استقبال رسمی بشار اسد از رئیسی

سیزده سال پس از آغاز یک جنگ خانمان‌سوز در سوریه به بهانه پروژه آمریکایی بهارعربی حالا منطقه آماده فصل تابستان است، این تغییر فصل محصول شهدای مقاومت است.

سرویس سیاست مشرق- سید ابراهیم رئیسی، به دعوت بشار اسد، همتای سوری خود، برای انجام سفری دوروزه همراه با یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک و اقتصادی راهی دمشق خواهد شد، رئیسی نخستین رئیس‌جمهور ایران است که بعد از ۱۳ سال پا در خاک سوریه می‌گذارد.

البته کانال مناسبات تهران با دمشق در بالاترین سطوح همواره فعال بوده است تا جایی که بشار اسد تاکنون دو بار در اسفند ۱۳۹۷ و اردیبهشت ۱۴۰۱ به تهران سفرکرده است. روز گذشته علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در میانه یک نشست خبری عنوان کرد رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در استمرار دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و با محوریت تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سوریه و محور مقاومت به سوریه سفر می‌کند.

گفته‌شده است که رئیسی و هیئت همراه، در سفر دوروزه خود به سوریه با مقامات عالی‌رتبه سوری درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فی‌مابین رایزنی خواهند داشت. علاوه بر این، رئیس‌جمهوری کشورمان در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور یافته و با آنان به گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهد پرداخت، چینش ملاقات رئیس‌جمهور در کشور سوریه نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تحکیم جایگاه محور مقاومت افزوده‌های اقتصادی نیز داشته و یک سفر دووجهی برای تهران و دمشق است.

سفر رئیسی به دمشق چه دستاوردهایی برای محور مقاومت خواهد داشت؟ / تکمیل پروژه حاج قاسم پس از سیزده سال

جشن مقاومت ۱۳ سال پس از مهار تروریست‌ها

سفری رئیسی به سوریه بسیار قابل‌توجه است، متأسفانه دولت روحانی به دلیل عدم اعتقاد به ارتباط مؤثر با همسایگان هیچ‌گاه میلی به دیدار از سوریه از خود نشان نداد و حتی برخی عناصر دولتی چون وزیر اسبق امور خارجه دیپلماسی میدانی جمهوری اسلامی ایران را مغایر با دیپلماسی کلاسیک ارتباط با آمریکایی‌ها می‌دانست، اما دولت سیزدهم نشان داده است نه‌تنها در حال تصحیح آن مسیر غلط است، بلکه در تلاش است تا با احیای روابط با همسایگان به‌ویژه در حوزه مقاومت بلوک ضد تحریمی را بسط داده و هاب مقاومت تشکیل دهد.

هنوز بسیاری در یاد دارند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در سفر خود به عربستان سعودی با قاطعیت درباره سیاست آمریکا در خاورمیانه گفت: ما کنار نمی‌رویم که عرصه برای چین و روسیه یا ایران خالی شود، حالا اما وضعیت برخلاف محاسبات کاخ سفید پیش می‌رود تا جایی که بایدن به‌خوبی می‌داند که حتی یک سرباز متجاوز آمریکایی نیز در منطقه زیادی است!

محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری از برگزاری جشن پیروزی مقاومت در سوریه خبر داد. جمشیدی در صفحه توییتر خود نوشت: غرب آسیا یک دوره تحول ژئوپلیتیک ۱۲ ساله به‌شدت پرتنش را طی کرده که پیروز قطعی آن جمهوری اسلامی ایران و بازنده قطعی آن آمریکاست. جشن پیروزی مقاومت، در سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه برگزار خواهد شد. رحمت الهی بر حاج قاسم شهید که به همه آموخت قدرت در میدان تنها راه موفقیت دیپلماسی است. این جمله از سوی معاون رئیس‌جمهور به آن معناست که سفر رئیس‌جمهور ایران به دمشق، اعلام پیروزی ایران و سوریه بر تمامی توطئه‌های تحمیل‌شده به دو کشور است.

سفر رئیس‌جمهور به سوریه به دلیل تقارن با برخی تحولات درون منطقه‌ای به‌خصوص احیای روابط ایران و عربستان و همچنین دو اتفاق دیگر، یعنی تلاش سعودی برای ترمیم روابط خود با سوریه و علامت‌های مثبت از سوی جهان عرب برای ترمیم ارتباط با سوریه و همچنین تلاش‌های هماهنگ ایران و روسیه برای بهبود مناسبات ترکیه و سوریه حائز اهمیت است تا جایی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند سفر رئیسی به سوریه بسیار استثنائی است و باید تل‌آویو را نگران کند؛ به‌ویژه که این سفر اولین سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه بعد از سال ۲۰۱۱ به شمار می‌رود.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرده است که رئیسی ضمن دیدار با بشار اسد، بازدید میدانی نیز خواهد داشت. این شبکه در تحلیلی نوشته است که جمهوری اسلامی ایران خواهان یکپارچه کردن و متحد کردن محور «ایران - حزب‌الله - حماس - جهاد اسلامی» است و این امر باعث می‌شود که برنامه جدیدی در خصوص سیاست خاورمیانه پیاده کند.

این شبکه اسرائیلی به سفر اخیر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، به بیروت و دیدارش با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در راستای ارزیابی خود از سفر رئیسی به سوریه اشاره دارد.

سفر رئیسی به دمشق چه دستاوردهایی برای محور مقاومت خواهد داشت؟ / تکمیل پروژه حاج قاسم پس از سیزده سال

سفر رئیسی به سوریه چه اهمیتی برای منطقه دارد؟

به باور کارشناسان سفر استراتژیک رئیس‌جمهور موتور تقویت و بهبود روابط تهران-دمشق را از حوزه‌های سیاسی، امنیتی، نظامی و دفاعی گرفته تا اقتصادی و تجاری روشن کند. در حال حاضر کشور سوریه در دوران پسا بحران و پساجنگی قرارگرفته و نیازمند بازسازی و احیای بوروکراتیک است، روشن است که سوریه به دلیل تحریم‌های کشورهای غربی و نیز عدم تعادل اقتصادی به نهایی قادر به بازسازی خود نسبت.

از سویی هیچ‌کدام از عناصر مؤثر در منطقه نمی‌توانند بار بازسازی سوریه را به‌تنهایی به دوش بکشند برای همین بهترین گزینه برای احیای دوباره جایگاه سوریه تشکیل یک کنسرسیوم منطقه‌ای است که علاوه بر نقش‌آفرینی مؤثر جمهوری اسلامی ایران کشورهای تراز چون چین را نیز همگام کرده و این هم‌سویی با مشارکت دولت‌هایی چون عربستان و امارات همراه شود.

این ابتکار عمل از جانب تهران نه‌تنها بلوک ضد تحریمی (هاب مقاومت) منطقه را قدرتمندترمی‌کند، بلکه با بازی دادن به متحدان بالقوه آمریکایی‌ها در منطقه آن‌ها را با خود همراه خواهد کرد، این بازی درخشان و خوش نقشه می‌تواند اثرات چشمگیری در آینده منطقه و مناسبات کشورهای خاورمیانه با یکدیگر داشته باشد، از سویی مصالحه کشورهای منطقه، موجودیت رژیم صهیونیستی را به خطر می‌اندازد، این بازی دوسر برد نه‌تنها جای پای مقاومت را به‌عنوان اصل غیرقابل معامله در منطقه سفت‌تر خواهد کرد، بلکه به سرمایه‌گذاری‌های فرا منطقه‌ای جهت‌دهی می‌کند. واقعیت آن است که سرریز سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی و شرق آسیا در منطقه باید به مقاومت باشد، در غیر این صورت هر نوع توسعه گلخانه‌ای موقعیت لغزنده غربی‌ها را بهبود خواهد داد، در حال حاضر تقویت کریدورهای منطقه‌ای امری ضروری است.

سفر رئیسی به دمشق چه دستاوردهایی برای محور مقاومت خواهد داشت؟ / تکمیل پروژه حاج قاسم پس از سیزده سال

سفر رئیسی به دمشق چه دستاوردهایی برای محور مقاومت خواهد داشت؟ / تکمیل پروژه حاج قاسم پس از سیزده سال

اعلام پایان عمر بلوک ثورات المضادة

با استقرار ترامپ در کاخ سفید، دوره اوج‌گیری جاه‌طلبی محمد بن زاید و محمد بن سلمان در محور ثورات المضادة آغاز شد. در آن روزها ژنرال حفتر در لیبی و حمیدتی در سودان قدرت را در دست گرفته و اردن کودتا را بیخ گوش خودش احساس می‌کرد. در آن روزها این محور عبری- آمریکایی در شرق فرات نیز دامنه نفوذ خود را گسترش می‌داد و هدف نهایی آن بود که معامله قرن توسط این ائتلاف سکولار اجرایی شود.

اما در اوج قدرت‌گیری روزافزون محور ثورات المضادة، به ناگهان مصر از درون ضعیف شده و آرام‌آرام دوران تزلزل آغاز شد. برخلاف پیش‌بینی حزب لیکود، نتانیاهو در تشکیل کابینه ناموفق بوده و زنجیره بحران‌های درونی و بیرونی رژیم صهیونیستی را فرار گرفت. این شرایط باعث شد تا بن سلمان زیر بار ریسک جنگ نفتی نرفته و بن زاید نیز به همین سو تغییر جهت داد.

این بازی درخشان بهای بقای توازن ثبات در منطقه بود؛ حالا بعد از شهادت حاج قاسم زمان آن فرارسیدهاست تا پروژه تسویه میکروب‌های تروریستی در منطقه توسط دولت رئیسی تکمیل گردد. نهالی که در منطقه کاشته‌ایم به‌تدریج رشد کرده حالا درختی با میوه‌ها نورس است، چیدن آن به مهارتی نیاز دارد که آن باغچه کوچک را به بوستانی بزرگ تبدیل کند، سیزده سال پس از آغاز یک جنگ خانمان‌سوز در سوریه به بهانه پروژه آمریکایی بهارعربی حالا منطقه آماده فصل تابستان است، این تغییر فصل محصول شهدای مقاومت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    62 65
    سوریه اصلا برای ما دستاوردی ندارد.
    • پیرمرد IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      46 50
      دست آورد نداره دست برد که داره.واللا!
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      9 8
      سوریه جلوی تکفیری های تروریست داعش ایستادوجزومتحدان مقاومت دینی وامنیت افرین برای ماوجهان است ومقابل رذل های جنگ طلب ضدامنیت صهیونیسم نیزایستاده ولی این سفربرای سوریه خیلی مفیدبخصوص برای وجه اقتصادی واشتغالش
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      41 12
      همینه دوباره به مرزهای هخامنشی رسیدیم خودش دستاورده، روح کوروش و داریوش شاد..
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      49 93
      سیدابراهیم عزیز هزاران درود بر تو که کار حاج قاسم را کامل کردی
    • محمدایوب IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      4 7
      10/45وپیرمرد در مقابل شما باید گفت قالو سلاما
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      9 13
      خر چه داند قیمت نقل و نبات. لابد نظرت اینه که به جای سوریه دوباره بریم با آمریکا برجام (خریت جام) امضا کنیم
    • SE ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      31 11
      دیدن دستاورد بصیرت میخواهد
    • CA ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      14 30
      واگذاری خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس تایید شد
    • ایرانی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      6 6
      احسنت به شما که گفتی دستاورد بصیرت می‌خواهد دقیقا همینطوره.
    • حقگو IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      5 7
      خود سفر آقای رئیسی به سوریه بالاترین دستاورد است.
    • رادمنش IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      5 9
      خودروی شاسی بلند تایید نشد تهمت بود.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    51 53
    فقط حرافی می کنید روسیه دستتون رو از سوریه کوتاه کرده ترکیه 10 برابر شما داره تجارت با سوریه داره 30 ملیارد دلار یا حتی بیشتر خرج سوریه کردید رو هواست هر روز هم اسراییل داره بمبارانتون می کنه بازم ادعا دارید!!!؟
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      32 19
      فقط انتقاد نکن!،راهکار بده،برای حضور بهتر!.
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      44 14
      وضعیت فعلی محصول سیاست بازیهای دولت لبخند و مذاکره است عزیز! یادتان رفته دلغک بازی ظریف الممالک در سفر بشار اسد به تهران؟! به جای بهره برداری از فرصتهایی که مردان میدان برای دولتمردان ایجاد میکردند، فقط فرصت سوزی بود و لج بازی!
    • سوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      42 11
      چرا این نکته رو دقت نمی کنی که همین سفر موفق و پرافتخار بلافاصله پس از تغییر سفیر منصوب ظریف انجام میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! و همون مشکلاتی رو هم که میگی در اون کشورها داشتیم و داریم و تمام ایرادات و انتقادات مربوط به سفرهای قبلی رییس جمهور در روسیه و چین و ............ همشون در زمانیه که هنوز سفرای منصوب ظریف و روحانی در اون کشورها هنوز و همچناااااااااااااااااااان حاضرند و ......!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • محمد IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      47 10
      اینکه یه دولت غربگرا در ایران به هوای ترک نخوردن برجام یا دلخوشی کدخدا سهم تجارت با سوریه را به 3 درصد رساند نه تقصیر سوریه است، نه ترکیه و نه روسیه
    • جلال میاندواب IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 8
      راهکار داری بده رم احساسات حرف نزن
    • وطن دوست IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      6 1
      شماهم که داری حرافی میکنی.!!!
    • CA ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      6 1
      هزینه بازسازی هتصد میلیارد دلاره . امیدوارم مسیولین بییشتر از نورچشمی ها و اقازده ها بابت ان خرج کنند
    • میلاد برومند IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      1 1
      از قدیم گفتن حرف راست رو باید از بجه شنید، آفرین داری فقط چون از پیامت مشخصه که بچه هستی میگم که حداقل با نادانی بزرگ نشی میوه کل اروپا، امریکا و تمام غرب برجام بود، اگر روزی بزرگ شدی تحقیق کن که این غرب چه بلاهای که سر این ملت نیورده، درضمن اینم بدون که سوریه بیچاره بخاطر حمایت از کشور ما دچار این بدبختی شد، مطمئن هستم این حرفارو نمیفهمی و دلم خواست بهت بگم شاید بزرگ شدی
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      خیلی باید بی بصیرت باشی که چنین تحلیلی داشته باشی...ما در سوریه جنگیدیم که دختران سرزمینمان پدرشون را بشناسند .به ناموس مردم تجاوز نشه.قطعا اگر نمیجنگیدیم باید هزاران برابر داخل ایران هزینه میکردیم و چند برابر شهید می‌دادیم و نتیجه هم از این کمتر بود
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    56 26
    الان اسراقیل و آمریکا و غربگدایان و... دارن اتش میگیرن و میسوزن. الحمدالله
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      19 30
      فعلا صادرات ترکیه ۱۰ برابر ایرانه با ساخت بزرگراه ترکیه و سوریه دستاوردا تو کوزه میرن
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      1 1
      ترکیه اون همه حمایت علنی کرد از النصره و داعش اما الان داره سود میلیارد دلاری از بازسازی که خودش عامل تخریب بوده میبره به جاش ما ۳۰ میلیارد دلار هزینه کردیم الان هم در حال بمباران هفتگی مواضع و اخراج مستشاران هستیم واقعا سوختن هم داره
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    35 23
    برا ملت که چیزی نداره جز ادامه گرانی و بدبختی
    • AE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      40 26
      معلومه برای ملت البانی چیزی کسی نمیزاره
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      15 13
      تا حرف حق میشنوید آتیش میگیرید؟؟؟خب جوابی هم که برای این اوضاع ندارید!!!!پس یک راست یک برچسب منافق میزنید!!!منافق شماها هستید که با تفکرات پوسیده باعث این اوضاع در مملکت هستید...مدیون مردم شماها هستید!!!
    • امیر IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      5 7
      بااینکه انتقادات زیادی به مدیریت اقتصادی دولت رییسی دارم ولی سفر سوریه اش ضروری ودلخوش کننده بود.کاش درجنگ اقتصادی هم یه حاج قاسم میداشتیم.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    41 16
    احسنت ممنون مقاله عالی با قلمی زیبا
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    26 23
    تمام کارهای شما فقط در راستای منافع گروه مقاومته نه ایران و مردمش شماها خائن به این کشور هستید
    • DE ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      39 15
      دم شهدای عزیزمون گرم که به لطف خدا سایه امنیت روی سر مردممون هست و گرنه مثل کشورهای همسایه ویرانی نصییب این کشور میشد.
    • ایرانی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      3 8
      شماها خائن هستید مقاومت وایران یکیه.!
    • میلاد برومند IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      1 3
      دهنمو باز نکن، از خائن حرف نزن که اونم نیستید مگر منافق فقط اون احمق های دور مریم خانم هستن، هرکس که بر خلاف امنیت، آرامش و منافع کشورش حرف بزنه خائن هست، که بازم میگم خائن یک نوع انسان هست ولی تو اون هم نیستی
  • هادی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    39 15
    نمیخواد سوریه رو فتح کنید اجالتا رهبران حسینیون رو آزاد کنید باقیش پیشکش
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      گاهی سیاست اقتضا میکند که خودشما را هم بگیرند تورا سننم
  • کاظم IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    14 13
    بعیده با این سفرها سال ۱۴۰۴ حتی نصف سال ۱۴۰۰ رای بیاره.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    13 6
    سودش واسه ما چیه؟!!!!!!
  • محمدی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    31 15
    محور مقاومت رو نمیدونم، ولی میدونم برای ما دستاوردی نخواهد داشت.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    8 2
    سوریه یک میلیون نفر تا کارمند و نظامی داره
  • GB ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    19 6
    بايد با یک کانال کشتیرانی خليج فارس را به مدیترانه از طریق اراضی محور مقاومت وصل کرد
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    10 4
    از کدام مهار تروریست ها صحبت می کنید؟؟؟ بیشتر سرزمین سوریه هنوز تحت اشغال تروریست ها و ارتش های آمریکا و ترکیه است
    • میلاد برومند IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      2 2
      سوریه بخاطر حمایت از کشور ما در جنگ با عراق و بعداز ان مورد خشم کشورهای عبری عربی قرار گرفت که خداروشکر ضربه خورد ولی خار نشد، الان هم سفر ریس جمهور کشورمون به سوریه به سالمندان انتقال یافته به البانی هیچ ارتباطی ندارد
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    21 8
    بایداین سفربرای مملکت فیاده داشته باشه
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      13 1
      فیاده که حتما داره
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    30 27
    چرا باید با کشورای بدبخت بیچاره که قرونی ندارن روابط داریم؟
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    18 4
    جالبه وقتی ترکیه و عربستان میرن اونجا اصلاحطلبا سرکوفت میزنن که دست ایران از بازار سوریه کوتاهه. وقتی ما میریم که زمینه فعالیت اقتصادی رو فراهم کنیم میگن سوریه به چه دردی میخوره. در دنیای اقتصاد کشور برای افزایش فعالیت اقتصادی باید با کشورهای پایین تر از خودش ارتباط بگیره تا برای اون کشور جذابیت صنعتی و ....داشته باشه. عین رابطه ای که خیلیها دوست دارن اجناس و تکنولوژی آلمان و ....داشته باشیم المانیا هم دوس دارن با ایران ارتباط بگیرن چون اینجا براش بازار هدف هست. الان که سوریه جنگ زده است بهترین بازار برای فعالیت شرکتهای ساخت و ساز، فولاد ، مسالح ساختمانی ، خودرو و.....هست. و این یعنی راه افتادن چرخ تولید در کشور . و این هم یعنی ایجاد کار و کاهش بیکاری. پس به دور از حب و بغضهای سیاسی با حقیقت حرف بزنیم و ناامیدسازی نکنیم. اروپا فقط مواد خام از ما میخواد ولی کشورهای پایینتر از ما برای ما بازاری است که خامفروشی نکنیم و ارزش افزوده کالاها و کارهها رو برای کشور و مردم داشته باشیم
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    9 24
    آخه یه کشور جنگ زده و ویران شده چه دستاوردی برای ایران
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    4 13
    امروز را چهارشنبه سوری بنامید
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    9 32
    سید محرومان که در مناظرات ۱۴۰۰ مدعی بود که برجام را باید یک دولت مقتدر یعنی دولت خودش احیا می کند، حالا که کدخدا و اروپا دست این دولت برای همیشه از احیای برجام قطع کرده اند و دیگر برای این دولت ارزشی قائل نیستند نتیجه اش همین شد که روابط دولت رئیسی به چند کشور معلوم الحال همسایه و آفریقایی و محور مقاومت تنزل یافته.
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      3 5
      دولت رئیسی با عضویت در شانگهای و اوراسیا و بریکس و تعامل با 15 کشور همسایه تحریم ها را خنثی کرده و دیگه احتیاجی به برجام ندارد.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      2 1
      دولت رئیسی بدون تضمین لغو موثر تحریم ها و تامین منافع ملی به دشمن باج نخواهد داد و قرارداد خسارت بار امضاء نمی کند.
  • قلندر IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    30 11
    سوزش این سفر زیاد هست . آب بدم خدمتتون
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      6 3
      نون بازوتو بخور این نون ها از شما مردم کوفه خواهد ساخت که حقیقت را نمی بینید. بلکه سر می برید
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      3 3
      مودب باش.
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 3
      ادب از طرفدارای زن زندگی ازادی توی شریف یاد گرفتیم
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      ازش استفاده کن
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    9 26
    کشورهای جنگ زده لیاقت ایران همیناس
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    12 8
    ممنون از رییس جمهور تا همین جا از دولت قبلی خیلی بیشتر فعالیت داشته
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      1 3
      اره شک نکن
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    6 3
    خوش بحال بشار اسد
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      4 2
      بخاطر دلار
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    8 37
    سفری که بجای ایران عزیز برای هرگروه دسته فایده داشته باشه هیچ ارزشی ندارد
  • علی افصحی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    39 5
    امام خامنه‌ای « امروز رئیس جمهور و مردم سوریه نزد ملت های منطقه سرافرازند » استکبار با تکیه بر اراذل جمع آوری شدهٔ جهان در سوریه و عراق تحت بیرق داعش که همهٔ موجودیتش به سازماندهی و دلار های شیطان بزرگ آمریکا بسته بود در سیزده سال پیش، یک صدا گفتند « اسد باید برود» و برای این منظور و برای پس از اسد کنفرانس « دوستان سوریه » تشکیل دادند منهای دولت مستقر سوریه » تا تکلیف مثلا سوریه پس از اسد را روشن و پس از عراق نیز سراغ ایران اسلامی بیایند. در صورتی که به ایران اسلامی می رسیدند تمام غرب آسیا به همان « خاورمیانه » نوین وارد می شد که اسرائیل غاصب قدرت مطلق آن می شد. این را امام خامنه‌ای سریع گرفت و به سرباز فداکارش، حاج قاسم منتقل کرد حاج قاسم تیز هوش برای این که منویات فرماندهی کل قوا را عملیاتی کند ، نیروی قدس را با نمایندگان مقاومت از همهٔ کشورهای اسلامی تقویت نموده و دست به کار شد. حاج قاسم جا انداخت که اگر آن روز در سوریه و عراق نجنگیم باید روزی در تهران با داعش بجنگیم. حاج قاسم حتی پوتین را با همین نظریه توجیه کرد که اگر امروز در سوریه نجنگد فردا در مسکو خواهد جنگید. پوتین وهمه جبه‍هٔ مقاومت دنبال همین نظر را گرفته و وارد جهاد مقدس با اراذل جهان تجمع یافته در داعش شدند. اما اصلاحات آمریکایی با سرکرده گی عناصر سست عنصری چون خاتمی ، موسوی ، هاشمی ، حاج حسن مصطفوی ، موسوی خوئینی ها ، محقق داماد جاسوس ، کرباسچی ، عبدالله نوری ، تاجیک ، عباس عبدی و... شعار سایت رادیو و تلویزیون اسرائیل غاصب را انتخاب و فریاد زدند « نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران » در حالتی که هرگز نشان نداده بودند که چنین جربزه ای دارند. در حالی که حاج قاسم به نمایندگی از ایران اسلامی با داعش و حامیانش جنگ مغلوبه داشت این اصلاحات آمریکایی بود که برای تضعیف جبه‍هٔ مقاومت ، فتنه های رنگارنگی را طراحی و در داخل ایران اسلامی به اجرا می گذاشتند از فتنهٔ سبز هشتاد و هشت ، تا آشوب های ریز و درشتی که مقدماتش را تاجزاده می چید عملیاتش را منافقین و شاهزاده انجام می دادند. لذا همهٔ استکبار، همه حداقل یک بار گفتند « اسد باید برود» اما اسد نرفت چرا که ارادهٔ ایران اسلامی بر حفظ اسد تعلق گرفته بود که شد. اینک رئیس دولت سیزدهم پس از سیزده سال و جنگی گسترده با استکبار ، بدعوت اسد سوریه رفته تا کار قاسم راتمام کند.
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      5 26
      برو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه
    • شیخ IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 13
      بس گن دیگه برو پی کارت علی افصحی
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 3
      پسرجان داعش یک تفکر انحرافی وداخل ذهنهاست حد ومرزی نمیشناسد
  • حامد پلاس IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    4 3
    بدبختی، فلاکت، ورشکستگی ، هزینه و بازم بگم یا کافیه؟؟؟
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    5 4
    ما به 3 چیز حتما نیاز داریم : 1 . داشتن پایگاه نظامی دریایی در طرطوس یا لاذقیه 2 . راه تجاری زمینی (ریلی بزرگراهی) تهران بغداد لاذقیه مدیترانه 3 . پایگاه بزرگ و ویژه زمینی (مقاومت بالا در برابر بمباران هوایی) با داشتن فرودگاه در مرز بوکمال قائم داخل خاک سوریه که هم بر مناطق وادی حوران و الجزیره عراق نظارت داشته باشد هم به وضعیت مناطق نفت خیز سوریه و کلا بادیه سوریه ; وضعیت سوریه خیلی ساله که مسکوت مانده و یک بخش بزرگی از انرژی و توان ما و محور مقاومت درواقع آنجا حبس شده لازم است که حداقل تا محور سراقب جسرالشغور شامل خود شهر جسرالشغور بازپس گرفته بشه بالاخره مذاکرات سیاسی هم تایمی داره قرار نیست که 50 سال با ترک ها مذاکره شود که آیا عقب بشینن یا نشینن همین هایی که همین حالا چند برابر تعداد توافق شده , آمدن و پایگاه نظامی در سوریه زدن و اصلا رفتارهای نرمالی ندارن .
  • NL ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    5 32
    کوری عصا کش کوری دگر شود!
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      3 0
      اینا کورکننده ی نادانها هستند
    • ایرانی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      3 0
      منظور؟!
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    6 10
    جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت هست ، به پیر به پیغمبر این سوریه وحماس و فلسطین جز هزینه و بدبختی برای ما چیزی ندارن
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      3 3
      تا چشات دربیاد عاشق مردم غزه هستیم-قدس را ازاد میکنیم مثل سوریه
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      3 3
      کمترین خیرش اینست که غده سرطانی که هرلحظه بفکرنابودی ایران عزیزه سوریه بجای ایران درمقابلش ایستاده وسربازان مقاومت هرلحظه امام مسلمین فرمان دهد به عوض ایرانیها نابودشان می‌کند.
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 1
      اخه تو احمق پیر و پیغمبر حالیته ؟ همش کاسه گدایی گرفتین امریکا جونتون لجنید به ریش بنفش یارو
    • US ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      2 0
      فلسطین و حماس را موافقم ولی سوریه و‌لبنان متحدان استراتژیک هستند.
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    2 5
    سوریه در سال ایند به سمت ترکیه و عربستان و اتهادیه عرب خواهد رفت یعنی بار ایران رکب خورد
  • ب IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    3 4
    محور مقاومت بلی ، برای مردم ایران و دستاوردی جز هزینه دارد رییس اول فکری به حال مردم درمانده ایران بکنه ، ثوابش بیشتر است
  • CH ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 2
    یک زمانی بهار اسلمی بودها
  • ایرانی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    4 3
    درود خدا بر آيت الله رئیسی. خداقوت خسته نباشید.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    5 3
    خاک بر سر اون بی شعور هایی که میگن سوریه واسه ما هیچی جز بدبختی نداره،واقعا حیف خاک کاش شما احمق ها هم چشم بصیرت داشتید اگه سوریه واسه ما چیزی نداره پی جلز و ولز بدخواهان برای کوتاه کردن پای ایران در سوریه چیه؟ خدا به هممون بصیرت عنایت کند
  • علی IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    4 3
    قدرت واقعی زمانی تحقق خواهد یافت که جهان اسلام یکپارچه شود و این امر در حال بروز است لذا این همبستگیها مقدمه پیروزی بزرگ است کا آثار ان به کنار رفتن اسقاطی انجامیده و هر روز به نا امیدی بیشتر در سرزمینهای اشغالی می انجامد درود بر دولت مردان اسلامی که در سایه ولایت خط شکنی میکنند
    • ایرانی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 2
      احسنت.
  • ایرانی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    3 3
    مشرق جان ممنون متن کامل وعالی بود.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 2
    سید ابراهیم
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    1 5
    بعد از رای مثبت چین به متجاوز بودن روسیه دیگه تکلیف ایران و روسیه روشن شد.
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    4 4
    دولت رئیسی هنوز نمیتونه مایحتاج اولیه مردمو تامین کنه. باید کل شهرو زیرپا بزاری تا دو کیلو مرغ کیلویی75 تومن گیر بیاری. فک کنم مردم سوریه وضعشون از مردم ایران خیلی بهتر باشه.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 2
    هر چی سایت رو زیر و رو میکنم خبری از گزارش بازرس ویژه در مورد ۱۰۰ دستگاه شاسی بلند نمایندگان نمیبینم؟!
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    4 3
    دلم میخواد العان از احمدی نژاد بپرسم نظرت چیه که 12 سال قبل در شروع بحران حاضر نبودی با اسد تلفنی هم گفتگو کنی و میگفتی نمیصرفه ازش حمایت کنیم و کارش تمومه و باید بشینیم نیگاه کنیم. که اگر به توصیه ی شمای نابغه عمل شده بود امروز شاه سعودی و بایدن میرفتم سوریه با حاکم وهابی داعشی انجا یا مزدوی اسرائیلی از جنس زلنسکی دست میدادن و به ریش ایران میخندیدن. نمیخوای بگی اشتباه کردی؟ کی من و اشتباه؟! محاله. من فقط متخصص پیدا کردن اشتباهات بقیه هستم
    • DE ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      1 2
      احمدی نژاد که از خودتون بود!!!
  • DE ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 4
    تکلیف بدهی 30 میلیارد دلاری سوریه به ایران از جمله برای صدور انرژی چه می شود ؟؟؟
  • ایرانی IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    3 2
    به هم میاند.
  • M IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    1 3
    هر چیزی که بخوای به دست بیاری یه هزینه ایی داره ! چیز مفتی جایی نیست ، آمریکا این قدر جنگیده تا به اینجا که حالا هست رسیده ! اگه قدرت میخوای باید بری تو میدان .
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 2
    درود خداوند بر سید عزیزمان و اقای اسد عزیز که خاری شدن تو چشک صهیونیزم
  • مهرداد IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    3 3
    از دیشب هرچقدر به خودم فشار اوروم که سوریه چه سودی به حال ما داره موفق نشدم
    • ایرانی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      2 2
      خیلی به خودت فشار نیار چون متوجه سودسوریه نمی‌شوی.
  • ارش IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 2
    اون دوستی که گفت سوریه بخاطر ما این بلا سرش اومد فازش چیه دقیقا؟؟؟بهار عربی یادت رفته برای کشورهای دیگه خوشحال بودید که تو سوریه اومد بد شد؟تازه یادت باشه روسیه سوریه رو ول نمیکنه چون تنها متحدش در کرانه مدیترانه است پس بخاطر ما اینجوری نشد بخاطر اربابش روسیه بود در ضمن شاسی بلند هام که تایید شدن منتهی شما تکذیب میکنید چرا که منافع در خطر میفته وگرنه درد افشاگری ندارید مشرق منتشر کن
    • حقگو IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      خودرو شاسی بلند مدرکت کو؟! دیگران میگند مدرک محکمی نیست...!!!
    • رسولی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      شاسی بلند رو چه کسی تایید کرده می‌گفتی ما هم بدانیم.
  • ازش IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    3 1
    پیام اولمو که واست نصرفید منتشر نکردی مشرق چون احتمال از اربابت روسیه ترسیدی ولی درمورد توافق ایران و عربستان یه مطلب کار کردی که جالب تره،خودتون رفتید سفارت عربستان رو داغون کردید رابطه قطع شد چندین میلیارد دلار به ملت آسیب زدید الان دوباره آشتی کردید دارید بهش افتخار می‌کنید واقعا تو کله شماها چی هست اخه؟!!!
  • US ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    1 0
    برای ملت ایران ک دستاوردی ندارد جز فقر و بدبختی ولی برای اونا حسابی دستاورد داره
  • احمدخواجوند IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 0
    مهمترین دستاورد دیدن ماه رویان بود که دیده شده بنده خدا رییسی بادیدن زنان بی حجاب دست پارچه شد گفت، ای زن به توازفاطمه اینگونه خطاب ست /ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب ست. زنها که متوجه حرفهای رییسی نشدن بالبخندسیاسی جواب دن رییسی رو سفیر کرده گفت اینها این پول ایران خوردن فارسی یادنگرفتن؟؟
    • حقگو IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      3 0
      سفر رئیس جمهور شجاع کشورمان بیش از آنست که در کلام بگنجد. هم معنوی هم مادی.
  • اختاپوس IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 1
    خب این اختاپوس هفت سر فساد را که مادر بزرگها هم می‌دانستند قرنها. شما جرات داری فقط یک سرش را نام ببر!
    • وطن دوست IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      صبرکن، حتما، بزودی...!!!
  • م IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    0 0
    سوریه به عربستان نزدیک و مقاومت ایران در آینده ای نه چندان دور حذف خواهد شد.
    • ایرانی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      طوری صحبت کن ماهم متوجه بشویم چی گفتی؟! چی گفتی؟!
  • حقگو IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    خداروشکر وزیر صمت سابق مشاور رئیس جمهور شدند.موفق باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس