فاتح نبرد سه هفته پایانی لیگ برتر کیست؟/ کفه سنگین ترازو آمار به سمت پرسپولیس

جنگ قهرمانی در حالی در سه هفته پایانی میان استقلال، سپاهان و پرسپولیس بالا گرفته است که آمارها در نیم فصل اول نشان می‌دهد که پرسپولیس در شرایط بهتری قرار دارد.

سرویس ورزش مشرق _ تنها سه هفته تا پایان لیگ برتر فوتبال ایران و مشخص شدن قهرمان بیست و دومین دوره این مسابقات باقی مانده است. سه تیم فوتبال پرسپولیس، استقلال و سپاهان شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارند. نکته قابل توجه درباره سه هفته پایانی، جنگ قهرمانی و جنگ بقا در لیگ برتر است. هر سه تیم بالانشین جدول در هفته‌های پیش رو با تیم‌هایی بازی دارند که می‌توانند در صورت نتیجه نگرفتن به دسته پایین‌تر سقوط کنند و همین موضوع شرایط را برای مدعیان کسب عنوان قهرمانی سخت‌تر می‌کند.

قهرمان لیگ در صورت تکرار نتایج دور رفتِ سه هفته پایانی/ بازیهای پرسپولیس سخت تر است یا استقلال و سپاهان؟
جدول لیگ برتر در پایان هفته بیست و هفتم

سه بازی انتهایی پرسپولیس در لیگ برتر به ترتیب با تیم‌های پیکان، گل‌گهر سیرجان و نساجی است. سرخپوشان در دور رفت ابتدا با پیکان به تساوی بدون گل رسیدند و سپس برابر گل‌گهر و نساجی به پیروزی دست یافتند و موفق شدند ۷ امتیاز کسب کنند. این در حالی است که نساجی در نیم فصل اول ۲۰ امتیاز کسب کرده بود ولی در نیم فصل دوم عملکرد فاجعه باری داشته و تنها ۵ امتیاز به امتیازات خود اضافه کرده است و در معرض سقوط به دسته پایین‌تر است. از همین رو بسیاری از کارشناسان سخت‌ترین بازی شاگردان گل‌محمدی را بازی با نساجی می‌دانند. پرسپولیس در دور رفت توانسته بود با ۵ گل نساجی را شکست دهد.

قهرمان لیگ در صورت تکرار نتایج دور رفتِ سه هفته پایانی/ بازیهای پرسپولیس سخت تر است یا استقلال و سپاهان؟

سه بازی انتهایی سپاهان در لیگ برتر به ترتیب با تیم‌های نفت مسجدسلیمان، پیکان و مس کرمان است. سپاهان نیز در هفته ۱۳ ابتدا با ۴ گل نفت مسجد سلیمان را شکست داد. پس از آن در هفته چهاردهم مقابل پیکان قرار گرفت و با یک گل شکست خورد و سرانجام در آخرین بازی نیم فصل اول با دو گل از سد مس کرمان گذشت. زرد پوشان اصفهان در سه بازی آخر نیم فصل اول موفق به کسب ۶ امتیاز شدند و جایگاهی بهتر از سومی به دست نیاورند. از سه بازی باقی مانده شاگردان مورایس دو بازی با تیم‌های انتهای جدول است که جنگ سختی برای بقا در لیگ برتر دارند. با وجود اینکه تیم پیکان هم در معرض خطر است ولی باز هم به نظر نمی‌رسد که دردسر چندانی برای برای سپاهانی داشته باشد.

قهرمان لیگ در صورت تکرار نتایج دور رفتِ سه هفته پایانی/ بازیهای پرسپولیس سخت تر است یا استقلال و سپاهان؟

با همه این اوصاف به نظر می‌رسد که شرایط استقلال از دو رقیب دیگر سخت‌تر باشد. استقلال در سه هفته پایانی به ترتیب با صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان و تراکتور مصاف خواهد داد. آنها ابتدا باید با صنعت نفتی بازی کنند که در هفته‌های اخیر به فرم خوبی رسیده است و در سه بازی آخر خود به دو پیروزی و یک تساوی دست یافته و تنها به یک امتیاز نیاز دارد تا از منطقه سقوط خارج شود. استقلال در بازی رفت با یک گل برابر برزیلی‌های ایران به پیروزی رسیده بود. شاگردان ساپینتو سپس باید به مصاف مس رفسنجان بروند. شاگردان ربیعی که عملکرد فوق‌العاده‌ای در لیگ برتر داشتند، در کنار تراکتور و گل‌گهر این شانس را دارند که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را پس از حذف احتمالی استقلال و یا حتی پرسپولیس از آسیا را کسب کنند. دیدار این دو تیم در هفته چهاردهم به تساوی بدون گل رسیده بود. در نهایت آبی‌پوشان در هفته آخر برابر تراکتور صف آرایی می‌کنند. قرمزپوشان شهر تبریز در بازی رفت با دو گل به پیروزی رسیده بودند،‌ تا استقلال از سه بازی آخر خود در نیم فصل اول تنها به چهار امتیاز برسد و از رتبه سومی به چهارمی تنزل پیدا کند.

قهرمان لیگ در صورت تکرار نتایج دور رفتِ سه هفته پایانی/ بازیهای پرسپولیس سخت تر است یا استقلال و سپاهان؟

بررسی بازی‌های دور رفت سه تیم استقلال و پرسپولیس و سپاهان در سه هفته پایانی لیگ نشان می‌دهد که اگر نتایج نیم فصل اول تکرار شود، باز هم پرسپولیس قهرمان می‌شود.

پرسپولیس در آغاز هفته دوازدهم، به ترتیب با اختلاف دو و چهار امتیاز نسبت به استقلال و سپاهان صدرنشین لیگ برتر بود. پس از اتمام سه بازی انتهایی خود در نیم فصل اول، فاصله خود را با استقلال و سپاهان به ۵ امتیاز افزایش داد و قهرمان نیم فصل اول شد. حالا با فرض تکرار نتایج بازی‌های دور رفت، پرسپولیس قهرمان لیگ بیست و دوم خواهد شد.

پرسپولیس می‌تواند در صورت نتیجه نگرفتن سپاهان در یک بازی، با دو پیروزی و یک تساوی، ‌پس از یک فصل ناکامی در کسب قهرمانی، این عنوان را به دست آورد. از طرفی سپاهان و نیز این امید را دارد که پرسپولیس در یک بازی نتیجه نگیرد تا با پیروزی در سه بازی باقی مانده جام قهرمانی را به اصفهان ببرد. اما آبی‌پوشان علاوه بر لغزش پرسپولیس باید منتظر نتیجه گرفتن سپاهان هم باشند، تا از فرصت به دست آمده استفاده کنند و برای دومین فصل پیاپی قهرمان لیگ برتر شوند.

قهرمان لیگ در صورت تکرار نتایج دور رفتِ سه هفته پایانی/ بازیهای پرسپولیس سخت تر است یا استقلال و سپاهان؟
جدول لیگ برتر در ابتدای هفته سیزدهم
قهرمان لیگ در صورت تکرار نتایج دور رفتِ سه هفته پایانی/ بازیهای پرسپولیس سخت تر است یا استقلال و سپاهان؟
جدول لیگ برتر در پایان نیم فصل اول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 3
    اینهمه صغری کبری چیدن برای چیه؟ چرا قهرمانی لیگ را هیجانیش می کنید قهرمانی پرسپولیس قبلاً توسط شیتیل بگیران پس پرده و باند دلال یحیی تکلیفش مشخص شده برای نایب قهرمانی بحث فنی و فوتبالی بزارید که هیجان داشته باشه و یه نظرم سپاهان به این مهم دست پیدا میکند
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    1 4
    فرقی نداره تیم حکومتی سرخ رو قهرمان میکنن هر وقت شرایط جامعه ملتهب باشه قهرمانشون میکنن خلاص
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      مشرق کثافت چرا طرف بر علیه حکومت مطلب میزنه سانسور تمیکنید ولی بر علیه اصولگراهای خودخواه مینویسه سانسور میکنید؟ شما حق طلب نیستید فقط یه گروه انحصار طلبید
  • غلامعباس میرزاخانی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    5 1
    پر سپولیس پیروزاست انشالله
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      4 1
      به امید خدا
  • DE ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین تراختور..بقيه چرت
  • Abolfazl IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    تیم حکومتی همیشه باید حکومت کند. خدا قوت پرسپولیس حکومتی من
  • کریم IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 0
    جبهه نیروهای مردمی پاک و اصیل ایران آریایی هرگونه اختلاف انداختن بین طرفدارهای ورزش فوتبال را محکوم می نماید.
  • Omid IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    فقط ملوان بندر انزلی
  • مهشید IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    داور بازی پرسپولیس پیکان استقلالی است. استقلال با پنالتی معیشتی بالا آمد. مربیان استقلالی به شهرستانی ها خیانت می کنند تا استقلال قهرمان شود.
  • وحید IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    عیسی آل کثیر مشت محکمی به استقلالی های خیانتکار زد.
  • Omid IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    برانکو را فراری دادند لوکادیا را فراری دادند پنالتی معیشتی گرفتند در آسیا به پرسپولیس خیانت کردند اختلاس کردند آبی ها. استراماچونی گفت استقلال تهران غیر ورزشی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس