میزان سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری ایران به ۱۴۱ میلیون دلار رسید

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۱۴۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری ایران صورت گرفته است و در این راستا مشوق‌های خوب و انگیزه بخشی ارائه می‌کنیم.

به گزارش مشرق، علی اصغر شالبافیان عصر پنجشنبه در نشست اقتصادی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی استان اردبیل با سفرا و رایزنان کشورهای شرکت کننده در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ موافقت اصولی در دو سال قبل به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ارایه شده و ۲ هزار و ۵۸۰ طرح گردشگری با با سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ارزش در دست اجراست.

وی افزود: میزان تسهیلات گردشگری به پنج برابر سال‌های قبل افزایش یافته و اعطای تسهیلات ارزی در حوزه گردشگری، مصوب و اجرایی شده و نشانگر اولویت گردشگری در سرمایه‌گذاری است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت خوبی برای معرفی زیرساخت‌ها و ظرفیت های قابل سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است و امروز در این رویداد بخشی از ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری استان اردبیل مطرح و ارائه شد.

دبیرکل اکو نیز در این نشست اقتصادی گفت: یکی از دستاوردهای جدید دبیرخانه اکو ایجاد شبکه گردشگری کشورهای اکو است که تا امروز به ۳۵۰ عضو رسیده است و این شبکه می‌تواند برای رونق گردشگری منطقه اکو باشد.

خسرو ناظری ابراز امیدواری کرد این رویداد برای توسعه همه جانبه اردبیل و حوزه گردشگری سازمان اکو تاثیرگذار باشد و افزود: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با این مراسم تمام نمی‌شود و آغاز و رمزی برای کاری بزرگ است و دروازه ای برای تعیین مراحل بعدی توسعه گردشگری است.

این دیپلمات تاجیکستانی گفت: به عنوان دبیرکل اکو از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استانداری اردبیل، عوامل برگزاری این رویداد و مردم نیک سرشت اردبیل قدردانی می‌کنم و توفیق انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری اکو را تبریک می گویم.

در ادامه این نشست، اطلس سرمایه گذاری گردشگری استان رونمایی و پرونده های فرصت‌های سرمایه گذاری روی میزها به سرمایه گذاران ارائه شد تا سرمایه گذاران به صورت چرخشی مطالعه کرده و تصمیم بگیرند.

در پایان این مراسم با اهدای هدایایی از مهمانان خارجی شرکت کننده در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس