.

در آخرین سلسله تنش ها از برخوردهای دریایی چین و فیلیپین گشت ساحلی فیلیپین امروز جمعه از رویاروی با کشتی های چینی که به ادعای فیلیپین در حال انجام مانورهای خطرناک در دریای چین جنوبی بودند خبر داد.

به گزارش مشرق از رویترز، برپایه گزارش گارد ساحلی فیلیپین رویارویی با کشتی های چینی در دریای چین جنوبی درحالی اتفاق افتاد که گارد ساحلی فیلیپین گشتزنی یک هفته ای خود را در آب های استراتژیک انجام می داد و از سوی دیگر آخر هفته گذشته چین گانگ وزیر امورخارجه چین نیز برای دیدار با فردیناند مارکوس همتای فیلیپینی خود به مانیلا پایتخت این کشور سفر کرده بود.

چین معتقد است بخش اعظم دریای چین جنوبی تحت مالکیت این کشور است و تخمین زده می شود از این دریا سالانه ۳ تریلیون دلار کالا عبور و مرور می کند. فیلیپین بارها از پکن درخواست کرده به فعالیت های تنش زا در این منطقه پایان دهد.

گشت ساحلی فیلیپین گفت در ماموریت روز ۱۸ تا ۲۴ آوریل (۲۹ فروردین تا ۴ اردیبهشت) بیش از ۱۰۰ شناور شبه نظامی دریایی چین، یک رزم ناو نیروی دریایی ارتش آزادی خلق چین و دو کشتی گارد ساحلی چین را در ۲۰۰ مایلی (۳۲۰ کیلومتری) منطقه انحصاری اقتصادی فیلیپین شناسایی کرده است.

در ادامه گزارش گارد ساحلی فیلیپین آمده است یک شناور چینی دست به انجام مانورهای خطرناکی در فاصله حدود ۱۵۰ فوتی ( ۴۵ متر) از یک کشتی فیلیپینی انجام داده است و دو کشتی چینی دیگر نیز عملیات تاکتیکی جنگی انجام دادند که تهدیدی جدی برای امنیت و سلامت کشتی فیلیپینی و خدمه اش بوده است.

سفارت چین در مانیل تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    8 0
    فیلیپین هم آدم شده برای خودش!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس