کد خبر 1484430
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
اسرائیل

اکنون متحدان نتانیاهو نیز قصد دارند وی را برای ادامه طرح تصویب اصلاحات قضائی تحت فشار قرار دهند.

سرویس جهان مشرق - در حال حاضر در سرزمین های اشغالی، شرایط به گونه ای شده است که صهیونیست ها در وضعیت "اختلاف همه با همه" قرار دارند. در حالی که ائتلاف حاکم فعلی میخواهد طرح اصلاحات قضائی را تصویب کند و جریان مخالف نیز سعی دارد جلوی آن را بگیرد، در درون دولت نتانیاهو نیز وضعیت به گونه ای شده است که متحدان و تشکیل دهندگان ائتلاف سعی دارند نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برای ادامه روند تصویب طرح اصلاحات قضائی تحت فشار قرار دهند.

بر اساس گزارش یک شبکه صهیونیستی، مقامات ائتلاف حاکم تخمین می زنند که اگر مذاکرات در خانه رئیس رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شود، بر نتانیاهو فشار وارد می شود تا روند تصویب این قانون را ادامه دهد. به گفته همین منبع، نتانیاهو ممکن است در اواخر کنفرانس تابستانی با اولتیماتوم حامیان قانون اصلاحات قضائی در لیکود و در میان شرکای ائتلافی خود روبه رو شود.

به گفته آنها، "پس از حضور قدرتمندان طرفداران دولت در قدس اشغالی در حمایت از طرح اصلاحات قضائی، معطل نگه داشتن تصویب قانون اصلاحات قضائی برای نتانیاهو بسیار دشوارتر خواهد بود." وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی، پیش از این امروز تصریح کرد که حتی اگر دولت با مخالفان به توافق نرسد، تصویب قانون اصلاحات به صورت یکجانبه ادامه پیدا خواهد شد. اگر اصلاحات قضائی را جلو نبریم، طرفداران خود را از دست داده ایم.

در جریان تظاهرات حمایت از اصلاحات قانونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی، یاریو لوین به مخالفان دولت به دلیل ایجاد مشکلات در جریان مذاکرات حمله کرد. او گفت: «مخالفان یک ماه است که به همه چیز "نه" می گوید. بیش از دو میلیون اسرائیلی در انتخابات به ما رای دادند. آنها به اصلاحات قانونی رای دادند. از زمانی که پیشنهاد اصلاحات را مطرح کردم، تحول عظیمی رخ داده و من متقاعد شده‌ام که می‌توانیم به یک اصلاحیه و توافق برسیم.»

بنی گانتس نیز به این سخنان وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت: ، اعضای ائتلاف به رهبری وزیر دادگستری در پایان این هفته که برای ما مقدس است، دیروز را برای تحریک و دروغ، جدایی و تفرقه انتخاب کردند. سخنان تحریک آمیز وزیر دادگستری باعث می شود حتی کسانی که واقعاً خواهان توافق و رسیدن به یک نقطه مساوی هستند مانند من و دوستانم، از خود بپرسند که آیا در طرف مقابل هم کسی خواهان آن است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    پوتین فدایت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس