کد خبر 1486992
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
گفتگوی تلفنی فرمانده اوکراینی با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

فرمانده ارتش اوکراین از گفتگوی تلفنی با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با هدف بحث بر سر وضعیت در خط مقدم جنگ خبر داد.

به گزارش مشرق،‌ ژنرال «والری زالوژنی»، فرمانده ارتش اوکراین روز شنبه گفت، در گفتگوی تلفنی با ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره وضعیت در خط مقدم جنگ در اوکراین و تدارکات کی‌یف برای دست زدن به یک ضد حمله علیه روسیه مذاکره کرده است.

زالوژنی در پستی که در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد نوشت: «من یک روند گفتگوی باثبات را با مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا حفظ می‌کنم.»

این ژنرال اوکراینی اظهار کرد، در این گفتگوی تلفنی به مارک میلی درباره وضعیت در خط مقدم درگیری ها در اوکراین و اقدامات بعدی ارتش اوکراین علیه روسیه اطلاع داده است.

زالوژنی همچنین گفت که از رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از بابت اعلام بسته کمک نظامی جدید واشنگتن برای کی‌ِیف تشکر کرده است.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، واشنگتن به یک بسته جدید کمک‌های امنیتی برای اوکراین از جمله مهمات و ادوات توپخانه سنگین، تسلیحات ضد تانک و دیگر تجهیزات میدانی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار مجوز داده است.

دولت اوکراین از چند ماه پیش مدعی برنامه‌ریزی برای اجرای یک ضد حمله بزرگ علیه روسیه بوده است. «دنیس شمیهال»، نخست وزیر اوکراین اوایل ماه آوریل ادعا کرد، کی‌یف قصد اجرای ضدحمله خود را در فصل تابستان دارد. برخی رسانه‌های آمریکایی پیشتر گمانه‌زنی کردند که این ضد حمله قرار است در تاریخ ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) شروع شود. نشریه «فارین پالسی» به نقل از اولکساندرا اوستینووا، یک قانونگذار اوکراینی نوشت که کی‌یف امیدوار به شروع کردن ضد حمله خود در ماه آوریل بود اما به دلیل کمبود تسلیحات و مهمات این ضد حمله را تا مدت نامعلومی به تعویق انداخته است.

روز شنبه مقام‌های کریمه اعلام کردند، سامانه‌های دفاع هوایی روسیه دو موشک بالستیک شلیک شده توسط سامانه موشکی «گروم-۲» اوکراین را بر فراز این شبه‌جزیره ساقط کردند.

«اولگ کریوچکوف» مشاور «سرگئی آکسیونوف» رئیس شبه‌جزیره کریمه شنبه (ششم مه) در به‌روزرسانی اطلاعاتی گفت سامانه‌های دفاع هوایی روسیه دو موشک بالستیک شلیک شده توسط سامانه موشکی عملیاتی-تاکتیکی گروم-۲ اوکراین را بر فراز کریمه ساقط کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    1 15
    حمایت های دولت اوکراین توی زلزله وحشتناک بم توی سالهای گذشته رو از یاد نبرید # از اوکراین حمایت کنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس