تکذیب ادعای دریافت خودرو از سوی نمایندگان

رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیحاتی درباره روند بررسی ادعای دریافت خودرو از سوی نمایندگان در این هیئت داد.

به گزارش مشرق، علی بابایی کارنامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید اسامی را که علیرضابیگی نماینده تبریز درباره خودروهای تحویلی به نمایندگان داده است، منتشر کند تا به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی خطاب به نیکزاد گفت: نباید سکوت کنیم چون علیه مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کنند. اکنون نزدیک به ایام انتخابات می‌شویم و رهبری هم بر مشارکت حداکثری تاکید داشته‌اند. سکوت هیئت نظارت سزاوار نیست، استیضاح و مخالفت حق نمایندگان است و نباید نمایندگان را ترساند.

هیئت رئیسه مجلس شفاف‌سازی کند

همچنین حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در تذکری شفاهی، گفت: مأموریتی که رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اصل ۹۰ و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان پیرامون ادعای واگذاری خودرو به تعدادی از نمایندگان داد، کار درستی است اما بالاخره این موضوع شبهه‌ای را برای مردم ایجاد کرده است و هیئت رئیسه مجلس باید در این زمینه شفاف سازی کند.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود نتایج بررسی کمیسیون اصل ۹۰ به صورت شفاف برای مردم تبیین شود و اگر برخی برخلاف قانون و رانت خودرویی دریافت کرده‌اند، اسامی آنها منتشر شود. نباید اجازه داد بی‌دلیل مجلس انقلابی را محکوم کنند و چهره قوانین خوبی که در مجلس به تصویب می‌رسد، مخدوش کرده و آنها را به حاشیه ببرد.

درویشیان هم تکذیب کرد

علی نیکزاد در پاسخ به این تذکر، گفت: علیرضابیگی مطلبی را بیان کرده بود که ۷۰ تا ۷۵ نماینده حواله خودرو دریافت کرده و رابطه آن را با استیضاح فاطمی امین جویا شد. هیئت نظارت جلسه فوق‌العاده‌ای را برگزار و از وی دعوت کرد. ما خواهش کردیم اسامی کسانی که حواله گرفته‌اند و اسامی نمایندگان را دهند که به صراحت اعلام می‌کنم علیرضابیگی هیچ اسمی را به هیئت نظارت نداده است. غضنفرآبادی هم به عنوان سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام کرد که این ادعا کذب است.

وی با اشاره به سخنان اخیر بازرس ویژه رئیس جمهور در خصوص دریافت خودرو توسط ۱۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: بعد از این صحبت‌ها بنده در دو روز گذشته با درویشیان تماس گرفتم و گفتم که اسامی ۱۰۰ نماینده‌ای را که اعلام کردید که خودرو گرفتند، به ما دهید، ما دنبال اسامی و حواله‌ها هستیم که وی گفت چنین حرفی نزده و قرار شد تکذیب کند و دیشب هم تکذیب کرد.

رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بیان کرد: در تیرماه سال ۱۴۰۰ قبل از تشکیل دولت رئیسی و قبل از رأی اعتماد در ۱۰ شهریورم اه ۱۴۰۰ به فاطمی امین و استیضاح اول در ۱۰ آبان ۱۴۰۱ و استیضاح دوم در ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، مجلس شورای اسلامی به وظایف انقلابی خود عمل کرد و کسانی را که در قطار دولت نشسته و احتمالاً نمی‌توانند رئیس جمهور را همراهی کنند. استیضاح کرد. علیرضابیگی هم یک سوال داشت که رابطه خودروهایی که در تیر ماه سال ۱۴۰۰ مطرح است با استیضاح چیست که ما هیچ رابطه‌ای پیدا نکردیم.

نیکزاد تاکید کرد: درویشیان هم گفت مصاحبه‌ای نداشته و تکذیب کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی هم در نطق پیش از دستور خود به این موضوع اشاره داشت. دامن مجلس انقلابی از اینها مبراست و اجازه دهید دولت و مجلس شورای اسلامی به مباحث اصلی کشور رسیدگی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    1 0
    چرا گدا بازی در میارید؟ یه کاری کردید این نماینده های بیچاره همه چیز رو تکذیب کنن!
  • GB ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    3 0
    خیلی چیزها تکذیب شده
  • GB ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    2 0
    خیلی چیزها تکذیب شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس