کد خبر 1485890
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
FSB دست کی‌یف را خواند؛ انهدام شبکه اطلاعاتی قبل از خرابکاری بزرگ

شبکه اطلاعاتی وزارت دفاع اوکراین که قصد انجام مجموعه‌ای از حملات تروریستی سطح بالا در کریمه را داشت، متلاشی شد.

به گزارش مشرق، سرویس امنیت فدرال روسیه امروز(چهارشنبه) از انهدام یک شبکه اطلاعاتی اوکراین خبر داد؛ به گفته مقامات اف‌اس‌بی، این شبکه چندین حمله تروریستی سطح بالا را در شبه‌جزیره کریمه تدارک دیده و درصدد اجرای آن بود.

سرویس امنیت روسیه در بیانیه‌ای نوشت: اف‌اس‌بی فعالیت‌های یک شبکه اطلاعاتی وابسته به اداره اطلاعات مرکزی وزارت دفاع اوکراین را متوقف کرد. این شبکه قصد انجام مجموعه‌ای از اقدامات خرابکارانه و عملیات‌های تروریستی سطح بالا در جمهوری کریمه را داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: سرگئی آکسیونوف، رئیس منطقه کریمه، کنستاتینوف وی.اِی، رئیس پارلمان و پاولنکو یا.پی، شهردار یالتا به علاوه مقامات ترابری و زیرساختی شبه‌جزیره کریمه به عنوان اهداف این حملات تروریستی انتخاب شده بودند.

به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه، سازماندهی حملات و آماده‌سازی برای قتل مقامات سطح بالا در کریمه، برعهده رومن ماشووِتس، معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین بوده است. در همین راستا، ۶ شهروند روسی-اوکراینی و یک فرد دوتابعیتی(اوکراینی-بلغارستانی) بازداشت شده‌اند.

اف‌اس‌بی همچنین یادآور شده که سرویس ویژه اوکراین، اجزای تشکیل‌دهنده بمب‌ها را در اجاق‌گازهای برقی جاسازی کرده و از طریق ترکیه و گرجستان آنها را به روسیه منتقل کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس