رابرت کندی: روسیه برتری توپخانه‌ای نسبت به آمریکا دارد

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بیان اینکه روسیه در جنگ اوکراین شکست نمی‌خورد، گفت که واشنگتن و کی‌یف به سختی برای پنهان کردن تلفات فاجعه‌بار نیروهای اوکراینی تلاش می‌کنند.

به گزارش مشرق، «رابرت اف. کندی» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شامگاه شنبه هشدار داد که روسیه برتری توپخانه‌ای نسبت به ایالات متحده دارد.

کندی در مصاحبه‌ای رادیویی با بیان اینکه روسیه در جنگ اوکراین شکست نمی‌خورد، گفت که مسکو در حال تقویت مواضع و توان نظامی خود است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «روس ها نمی‌توانند در این جنگ شکست بخورند. به ما گفته می‌شود که آنها در حال شکست خوردن هستند ولی آنها در حال افزایش توان نظامی خود هستند، آنها برتری توپخانه‌ای نسبت به ایالات متحده دارند».

برادرزاده رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین هشدار داد که واشنگتن ذخایر توپخانه‌ای برای جایگزین کردن تجهیزات تخریب‌شده در طول جنگ را در اختیار ندارد.

طبق این گزارش، کندی با بیان اینکه وضعیت اوکراین به خشن‌ترین درگیری از زمان جنگ جهانی دوم تبدیل شده، اظهار داشت:‌ «دولت کی‌یف و ایالات متحده سخت تلاش می‌کنند تا تلفات فاجعه بار نیروهای مسلح اوکراین را پنهان کنند».

وی همچنین افزود که اگر «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه قول داده بود که کشورش به ناتو نمی‌پیوندد، می‌توانست از جنگ جلوگیری کند.

پیش از این نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه زلنسکی عروسک خیمه‌شب‌بازی غرب است، گفته بود که علی‌رغم پمپاژ تسلیحات به اوکراین، کشورش همواره برای حل بحران تلاش کرده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    جزییات بیشتر مبارکه مشرقیان. خیلی عالی است دارید کاملا حرفای میشید، خدا قوت.
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    پس این خبر حمله بزرگ روسیه به اوکراین چه شد تجمع 300 هزار نفر در شمال شهر خارکف برای قطع راه آهن کیف به جنوب و مشخصا دونباس چرا روسیه نمایش قدرت و مانور با 300 هزار نیرو را در شمال کیف و یا شمال خارکف برگزار نمی کند
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان گروه 300 هزار نفری سال پیش از محور خارکف و گروه 300 هزار نفری جدید از محور چرنیهوف و شمال کیف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس