کد خبر 1484091
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
ارسلان، پرچم‌دار کشتی ایران در اروپا

علی ارسلان ملی‌پوش اسبق کشتی فرنگی ایران پس از پیوستن به تیم صربستان و کسب طلای پیکارهای جهانی، قدرت کشتی ایران را به همگان نشان داد.

به گزارش مشرق، قدرت‌نمایی علی ارسلان در قلب اروپا موجب حیرت بسیاری از کارشناسان قاره سبز شد. در کشتی فرنگی او در حالی این عناوین را بدست آورد که اروپا مهد کشتی فرنگی به حساب می‌آید. مردی که با کسب ۲ مدال برای صربستان اکنون به پرچم‌دار کشتی فرنگی ایران در اروپا تبدیل شده است.

ارسلان در چند سال گذشته در تمام مسابقات انتخابی و جام تختی حضور داشت، اما هیچ‌گاه موفق به پوشیدن دوبنده تیم ملی نشد. او تنها یک بار در سال ۲۰۱۷ در قهرمانی آسیا به میزبانی دهلی‌نو حضور یافت و به مدال برنز رسید. نابغه کشتی فرنگی ایران در حالی عنوان قهرمانی جهان را در رقابت‌های ۲۰۲۲ با پرچم صربستان بدست آورد که خبر تابعیت‌اش ۲۸ آذرماه ماه ۱۴۰۰ رسانه‌ای شد.

او برای امضای قرارداد با فدراسیون کشتی صربستان که پیشنهادی تا پایان المپیک ۲۰۲۴ پاریس پیش روی ارسلان گذاشته بود، به رضایت‌نامه فدراسیون کشتی ایران نیاز داشت. رضایت‌نامه‌ای که با چراغ سبز محمدبنا به علیرضا دبیر صادر شد تا آغازی برای مسیر طلایی این یاغی ایرانی کشتی فرنگی در قاره سبز فراهم شود.

ارسلان، پرچم‌دار کشتی ایران در اروپا

البته قطعی شدن تغییر تابعیت ارسلان با واکنش برخی چهره‌های نامدار کشتی فرنگی همراه شد. قاسم رضایی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن و مربی سازنده او واکنش جالبی داشت.

او گفت که مشکل ارسلان همین بی‌اعتقادی کادر فنی به وی بود. وقتی آنها به او اعتقاد ندارد با رفتارشان کاری می‌کنند تا در تورنمنت بازنده شود. زمانی که یک کشتی‌گیر در پر قو و دیگری در فشار باشد و برای آنان انتخابی بگذارند، به طور قطع نمی‌توان انتظار داشت تا توانایی خود را نشان دهند. محمد بنا همیشه از طریق این پروسه نفراتی که مدنظرش است را انتخاب می‌کرد که این موضوع عدالت‌محوری نیست.

حسن رنگرز نیز که پس از محمد بنا، سکان هدایت کشتی فرنگی کشورمان را به دست گرفت در هفتم آبان ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری به برنامه آتی خود در تیم کشتی فرنگی پرداخت. او در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی براینکه احتمال دارد، کشتی‌گیری مانند علی ارسلان دوباره برای ایران مسابقه دهد؟ گفت: قهرمانان ملی و مدال‌آور اگر اراده‌ای برای بازگشت به دنیای قهرمانی دارند، می‌توانند طبق چرخه‌ای که مشخص شده، در رقابت‌ها حضور پیدا کنند. مسیر حضور در چرخه از انتخابی کشور می‌گذرد.

وی این را هم گفت: علی ارسلان قهرمان خوب و دارای شخصیت حرفه‌ای ارزشمندی است؛ اما طبق قوانین اتحادیه جهانی، تغییر تابعیت به صربستان داده و برای بازگشت به ایران ۲ سال زمان نیاز دارد.

ارسلان، پرچم‌دار کشتی ایران در اروپا

اتحادیه جهانی کشتی همچنین در مطلبی به برترین کشتی‌گیر صربستان نیز پرداخت و گفت: فرنگی‌کار ایرانی تیم صربستان عنوان برترین کشتی‌گیر سال این کشور را از آن خود کرد. علی ارسلان که به عضویت تیم کشتی فرنگی صربستان درآمده است در مراسم برترین‌های ورزش صرب‌ها به این عنوان مهم رسید. ارسلان سال گذشته و در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد موفق شد در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال طلای قهرمانی جهان برسد.

ارسلان همچنین در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا موفق به کسب مدال برنز قاره سبز شد تا تنها مدال قاره‌ای این کشور در آن مسابقات توسط یک ایرانی ضرب شود. این کشتی‌گیر مازندرانی همچنین مدال طلای کشتی فرنگی جام نیکولای پتروف را با تیم صربستان به دست آورد.

هر چند در دوره اخیر رقابت‌های قاره اروپا ارسلان نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد اما این مسئله چیزی از ارزش‌های او کم نخواهد کرد.

ارسلان همچنان خودش را ایرانی می‌داند. حتی در دیداری که پنجم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با حضور در کمپ شهید حاج قاسم سلیمانی در تمرین تیم‌های ملی کشتی حاضر شد و با دوستان و مربیان سابق خود دیدار و گفت‌و گویی صمیمی داشت.

ارسلان، پرچم‌دار کشتی ایران در اروپا

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 8
    چه افراد قدرتمند و خوبی رو بخاطر سیاست های غلط مدیریتی و مالی از دست می‌دهیم .
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    دانش همه و همه را راضی نگاه داشتن هنوز به دست هیچ ابوالبشری نیامده است. همینطور دانش زرتی قهر نکردن و کمی جنبه داشتن.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    ارسلان توی المپیک اوت میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس