قانون یا سلیقه شخصی؛ چرا معنوی‌نژاد از تیم ملی والیبال خط خورد؟

دریافت کننده والیبال کشورمان با صلاحدید کادر فنی از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شد.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران پس از یک روز استراحت صبح روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت تمرینات فشرده خود را که از ۲۷ فروردین ماه آغاز کرده است. نکته عجیب دور جدید تمرینات تیم ملی خط خوردن نام محمدجواد معنوی‌نژاد از اردوی تیم ملی است. بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان تصمیم گرفت تا این بازیکن را از لیست تیم ملی کنار بگذارد و به این ترتیب وی در دور جدید تمرینات تیم ملی حضور نداشته باشد.

محمدجواد معنوی‌نژاد تصمیم دارد راهی اندونزی شود تا در یکی از تیم‌های باشگاهی این کشور بازی کند. وی در مورد این اتفاق اظهار داشت: قبل از اردو با یک تیم اندونزیایی برای جام باشگاه‌های آسیا قرارداد بستم. همانطور که می‌دانید این رقابت‌ها در یک بازه زمانی یک هفته‌ای برگزار می‌شود و من گفتم در این مسابقات شرکت می‌کنم و سریع به تیم ملی برمی‌گردم. با این حال وقتی این موضوع را با بهروز عطایی در میان گذاشتم وی گفت که من اجازه نمی‌دهم بروی چون در اوج تمرین هستیم و ما به تو نیاز داریم.

چرا معنوی‌نژاد از تیم ملی والیبال خط خورد؟

وی ادامه داد: از طرف دیگر من بخاطر اینکه با باشگاه اندونزیایی قرارداد بسته‌ام نمی‌توانم نروم. در صورتی که به قراردادم پایبند نباشم برایم مشکل به وجود می‌آید و آنها به فدراسیون جهانی والیبال شکایت می‌کنند و در ادامه والیبالم نیز به مشکل می‌خورم. این موضوع را هم گفتم، اما سرمربی تیم ملی صلاح دیدند که من بعد از این دیگر به اردوی تیم ملی برنگردم.

بیشتر بخوانید:

خط قرمز عطایی روی نام یک لژیونر/ بازیکنی که تیم‌های باشگاهی را بیشتر دوست دارد!

معنوی‌نژاد پس از آنکه نتوانست با تیم پویترز فرانسه راهی پلی‌آف این لیگ شود، ترجیح داد راهی لیگ عراق شود و با تیم گاز جنوبی عراق قراردادی تا پایان جام باشگاه‌های آسیا بست، اما این بازیکن به دلیل کیفیت پایین لیگ، کف‌پوش‌های نامناسب، نبود تماشاگر و همچنین برای حفظ سلامتی خود ترجیح داد از این تیم جدا شود.

حال سوال اینجاست که حق با چه کسی است؛ معنوی‌نژاد یا عطایی؟ موضوعی که وجود دار این است که معنوی‌نژاد پیش از این برای همراهی تیم گاز عراق در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا از کادر فنی تیم ملی اجازه گرفته بود، اما بنا به دلایلی که مطرح شد وی نتوانست این تیم عراقی را همراهی کند و حالا دقیقاً در همان تاریخی که پیش‌تر با کادر فنی تیم ملی هماهنگ کرده بود تصمیم گرفت تا در یک تیم دیگر بازی کند.

این یعنی عملاً در تاریخ غیبت معنوی‌نژاد در اردوی تیم ملی تغییری ایجاد نشده است. هرچند که معنوی‌نژاد پیش از این هم نشان داده بود به بازی در تیم‌های باشگاهی علاقه بیشتری نسبت به بازی در تیم ملی دارد، اما بازهم او به علت قرارداد با پویتیرز فرانسه می‌توانست با توجه به ادامه‌دار بودن مسابقات تعیین جایگاه تا چند روز قبل در لیگ فرانسه بماند و الان نیز به استراحت برود، اما برای پیوستن به تمرینات ملی از پویتیرز جدا شده بود.

چرا معنوی‌نژاد از تیم ملی والیبال خط خورد؟

سوال دیگری که پیش می‌آید این است که قانون FIVB در این موارد چه می‌گوید؟ در قانون آمده است که همه باشگاه‌ها موظف هستند بازیکنان را برای بازی با تیم ملی خود در مسابقات بین‌المللی FIVB از ۲۶ اردیبهشت تا ۲۳ مهرماه آزاد کنند، مگر اینکه باشگاه قبلاً مجوز فدراسیون ملی و FIVB را برای حفظ چنین بازیکنانی دریافت کرده باشد.

به نظر می‌رسد باشگاه اندونزیایی هم پیش از این مجوزهای لازم برای حضور دریافت کننده تیم ملی والیبال کشورمان را دریافت کرده و حتی با محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون هم هماهنگی‌هایی را انجام داده بودند. حالا اینکه چرا عطایی با این شرایط تصمیم گرفت معنوی‌نژاد را کنار بگذارد، موضوعی است که خودش بهتر از هر فرد دیگری می‌تواند به آن پاسخ دهد.

بیست‌وسومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت به میزبانی بحرین برگزار می‌شود و تیم شهداب یزد به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات حضور خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس