دانشگاه تهران و سازمان بورس تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

طی مراسمی با حضور مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و طاهر روشن دل ریاست دانشکده مدیریت دانشگاه تهران تفاهم نامه همکاری میان سازمان بورس و دانشگاه تهران امضاء شد.

به گزارش مشرق، علی نمکی عضو هیأت علمی گروه مالی دانشگاه تهران و دبیر انجمن مالی ایران در حاشیه این آیین با اشاره به تفاهم‌نامه حضور جدی میدانی سازمان بورس در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در کمیته راهبری پژوهش سازمان بورس که هدایت و کمک به مباحث پژوهشی و پروژه‌ها را دنبال می‌کند، مقرر شد با حضور میدانی در دانشگاه‌های برتر کشور رابطه عمیق‌تر در راستای حل مشکلات بازار سرمایه با محوریت دغدغه‌های سازمان بورس و فعالان بازار داشته باشیم.

وی با اشاره به ایجاد دانشکده حسابداری و علوم مالی با بیان اینکه پیشنهاد دادم این موضوع برای اولین بار در دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر انجام شود، ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها دانشکده موضوع بازار سرمایه است که با پیوند دانشگاه و صنعت و حضور میدانی در خدمت رئیس سازمان بورس بودیم و امیدوارم بتوانیم این ایده را در قالب دانشگاه‌های دیگر پیش ببریم و به توسعه پژوهش‌های رفع نیازهای بازار سرمایه کمک کنیم.

عضو هیأت علمی گروه مالی دانشگاه تهران در پایان حل مشکلات در قالب پروژه‌های پژوهشی به عنوان دغدغه سازمان بورس و بازار سرمایه، ورود فعال‌تر دانشگاه به سمت دغدغه‌های بازار سرمایه و رفع مشکلات آن با هدایت پروژه‌ها و رساله‌ها همچنین جذب سربازان نخبه توسط سازمان بورس و اوراق بهادار را سه محور اصلی و مهم تفاهم نامه عنوان کرد.

رئیس سازمان بورس: قابلیت جذب نخبگان علمی را داریم مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار پس از امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: سازمان بورس و اوراق بهادر در زمینه بحث‌های پژوهشی سبقه طولانی دارد و باید در این خصوص به فعالیت مرکز پژوهش‌های سازمان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در گزارشات و دستورالعمل‌هایی ارائه شده از سوی مرکز پژوهش‌ها، نوآوری‌هایی قابل مشاهده بود که باتوجه به نتایج حاصله تصمیم گرفتیم آن را گسترش دهیم.

رئیس سازمان بورس عنوان کرد: کمیته مرکز پژوهش‌ها از هفت عضو از دانشگاه‌های بزرگ و برتر که رشته مالی پررنگی دارد، تشکیل شده که مقرر شد این رابطه از سطح فرد گسترش یافته و با دانشگاه‌های بزرگ در ارتباط باشیم که برای دو طرف هم کمک کننده است.

عشقی با بیان اینکه در سازمان بورس اطلاعات و داده‌هایی داریم که لازم است روی آن‌ها کار شود که دانشگاه‌ها از وجود آنها یا بی‌اطلاع یا به بهانه‌های واهی دسترسی ندارند، خاطرنشان کرد: در مورد اتفاقاتی که از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ رخ داد، تحلیل چندانی روی آن انجام نگرفته بود و با تصمیم گیری این اطلاعات را به واسطه یک برنامه به شکل ناشناخته در اختیار یک گروه قرار دادیم که نتایج خوبی داشت، البته به طور کامل منتشر نشده است .

وی با یادآوری اینکه حدود ۱۷ تا ۱۸ سال از قانون بازار گذشته و در این مدت به نتایجی رسیدیم که برخی از ابزارها ، نهادها و غیره باید گسترش یابد، ابراز کرد: نوآوری‌ها و نقدهایی که درمورد اتفاقات و ابزارهایی که در بازارسرمایه وجود دارد، وقتی از سمت دانشگاه‌ها ارائه شود، بسیار کاربردی‌تر است.

رئیس سازمان بورس با تأکید بر اینکه بخش قابل توجهی از سرمایه انسانی سازمان بورس از دانشگاه تهران است، عنوان کرد: قابلیت جذب نخبگان علمی را داریم و دانشجوهای تحصیلات تکمیلی را می‌توانیم در پژوهشکده جذب کنیم و امیدوارم بتوانیم با این همکاری‌ها قدم‌های مناسب و جدی را در بازار سرمایه برداریم.

عشقی در پایان گفت: بحث‌هایی چون حاکمیت شرکتی، نیازمند برخی تغییرات در حوزه علمی و اجرایی است و امسال تمرکز بازارسرمایه بر بحث تامین مالی پروژه‌ها و صنایع تولیدی از طریق این بازار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس