
وي با بيان اينکه طبق برنامه ريزي هاي انجام شده پياده سازي سيستم جديد مراکز SMS تا بهمن ماه به اتمام مي رسد افزود: عيد نوروز مشترکان بدون هيچ دغدغه اي مي توانند پيامکهاي خود را ارسال کنند.
حريري با اشاره به افزايش استفاده از پيام کوتاه در ميان مشترکان گفت: در سال جاري با افزايش تقاضا براي ارسال پيام کوتاه از سوي مشترکان مواجه هستيم به نحوي که ارسال پيامک از 70 ميليون در روز به ارسال روزانه 100 ميليون پيامک افزايش يافته است.
96 درصد مکالمات موفق است
معاون نظارت و مديريت شبکه ارتباطات سيار ميزان موفقيت تماس از سيمکارتهاي همراه اول را 96 درصد عنوان کرد و به مهر گفت: ميانگين درصد موفقيت مکالمات در تهران 97 درصد است اما در کل کشور اين عدد حدود 96 درصد عنوان شده و اين به اين معني است که از هر 100 تماس انجام شده تنها حدود 3 تا 4 تماس با مشکل برقراري ارتباط مواجه مي شود.
وي ادامه داد: آخرين آمار ميزان قطعي حين مکالمات نيز 5/1 درصد است که استاندارد آن در دنيا حدود دو درصد اعلام شده است.
هزينه SMS هاي به مقصد نرسيده کسر نمي شود
حريري در مورد برخي اختلالات در شبکه SMS و عدم به مقصد رسيدن پيام هاي ارسالي از سوي مشترکان تاکيد کرد: طبق بررسي هاي انجام شده در يکي از مناطق تهران بيش از 70 درصد SMS هايي که با عدم موفقيت در تماس روبرو بوده به دليل حافظه پرگوشي مشترک است.
وي ادامه داد: پيامکهايي که به هر دليلي در مسير با مشکل مواجه شده و به مقصد نمي رسند در سيستم صورتحساب گيري محاسبه نمي شوند و مبلغي از اين بابت از مشترک کسر نمي شود.
معاون شرکت ارتباطات سيار به مهر گفت: در صورتي که مشترکان با مواردي از قبيل کسر هزينه براي SMS هاي ناموفق مواجه شدند مراتب را به اداره بازرسي شرکت ارتباطات سيار و يا مرکز تماس 09990 اطلاع دهند تا کميته بررسي اعتراضات و شکايات مردمي همراه اول آن را مورد بررسي قرار دهد. در صورتي که از لحاظ فني مشکلي در اين باره وجود داشته باشد هزينه دريافت شده به مشترک پرداخت مي شود.
همراه اول حدود 38 ميليون مشترک اعتباري و دائمي دارد و شمار مشترکان سيمکارتهاي ايرانسل نيز حدود 15 ميليون نفر اعلام شده است. ضريب نفوذ تلفن همراه در کشور بيش از 70 درصد است.