعویض‌های استقلال در سه بازی گذشته بد بود، استرسی که این مربی در کنار زمین دارد به بازیکنان منتقل می‌کند، واقعا نباید برخی رفتارها را کنار زمین انجام داد، اینها برای تیم بزرگی چون استقلال خوشایند نیست.

فکر می‌کنید در این سه بازی چه اتفاقاتی رخ داده است که نقاط قوت او به نقطه ضعف وی تبدیل شده است.

من نمی‌دانم. این پرسشی است که او باید پاسخ دهد. من در ذهن و اندیشه‌های او نیستم، او تفکراتی دارد که جواب نداده است. یک موضوعی که جوابی برای آن پیدا نمی‌کنم بازی نکردن ابوالفضل جلالی است.

شب گذشته در نشست خبری بعد از بازی با پیکان نیز این سوال از ساپینتو پرسیده شد اما سرمربی استقلال با حالتی ناراحت پاسخ داد که اگر جلالی می‌خواهد به لیست استقلال برگردد باید خودش را به من ثابت کند و بیشتر دل به تمرین بدهد. این صحبت نشان می‌دهد مدافعی که در جام جهانی بازی کرده از نگاه ساپینتو خوب تمرین نمی‌کند.

جدی این حرفها را زده است؟

بله.

پس هنر یک مربی چه می‌شود؟ ساپینتو سرمربی استقلال است و این وظیفه را بر عهده دارد از جلالی و دیگر بازیکنان استقلال به بهترین شکل ممکن بازی بگیرد. او باید به بهترین شکل ممکن از او بازی بگیرد، این نقش اوست، هنر بازی گرفتن و تمرین دادن از خصوصیات یک مربی باید باشد و اگر بازیکن نمی‌تواند خوب تمرین کند یا بازی کند مقصر نیست بلکه مربی باید مورد بازخواست قرار بگیرد. ما در ابتدای فصل از مصطفی آجورلو و همکارانش این ایراد را گرفتیم که چرا هشت مهاجم جذب کردند اما حالا که به آخر فصل رسیده‌ایم از ساپینتو می‌پرسم امیر علی صادقی که در تمام بازی‌های پیش از شروع فصل گل می‌زد، کجاست؟ چرا بازی نمی‌کند؟ ما از ساپینتو انتقاد می‌کنیم، انتقاد از آجورلو و همکاراش کردیم که چرا هشت مهاجم جذب می‌کنید ولی الان امیر علی صادقی کجاست، در ابتدای فصل در تمام بازیهای تدارکاتی گل می‌زد، چرا از سجاد شهباززاده به خوبی استفاده نمی‌شود، چرا ارسلان مطهری با روزهای اوجش فاصله گرفته است؟

منتقدان ساپینتو بر این باور هستند در بازی‌های بزرگ نتایج خوبی نگرفته و مربی دیدارهای بزرگ نیست.

آمار او این را نشان می‌دهد. رفت و برگشت به سپاهان باخت، در تبریز مغلوب تراکتور شد، از دو بازی رفت و برگشت شهرآورد یک امتیاز گرفت، در بازی‌های بزرگ نمره مردودی گرفته است. به نظر من در مجموع ساپینتو نتوانست عملکرد فنی خوبی را در استقلال داشته باشد.

برای فصل بعد بماند یا برود.

من نه تصمیم گیرنده هستم نه تاثیرگذار. هستند افرادی که درباره او تصمیم‌گیری کنند و من فقط به عنوان کسی که عمر و جوانی‌اش را برای استقلال گذاشته است نظریات خودم را بیان می‌کنم. من فکر می‌کنم بعد از پایان فصل و جام حذفی می‌توان درباره او تصمیم مناسب را گرفت. اگر استقلال بتواند جام حذفی را به نام خود کند، آنگاه می‌توان درباره او تصمیم گیری کرد، نشست و عملکردش را مورد آنالیز فنی قرار داد، بررسی کرد و بعد تصمیمی را گرفت که به صلاح استقلال باشد.

قهرمانی لیگ برتر پرید، استقلال نتوانست از عنوان قهرمانی‌مان دفاع کند.

متاسفانه همین طور است و باید بجنبیم تا جام حذفی را از دست ندهیم،ما در لیگ برتر قهرمان نمی‌شویم، باید بجنبیم جام حذفی را از دست ندهیم. باید تمرکز خود را از دست ندهیم و تلاش کنیم تا حداقل یک جام را در این فصل به هواداران استقلال که شایسته و لایق بهترین‌ها هستند هدیه کنیم، ما می‌توانیم قهرمان جام حذفی شویم و باید برای لحظه به لحظه زمان‌هایی که پیش رویمان است برنامه داشته باشیم، حق نداریم اشتباه کنیم.

مصاحبه سید حسین حسینی پس از پایان بازی با صنعت آبادان با انتقادات زیادی همراه شده است. او گفته است استقلال صاحب ندارد!

من فکر می‌کنم بازیکن نباید درباره تیمش حرف بزند، استقلال بزرگتر، مدیر، سخنگو دارد و آنها هستند که باید خرف بزنند، بازیکن نباید درباره باشگاه اظهار نظری داشته باشد و در مقطع فعلی که حساسیت زیادی دارد زمان مناسبی برای زدن این حرف‌ها نیست چرا که تیم به حاشیه می‌رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس