کد خبر 1484934
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
آلمانی‌ها علیه ارسال سلاح به اوکراین تظاهرات کردند+فیلم

در ادامه اعتراضات علیه سیاست‌های دولت آلمان برای ارسال سلاح به اوکراین، هزاران نفر در شهرهای آلمان خواستار توقف ارسال سلاح به کی‌یف شدند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر در آلمان برای چندمین بار در خیابان‌های این کشور تظاهرات برپا کردند تا اعتراض خود را به ارسال سلاح به اوکراین برای نبرد با روسیه ابراز کنند.

«بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان روز جمعه هفته گذشته در جریان سفری ناگهانی به شهر کی‌یف اعلام کرد، اوکراین قرار است محموله‌ای از بیش از ۱۰۰ تانک جنگی مدل قدیمی‌تر لئوپارد ۱ را از جانب آلمان و دو کشور اروپایی دیگر دریافت کند.

وزیر دفاع آلمان همچنین در مصاحبه ای با نشریه اسپانیایی «لا ونگواردیا» گفت، بیش از ۱۰۰ نیروی اوکراینی آموزش کار با تانک های لئوپارد ۱ را شروع کرده‌اند و آلمان تا کنون ۱۸ تانک لئوپارد ۲ و حدود ۴۰ خودروی نفربر زرهی «ماردر» تحویل اوکراین داده است.

معترضان آلمانی با حضور در خیابان‌های این کشور اروپایی مخالفت خود را با ارسال سلاح به اوکراین ابراز کردند و خواستار ازسرگیری مذاکرات صلح کی‌یف شدند.

این اولین بار نیست که معترضان آلمانی با تظاهرات، مخالفت خود را با سیاست‌ ادامه جنگ اوکراین نشان داده‌اند.

اخیراً یک نظرسنجی عمومی تفاوت در نگرش آلمانی‌ها را در خصوص ارسال تانک‌های آلمانی به اوکراین نشان داده است. نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۴۶ درصد از آلمانی‌ها موافق و ۴۳ درصد مخالف ارسال این تانک‌ها بودند.

شدیدترین مخالف با تحویل تانک‌های جنگی سنگین از سوی حامیان حزب «آلترناتیو برای آلمان» صورت گرفت. ۸۴ درصد حامیان این حزب مخالف ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین بودند. «تینو کروپالا» یکی از سران این حزب این اقدام را «غیر مسئولانه و خطرناک» توصیف کرد. وی در توییتی نوشت: «آلمان در خطر کشیده شدن مستقیم به جنگ قرار گرفته است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    والا اینو نزاشته بودی سنگین تر بودی...خخخخخ چهارتا پناهنده ی روسی :))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس