کد خبر 1488612
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
باید تاب‌آوری خود را برای تحولات جهانی بالا ببریم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: فرصت و یا تهدید بودن نظم نوین جهانی بستگی به نوع رفتار و آمادگی ما برای این تحولات دارد، باید خود را آماده کرده و تاب آوری خود را برای تحولات جهانی بالا ببریم.

به گزارش مشرق، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش بین المللی هندسه نظم جدید جهانی که دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: ما در یک شرایط چرخش تاریخ قرار داریم، پس تغییر در نظم جهانی بسیار مهم است.

وی برگزاری همایش پیرامون نظم نوین جهانی را بسیار مهم دانست و گفت: البته نباید به همایش بسنده کرد، ما نباید این موضوع را به صورت سر سری و شعاری مد نظر داشته باشیم.

شمخانی صحبت از چرخش تاریخ را صحبت تز یک رخ داد عظیم و تحول بزرگ دانست و گفت: تحول در قرآن هم مطرح شده است روزی که واقعه دیگر قرار است رخ دهد، و اثر و نسل جدید قرار است حاکم شد و جهان و جامعه زیر رو شود مانند آنچه در سوره واقعه آمده است، پس باید مراقبت کنیم که این موضوع عظیم را به یک موضوع دم دستی و بی اهمیت تبدیل نکنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر قرار است کار عملی روی این موضوع انجام شود باید همراه با تدبر، تحقیق و تفکر و کار عمیق باشد.

شمخانی با طرح این سوال که از طرح موضوع نظم جدید جهانی برای چیست؟ گفت: نظم نوین جهانی و پرداختن به آن موضوعات جدیدی بر سر راه ما قرار می‌دهد و ما را با ابعاد مختلف حرکت ملت‌ها در عصر جدید می‌کند که آگاهی از این موضوع باعث می‌شود که بازنگری کنیم در سیاست‌های کلی کلان.

وی افزود: نظم جدید جهانی برای ما هم می‌تواند یک فرصت بسیار بزرگ و درخشان باید و حتی می‌تواند تهدیدی باشد و سقوط هر کشوری را رقم بزند، فرصت و یا تهدید بودن نظم نوین جهانی بستگی به نوع رفتار و آمادگی ما برای این تحولات باشد، ما باید خود را آماده کرده و تاب آوری خود را برای تحولات جهانی بالا ببریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: وقتی از تحولات جهانی و نظم نوین جهانی صحبت می‌کنیم که برخی از آن به عنوان تحولات بنیان کن صحبت می‌کنیم آیا منطقه و کشور خود را تحت تأثیر این تحولات دیده ایم؟ اینکه خود را استثنا بدانیم تصور ما غیر علمی و غیر کارشناسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    3 2
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 تو راست میگی !😂😁😆
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 1
      اثر سوختگیه
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    انشالله باعث‌سقوط قوم ظاله بشه
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    خدایا ! کلا کجا تشریف داری؟ این چرندیات را می شنوی و واکنش نشان نمی دهی!
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    جسارته ، میگن خره رفت پرورش اندام(بالا بردن توانش ) ، اسب شد ! یکی میگفت خدا رو شکر یابو نشد !
  • US ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    1 1
    یعنی تاب تحریم شدن ها رو منظور مبارک هست؟ یا تورم و فقر رو؟!12
  • NL ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 0
    یعنی از در و دیوار سفارتخونه ها دیگه بالا نمیرین؟!🤪🤪🤪

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس