احتمال فرار بیش از ۸۰۰ هزار از سودان

سازمان ملل متحد با اشاره به احتمال گریختن بیش از ۸۰۰ هزار نفر از سودان در صورت تداوم درگیری‌ها، نسبت به وقوع بحران پناهندگی در این منطقه هشدار داد.

به گزارش مشرق، سازمان ملل از احتمال گریختن بیش از ۸۰۰ هزار نفر از سودان در صورت تشدید تنش‌ها در این کشور خبر و هشدار داد که در این صورت، این منطقه با بحران پناهندگان مواجه خواهد شد.

براساس اعلام سازمان ملل، همزمان با آغاز درگیری‌های خشونت‌آمیز در سودان در هفته سوم، تاکنون حدود ۷۳ هزار نفر از این کشور واقع در شاخ آفریقا گریخته‌اند.

به گفته سازمان ملل، تازه‌ترین سیل آوارگان سودانی به مصائب همسایگان این کشور دامن خواهد زد؛ کشورهایی که به دلیل جنگ‌های قبلی میزبان شمار زیادی از سودانی‌ها بوده‌اند. در هفته‌های اخیر ۳۰ هزار نفر به چاد گریخته‌اند و این در حالی است که این کشور پیش‌تر، ۴۰۰ هزار پناهجوی سودانی را در دل خود جای داده بود.

مارتین گریفیت، مقام ارشد سازمان ملل در حوزه کمک‌های بشردوستانه به زودی به سودان سفر خواهد کرد. سازمان همکاری اسلامی که سودان نیز در آن عضویت دارد، با هدف بازگرداندن صلح به سودن، فردا (چهارشنبه) در جده عربستان نشست اضطراری برگزار خواهد کرد

درگیری‌های سودان بین ارتش این کشور به رهبری عبدالفتاح البرهان و شبه‌نظامیان پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان داگالو ملقب به حمیدتی، در جریان است. در درگیری‌های خشونت‌آمیز سودان تاکنون دست کم ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده و صدها نفر مجروح شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    ضربه اقتصادی و امنیتی به مصر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس