بازگشت نیمی از بازماندگان از تحصیل در کشور طی ۶ ماه گذشته

دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش از بازگشت نیمی از بازماندگان از تحصیل در کشور طی ۶ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین الله وردی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، سرپرست‌های معاونت عمرانی و سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سایر مدیران عضو در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش راه اندازی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و ایجاد آموزش برابر در وزارت آموزش و پرورش است که با ۹ کارگروه فعالیت خود را در دولت سیزدهم آغاز کرده است.

وی افزود: فعالیت کارگروه‌های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و ایجاد آموزش با هدف کم شدن فاصله کیفی و کمی مسائل آموزشی و تربیت در مناطق کم برخوردار نسبت به مناطق برخوردار دنبال می‌شود.

دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و ایجاد آموزش جایگاه اجرایی در قالب دستگاه‌های دولتی نداشته بلکه با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مشارکت‌های مردمی و خیرین همراه با آموزش و پرورش ایفای نقش خواهد داشت.

الله وردی با تاکید بر ترسیم ۵۰ برنامه راهبردی طی سال گذشته تاکنون، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و ایجاد آموزش شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل است که پس از شناسایی برای ارائه آموزش سنین ۶ تا ۱۷ سال اقدام خواهد شد.

وی عنوان کرد: تعداد ۴۱ هزار بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که به منظور بازگشت آنها به فضای تحصیلی با کمک مسئولین مشخص شده در هر منطقه طی یک هفته به چرخه تحصیل باز می‌گردند.

دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در همین راستا تا ۶ ماه گذشته نیمی از بازماندگان از طریق این برنامه و سامانه به گردونه تحصیل بازگشتند و همچنین با راه اندازی سامانه شهید عجمیان که با هدف بهسازی و شاداب سازی محیط مدارس کم برخوردار شده که تاکنون ۲ هزار و ۲۰ محله حاشیه نشین محروم کشور شناسایی و برای رفع آنها اقدام خواهد شد.

الله وردی عنوان کرد: تاکنون‌در ۱۰ هزار مدرسه کشور گروه‌های خیرین دانش آموزی در مسائل نظافت، رنگ آمیزی و دیگر خدمات مورد نیاز مدرسه راه‌اندازی شده که این برنامه به توسعه فرهنگ کار خیر و مشارکت در کشور کمک قابل توجهی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس